اپل ایده عجیب آیفون با قابلیت خود خشک‌ شونده را برای افتادن گوشی در آب دارد

0

هرچند مدت زمان زیادی تا رونمایی از نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون باقی مانده، با این حال از هم‌اکنون شاهد درز شایعاتی پیرامون قابلیت‌های آن هستیم به طوری که منابع نزدیک به کوپرتینوها گزارش داده‌اند آیفون 7 احتمالاً نه تنها ضد آب بوده بلکه به سیستم  خود خشک‌ شونده نیز مجهز شده است!

به کار گیری فناوری‌های نوین می‌تواند فروش نسل جدید یک گوشی هوشمند را تضمین کند و اپل نیز با واقف بودن بر این واقعیت در نظر دارد آیفون‌های بعدی را به سیستم خودخشک‌کنی برای مقابله با افتادن گوشی در آب مجهز نماید.

در همین رابطه به تازگی پتنتی از این شرکت به ثبت رسیده که شیوه کار سیستم مذکور را تشریح می‌کند. بر این اساس شرکت سازنده در نظر دارد در داخل قاب آیفون‌های بعدی از الکترودهای خمیده برش خورده به منظور جلوگیری از ورود آب استفاده کند، این در حالیست که در صورت وقوع این اتفاق به طور خودکار از طریق روزنه‌هایی آب را خارج خواهد کرد.

Apple has a crazy invention for self-drying iPhones (1)

در سوی دیگر شایعه‌پراکن‌ها گزارش داده‌اند که اپل قصد دارد اجزای داخلی آیفون را با یک پوشش هیدروفوبیک و یا آب گریز بپوشاند. بدین ترتیب در صورت نفوذ آب به داخل دستگاه سنسور تشخیص رطوبت فعال شده و فرمان باز شدن روزنه‌ها را صادر خواهد کرد. در برخی از نسخه‌های این پتنت نشان داده می‌شود که سنسورها به طور منظم میزان رطوبت منافذ ورودی گوشی از جمله میکروفون را بررسی کرده تا در صورت ورود ناگهانی آب به آن‌ها از نفوذ به قطعات داخلی جلوگیری شود.

الکترودهای به کار گرفته در داخل قاب نیز پس از برطرف شدن فشار آب، رطوبت موجود در دستگاه را با ایجاد قطب‌های کاتیون و آنیون (مثبت و منفی) به خارج سوق خواهند داد. این هوشمندانه‌ترین ترفندی است که می‌توان در برابر نفوذ آب به داخل دستگاه استفاده کرد که البته به نظر می‌رسد تجاری سازی آن هزینه زیادی نیز بر روی دست شرکت سازنده بگذارد.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.