فوربس: «تسکولو» نمادی از پیشرفت چشمگیر صنعت نرم‌افزار ایران

نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی، رشد و توسعه صنعت نرم افزار ایران را با وجود تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه این کشور، ورای تصور خواند و از استارتاپ «تسکولو» به عنوان یکی از نمادهای این پیشرفت یاد کرد.

0

تسکولو یک پلتفرم برای مدیریت آنلاین تیم و پروژه است که با گذشت یک سال از راه‌اندازی آن، حالا بیش از ۱۴ هزار کاربر بین‌المللی در یکصد کشور جهان دارد.

فوربس در گزارش خود با معرفی بنیانگذاران تسکولو (فرهاد هدایتی‌فرد و کاظم کشاورز) چالش‌های این استارتاپ را در مسیر پیشرفت مورد توجه قرار داده و به نقل از فرهاد هدایتی می‌نویسد: «تحریم‌ها علیه ایران مانع پذیرش پرداخت‌های مشتریان بین‌المللی می‌شد که بیش از ۶۰ درصد کل مشتریان ما را در بر می‌گرفت، با این وجود ما توانستیم توانایی‌های تیم خود را ثابت کرده و در این شرایط بر مشکلات غلبه کنیم.»

StartUp-Istanbul-2015-farnet-21

هدایتی در این گزارش، از واژه تسکولو به عنوان واژه‌ای فارسی یاد کرد و افزود: «در واقع این واژه بازی با کلماتی چون تسک و کولو است که در آن کولو به معنای بزرگی است و به همین خاطر تسکولو معنی کار بزرگ می‌دهد.»

مدیرعامل تسکولو افزود: « تسکولو یک رابط بسیار جذاب برای مدیریت وظایف و مسئولیت‌های تیمی است. با استفاده از این نرم‌افزار، افراد درگیر در پروژه‌ها، نقش‌ها و مجوزهای مختلفی برای انجام وظایف خود دارند. همچنین، تسکولو انجام فرآیند مدیریت پروژه را با تعریف دسترسی‌های متناسب با زمینه کاری هر شخص، بسیار آسان کرده است.»

فرهاد هدایتی گفت: ما این ایده را با هدف حضور در بازارهای بین المللی عملی کردیم و اطمینان داریم که استارتاپ ما نمادی از رشد اکوسیستم استارتاپی کشورهایی همچون ایران خواهد شد.

«تسکولو» یکی از استارتاپ‌های چرخه نخست شتابدهنده آواتک بوده است. این استارتاپ‌ در حدود یک ماه قبل و در رویداد استارتاپ استانبول ۲۰۱۵ از میان یکصد استارتاپ موفق بین‌المللی توانست جایگاه سوم را از آن خود کند که گزارش کامل آن را در فارنت می‌توانید بخوانید.

آواتک یک برنامه 6 ماهه شتابدهی به استارتاپ‌هاست که کارآفرینان را برای رسیدن به موفقیت همراهی می‌کند. این مرکز شتابدهی کارآفرینان مشتاق را از طریق ارائه آموزش‌های کارآفرینی، مربیگری، سرمایه‌های اولیه (seed funding) و فراهم آوردن فضای کاری خلاق حمایت می‌کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.