آتش‌نشان‌های دبی برای خاموش کردن آتش آسمان‌خراش‌ها به جت‌پک برای پرواز مجهز می‌شوند

آتش‌سوزی در آسمانخراش‌ها و برج‌های بلندمرتبه می‌تواند بسیار دردسرساز باشد و به یک کابوس تبدیل شود. این آتش‌سوزی‌ها از نظر حرکت در اطراف ساختمان و ایجاد راه خروج برای گرفتار شدگان در طبقات بالاتر نیز می‌تواند مشکل‌ساز شود. این احتمالا یکی از دلایل اصلی باشد که دبی با توجه به وجود آسمانخراش‌های متعدد در این شهر به فکر استفاده از جت‌پک در میان آتش‌نشانان این شهر افتاده است.

2

martin-jetpack-dubai-directorate-of-civil-defence-3

مقامات این شهر در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت Martin Aircraft انعقاد کرده‌اند که بر اساس آن 20 دستگاه جت‌پک و دو شبیه‌ساز برای اموزش آتش‌نشانان این شهر اختصاص یابد. این تفاهم‌نامه همچنین شامل آموزش‌های اولیه و همچنین پشتیبانی عملیاتی آتش‌نشانان نیز می‌شود.

martin-jetpack-dubai-directorate-of-civil-defence-6

جت‌پک‌های شرکت Martin Aircraft قابلیت پرواز توسط خلبان آن، کنترل از راه دور، پرواز و فرود به صورت عمودی، پرواز در فضاهای محدود مانند نزدیک ساختمان‌ها و یا درختان و همچنین حمل بار تا 120 کیلوگرم را دارند.martin-jetpack-dubai-directorate-of-civil-defence-4

این قابلیت‌های جت‌پک شرکت Martin Aircraft امکانات عملیاتی فراوانی مانند نظارت و مشاهده مرکز اتش، نجات گرفتار شدگان، انتقال تجهیزات و استقرار تیم‌ها در فضای مورد نظر را به آتش‌نشانان خواهد بخشید. این قرارداد در نمایشگاه هوایی دبی به امضا رسیده است.

martin-jetpack-dubai-directorate-of-civil-defence-2

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. م می‌گوید

    الکی شلوغش می کنید، چنین طرح هایی اصلا قطعی نیست که اجرا بخواد بشه

  2. حمید می‌گوید

    عربها هر کاری میکنن فقط برای خودنماییه
    ثروتمندان متحجر