راهنمای بازی Fallout 4؛ دوازده چیزی که باید پیش از شروع بازی به آنها توجه کنید!

در اولین حضور در بازی Fallout 4 با شخصیتی بی‌روح و بدون جذابیت روبرو خواهید شد اما در ادامه با گیم‌پلی مملو از چالش‌های فراوان، شاهد روندی متفاوت خواهید بود. با این اوصاف مواردی وجود دارند که در صورت اطلاع از آن‌ها پیش از شروع بازی، مطمئنا تجربه بهتری خواهید داشت. با فارنت همراه باشید تا به بررسی این موارد اولیه بپردازیم.

4

خاص‌تر بودن برخی مشخصه‌ها در مقایسه با نمونه‌های دیگر

شخصیت شما با کلیدواژه‌ای به نام SPECIAL بازسازی می‌شود که حروف آن به ترتیب نشان‌دهنده توان، درک، استقامت، جذابیت، هوش، چابکی و شانس است. این در حالی است که بر خلاف مجموعه‌های قبلی Fallout، هیچ ترکیب جداگانه‌ای از مهارت‌های خاص برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. در عوض با بالارفتن سطح، می‌توانید به بازکردن قفل مزایای مختلف اقدام کنید.

تنها راه برای بهره‌گیری از قفل‌های پیشرفته‌تر، صرف هزینه بر روی مزایای قفل‌سازی‌ها در جهت بازکردن رایانه‌ها و  قابلیت‌های نفوذگران است. به‌منظور بهره‌گیری از این مزایا باید حداقل 4 امتیاز برای وضعیت هوش و درک برای شما ثبت شده باشد.

از سوی دیگر باید تا حد امکان، سریعا نسبت به بالابردن امتیاز جذابیت اقدام کنید. برخلاف نسخه‌های قبلی، هیچ امتیازی برای صرف کردن در جهت افزایش مهارت‌ها وجود ندارد و مبادله کالا و راضی و خشنود کردن تنها به جذابیت شخصیت بازی بستگی خواهد داشت.Fallout4_E3_GarageRun

بهبود سریع مشخصه‌های مختلف

با بالا رفتن سطح، به شما امتیازی برای خرج کردن در جهت ارتقای نمودار (بسته به مشخصه‌های پایه) اعطا خواهد شد. برخی مشخصه‌ها برای دسترسی به قسمت‌هایی از بازی، ضروری هستند و مشخصه‌های دیگر به بالارفتن توان دفاعی یا هجومی شما کمک خواهند کرد. با بهره‌گیری از داروها و المان‌های خاص موجود در بازی می‌توانید به‌طور موقت این مشخصه‌ها را بهبود ببخشید.

 استفاده از کارگاه‌ها

در طول بازی به دو کارگاه مختلف دسترسی خواهید داشت. این کارگاه‌ها مکان‌هایی مناسب برای ذخیره موارد جمع‌آوری شده در طول بازی هستند اما این‌ها بدون انتقال فیزیکی از جایی به جای دیگر قابل انتقال نیستند. بنابراین بهتر است فقط یکی از این دو مکان را به عنوان کارگاه پیش‌فرض انتخاب کنید.

استفاده از تمامی موارد ممکن

در قالب مراحل مختلف، شانس دسترسی به صدها ماده جدید و گوشت خام را خواهید داشت. بنابراین در زمان‌های ممکن از تمامی موارد ممکن استفاده کرده و غذا بپزید!Fallout4_E3_Codsworth

مدیریت خریدها

اگرچه برخی مغازه‌ها آیتم‌هایی منحصر به فرد دارند اما سعی کنید هزینه‌ها را بیش از دیگر موارد، صرف خرید مهمات کنید.

به پوشش‌ها توجه کنید

روش‌های زیادی برای ترکیب و تطبیق لباس‌ها در بازی وجود دارد. دست‌ها، پاها، سینه، سر و حتی لباس‌های زیرِ بلند می‌توانند در ترکیب با هم ویژگی‌های مختلف و توان دفاعی شما را بهبود بخشند. برخی از پوشش‌های نظامی را نیز می‌توان به‌منظور بهبود تاثیر، بهینه‌سازی کرد. علاوه بر این می‌توانید با اضافه کردن جیب به لباس‌ها، مقدار کلی تجهیزات قابل حمل را افزایش دهید.Fallout4_E3_YaoGuai

از نامی عمومی یا علمی-تخیلی استفاده کنید

استفاده از نام‌ها و عناوین جالب باعث خواهد شد صحبت کردن با روبات‌ها، جالب‌تر به‌نظر برسد.

