سرانجام نسخه ایکس‌باکس‌وان ویندوز 10 منتشر شد/ آموزش نصب

بر اساس وعده‌های قبلی، ساعاتی پیش سرانجام نسخه ایکس‌باکس‌وان ویندوز 10 برای دارندگان این کنسول منتشر شد.

4

به گفته ردموندی ها، این بسته به‌روزرسانی ممکن است برای برخی از  کاربران بسته به منطقه جغرافیایی زندگی طی 24 ساعت آینده قابل دریافت شود از این رو اگر از طریق روشی که در ادامه آموزش خواهیم داد نتوانستید چیزی دریافت نمایید، دلسرد نشوید.

نسخه ویندوز 10 ایکس‌باکس‌وان که در قالب آپدیت 1.2 گیگابایتی منتشر شده، قابلیت‌های بسیاری را برای این کنسول به همراه آورده با این حال قابل ادراک‌ترین آن‌ها داشبورد جدید طراحی شده است که از سرعت بسیار بالایی بهره می‌برد. اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال نیز دیگر ویژگی افزوده شده به ایکس‌باکس‌وان است به طوری که اکنون می‌توان در آن واحد در گوشه‌ای از نمایشگر بازی دلخواه را اجرا کرد و در قسمت دیگر آن اسناد اداری را با اپلیکیشن ورد مورد بررسی قرار داد.

لازم به یادآوری است که تمامی اپلیکیشن‌های پرکاربرد مایکروسافت هم‌اکنون در قالب پلتفرم یونیورسال که امکان استفاده بر روی هر دستگاهی که سیستم‌عامل ویندوز 10 بر روی آن در حال اجرا است همچون پی‌سی، تبلت، گوشی هوشمند، کنسول ایکس‌باکس‌وان و حتی هدست هولولنز را دارا می‌باشند روی استور قرار دارند و سایر توسعه‌دهندگان نیز با ابزاری که ردموندی ها در اختیارشان قرار داده‌اند مشغول به کار گیری این فناوری هستند از این رو دریافت‌کنندگان این آپدیت در آینده‌ای نه چندان دور همچنین می‌توانند به استور واحد ویندوز برای دانلود اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنند.

xboxone-new1-1040x580

دیگر ویژگی حائز اهمیت این بسته به‌روزرسانی، فراهم کردن زیرساخت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس‌وان است که اکنون با نام “Backwards compatibility” شناخته می‌شود. در همین رابطه چند پیش نیز نام 104 بازی که اکنون امکان اجرا بر روی نسل جدید کنسول ایکس‌باکس‌ را پیدا کرده‌اند توسط گروه پشتیبانی آن منتشر گردید.

البته برخلاف شایعات قبلی، دستیار صوتی مایکروسافت یا همان کورتانا در این آپدیت به ایکس‌باکس‌وان راه پیدا نکرده با این حال ردموندی ها وعده تحقق این قابلیت را در اوایل سال 2016 داده‌اند. برای دریافت این آپدیت ابتدا در تنظیمات Power & startup کنسول ایکس‌باکس‌وان ، گزینه Instant-on power mode را بر روی حالت فعال قرار دهید. با این کار پس از اتصال کنسول به اینترنت، حتی در زمان خاموش بودن نیز آپدیت مورد نظر به طور خودکار دریافت خواهد شد.

البته اگر کماکان خواهان دریافت دستی آپدیت هستید، حالت Energy-saving را فعال نمایید. در هر حال پس از انجام این کار کافیست به بخش تنظیمات اصلی دستگاه رفته سپس در قسمت سمت چپ گزینه Update را انتخاب نمایید.

winbeta

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. hamed می‌گوید

    بچه ها ورژن ماله شما الان چنده دقیقا ؟

  2. erfan izadi می‌گوید

    حجمش هم 1.2 نیست . دقیقشو بخواید 1گیگ و 154 مگ بود.خخخخخخخخخ

  3. erfan izadi می‌گوید

    برای من اومده بود نصبش کردم. عالیه

  4. erfan izadi می‌گوید

    واقعا منتظرش بودم