سامسونگ از پردازنده اگزینوس 8890 با هسته‌های اختصاصی Mongoose رونمایی کرد

شرکت کره ای سامسونگ صبح امروز از یک پردازنده موبایلی هشت هسته ای جدید با نام  اگزینوس 8890 رونمایی کرد.

1

مهم‌ترین مزیت تراشه جدید 64 بیتی این شرکت نسبت به سایر مدل‌های اگزینوس، بهره‌گیری از هسته‌های اختصاصی موسوم به Mongoose می‌باشد. البته لازم به ذکر است پردازنده اگزینوس 8890 که با لیتوگرافی 14 نانومتری و با فناوری فین‌فت توسعه یافته، از چهار هسته Mongoose که برخی آن را M1 نیز می‌نامند  و چهار هسته Cortex-A53 ARM بهره می‌برد که با فناوری big.LITTLE کنار هم کار می‌کنند.big.LITTLE به تراشه جدید سامسونگ اجازه دسته‌بندی نوع فعالیت‌های سنگین و عادی را برای محول کرد به هسته‌های مورد نظر می‌دهد.

این پردازنده قرار است نقش جانشین اگزینوس 7420 که در سال جاری در گوشی‌های پرچم‌داری همچون گلکسی اس 6 اچ پلاس و یا گلکسی نوت 5 مورد استفاده قرار گرفت را بازی کند. البته این را باید بگوییم که هسته‌های اختصاصی جدید سامسونگ بر مبنای معماری ARMv8 توسعه یافته‌اند از این رو هنوز هم صاحب اصلی فناوری ARM است.

CTi-jQKXAAA7AkW

در هر حال بر اساس ادعای شرکت سازنده، اگزینوس 8890 نسبت به اگزینوس 7420 حدود 30 درصد عملیات پردازش را سریع تر انجام می‌دهد، این در حالیست که مصرف انرژی آن نیز حدود 10 درصد نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. به غیر هسته‌های اختصاصی، اگزینوس 8890 برای اولین بار از یک مودم داخلی LTE Rel.12 Cat.12/13 بهره می‌برد که امکان تبادل اطلاعات را با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه می‌دهد.

انتظار می‌رود تولید انبوه این پردازنده که از واحد پردازش گرافیکی Mali-T880 MP12 ARM بهره می‌برد تا پایان سال جاری آغاز شود، بر همین اساس به کار گیری آن در گلکسی اس 7 دور از انتظار نخواهد بود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    exynos8890 vs snapdragon820!!!!!!!نمیگمGPU،maliبدی هست اما شخصا ادرنو رو بیشتر ترجیح میدم!