مایکروسافت دیتاسنترهای جدیدی در آلمان برای در امان ماندن اطلاعات کاربران از نظارت دولت آمریکا احداث می‌کند

شرکت مایکروسافت قصد دارد دیتاسنترهای جدیدی را در آلمان راه‌اندازی کند تا بدین‌ترتیب مشتریان اروپایی این شرکت بتوانند اطلاعات دیجیتال خود را از دسترسی سرویس‌های نظارتی دولت آمریکا در امان نگه‌دارند.

0

با این وجود، آن‌طور که از سوی Financial Times عنوان شده، مشتریان باید به‌منظور نگهداری اطلاعات خود در قالب این سبک و سیاق جدید، هزینه بیشتری بپردازند. ساتیا نادلا در کنفرانس خبری امروز صبح در برلین که به همین منظور برپا شده بود، اینچنین گفت:

این دیتاسنترهای جدید، کاربران را قادر به استفاده از توان سرویس‌های ابری مایکروسافت، این‌بار در کشور آلمان خواهند کرد و به‌ آن‌ها این اطمینان خاطر را خواهند داد که یک شرکت آلمانی کنترل داده‌های آن‌ها را به دست می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد این معرفی، جدیدترین اقدام انجام شده در خصوص رابطه‌ نه‌چندان مثبت میان شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی و دولت آمریکا در دسترسی به اطلاعات مشتریان خارجی باشد. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل قصد دارند با این سیاست‌ها، اعتماد کاربران خارجی خود را جلب کنند اما از سوی دیگر شرکت‌های جاسوسی و پلیس آمریکا انتظار دارند دسترسی همیشگی را به اطلاعات این کاربران داشته باشند. در جدیدترین نمونه می‌توان به دادگاهی اشاره کرد که در آن مقامات آمریکایی خواستار دسترسی به ایمیل‌های شهروند آمریکایی شده بودند اما با توجه به نگهداری این اطلاعات در ایرلند، مایکروسافت از ارائه این اطلاعات خودداری کرد.

از سوی دیگر، مایکروسافت از برنامه‌های خود برای ایجاد دیتاسنترهای جدید در بریتانیا خبر داده است. اما در حال حاضر با قراردادن کنترل دیتاسنترهای آلمانی در اختیار شرکت‌های معتبر این کشور، در واقع مایکروسافت قصد دارد روندی را ایجاد کند تا در صورت نیاز به این اطلاعات توسط سرویس‌های نظارتی و جاسوسی آمریکا، این سازمان‌ها مجبور به کسب اجازه از مقامات آلمانی شوند. با این وجود نمی‌توان از ایمنی کامل این روند اطمینان حاصل کرد.

پل میلر، تحلیل‌گر Forrester معتقد است علی‌رغم اطمینان کامل مایکروسافت از این سیاست جدید، باید منتظر اولین چالش قانونی آن در دادگاه بود تا این ادعا ثابت شود. آنچه مشخص است، مطمئنا در صورت رضایت‌بخش بودن این روند، شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون نیز به استفاده از چنین راهکارهایی ترغیب خواهند شد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.