هشدار: این اپلیکیشن تاکنون پسورد صدها هزار حساب اینستاگرام را به سرقت برده است!

تقریباً بیشتر کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند علاقه عجیبی به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی این برنامه دارند. اپلیکیشن‌هایی که ادعا می‌کنند بر پروفایل شما مدیریت می‌کنند و چیزهایی مانند آنفالوها و.. را به شما نشان می‌دهند.

0

در این میان اشتیاق بیشتر کاربران باعث شده تا همواره در فارنت و در پاسخ به سؤال کاربران آنها را از استفاده از این اپلیکیشن‌های جانبی برحذر داریم چرا که تجربه نشان داده همواره از اطلاعات کاربران سوءاستفاده شده و از آنها استفاده تجاری می‌شود.

یکی از این اپلیکیشن‌ها که به تازگی کشف شده اطلاعات صدها هزار کاربر را به سرقت برده، اپلیکیشنی با عنوان InstaAgent است که با شعار “چه کسی پروفایل شما را می‌بیند” کاربران زیادی را به استفاده از خود مشتاق کرده بود.

صدها هزار کاربر تنها با اعتماد به اینکه این اپلیکیشن از پروسه‌های امنیتی اپل و گوگل گذر کرده این اپلیکیشن را استفاده کرده و گرفتار سرقت اطلاعات حساب کاربری خود شده‌اند.

اما عمر سوءاستفاده صاحبان این اپلیکیشن از اطلاعات حساب کاربران اینستاگرام چندان به طول نینجامیده چرا که توسعه‌دهنده‌ای با نام David L-R با نگاهی به ساختار این اپلیکیشن متوجه شد که اطلاعات حساب کاربران شامل یوزرنیم و پسورد بدون رمزگذاری و به ساده‌ترین شکل ممکن به سرور دیگری به آدرس instagram.zunamedia.com ارسال می‌شود که هیچ ارتباطی به اینستاگرام ندارد.

InstaAgent malware

وی همچنین متوجه شد که دسترسی این برنامه به گونه‌ایست که می‌تواند به جای شما تصاویری را در حساب اینستاگرام شما منتشر کند.

این توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های iOS با انتشار تصاویر به‌دست آمده از دسترسی غیرمجاز و ارسال اطلاعات در توئیتر، گوگل را بلافاصله مجبور کرد تا این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی حذف کند و اپل نیز با تاخیری چدساعته این اپلیکیشن را حذف کرد.

این اپلیکیشن ظاهراً تاکنون نیم میلیون بار دانلود و نصب شده است و این بدان معناست که تقریباً نیم میلیون کاربر آلوده سرقت اطلاعات توسط این اپلیکیشن شده‌اند.

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم هرگز به سراغ استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی نروید. این توصیه‌ایست که اینستاگرام بر آن تاکید فراوان دارد.

appleinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.