مراقب تشعشعات باشید

در سری‌های پیشین بازی Fallout امکان نادیده‌گرفتن مقدار پایین تشعشعات وجود داشت. اما در فال‌اوت 4 با قرارگرفتن در معرض تشعشعات، حد نهایی سلامتی شما کاهش خواهد یافت تا اینکه خود را درمان کنید.

این در حالی است که این تشعشعات در هر جایی از بازی شامل مخلوقات مختلف موجود در جریان بازی وجود دارند. با این تفاسیر باید گوشت خام را پیش از مصرف، بپزید و البته استفاده از لباس‌های مختلف با پوشش مناسب در مقابل امواج و تشعشعات را نیز فراموش نکنید. نهایتا استفاده از داروهایی مانند RadAway و یا Rad-X را فراموش نکنید.

maxresdefault

زره‌هایی جالب و البته کمتر ضروری

لباس‌های آخرالزمانی در فال‌اوت 4 همه‌جا وجود دارند. لباس‌های زرهی که به انرژی نیاز دارند و البته با عبور از مراحل بازی باید آن‌ها را رها کنید. اگرچه یافتن راهکاری برای جایگزینی این لباس‌ها کمی سخت به‌نظر می‌رسد اما با توجه به موقعیت‌های مختلف، استفاده از این لباس‌ها آنچنان هم ضرورت ندارد.

همراهانی که تنهایتان نمی‌گذارند

گزینه‌های مختلفی برای همراهی شما در سفرها وجود دارند اما این موضوع که چه کسانی همراه شما باشند، اهمیت زیادی ندارد. از سوی دیگر همراهان شما می‌توانند بر جذابیت بازی بیفزایند و علاوه بر این به عنوان ابزاری در جهت انتقال و جابه‌جایی بارهایی مانند تجهیزات، سلاح و مواردی اینچنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.Fallout-4-vs-The-Witcher-3-vs-Batman

تمرکز بر روی روایت اصلی

روایت اصلی فال‌اوت 4 در مقایسه با بازی‌های قدیم از این سری تا حد بیشتری فوریت دارد. به بیان واضح‌تر، در جریان بازی لحظاتی خاص وجود دارند که تصمیم‌هایی مشخص در آنها، دسترسی به دیگر روایت‌ها را غیرممکن می‌سازد. با این وجود در اکثر موارد می‌توانید به سادگی به روایت اصلی داستان دسترسی داشته باشید. این در حالی است که روایت‌های جانبی نیز به همان اندازه روایت اصلی، سرگرم‌کننده هستند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با تمرکز بر روی روایت اصلی، تا جایی که امکان دارد در نقشه به جستجو بپردازید. با اتمام داستان اصلی، بازی همچنان ادامه می‌یابد و امکان بازدید مجدد از مراحل وجود دارد.

ذخیره پشت سر هم بازی

احتمال وجود قطعی در جریان بازی وجود دارد و باگ‌های مختلف نیز شایع هستند. با این اوصاف پیشنهاد می‌کنیم در فاصله‌های زمانی کوتاه، بازی خود را ذخیره کنید تا وقفه‌ای در روند اجرای آن پیش نیاید.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. شایان می‌گوید

    سلام من تو انجمن brotherhood of steelو ماینتمن عضو شدم میخوام برم تو institute چطوری

  2. شایان می‌گوید

    سلام من تو انجمن brotherhood of steelو ماینتمن عضو شدم میخوام برم تو institute چکارباید بکنم؟

  3. سینا می‌گوید

    چگونه سیستن هایه دفاعی را به برق متصل کنم دستگاهدارم تولید برقم دارم اماکار نمیکنه

    1. oranos می‌گوید

      باید بری تو حالت ساخت و ساز روی دستگاه برق اسپیس بزنی بعد بیا روی سیستم دفاعی دوباره اسپیس بزن