مدیرعامل بلک‌بری: اگر واکنش بازار به پرایو عالی باشد شاید گوشی اندرویدی دیگری بسازیم!

علاقه‌مندان به برند بلک‌بری در جریان هستند که این غول روزهای نه چندان دور بازار گوشی‌های هوشمند اَمن، بعد از همه‌گیر شدن جهانی استفاده از پلتفرم متن‌باز و رایگان اندروید برای نپیوست به خاطرات مجبور شد توسعه بلک‌بری او اس را موقف کند و به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی ملحق شود.

2

بلک‌بری حساب ویژه‌ای بر روی گوشی هوشمند پرایو که تمهیدات امنیتی خاصی برای آن در نظر گرفته شده باز کرده است، به طوری که کارشناسان معتقدند عدم استقبال از این محصول مساوی خواهد بود با خاموش شدن همیشگی چراغ عمر این شرکت کانادایی.

در همین رابطه مدیرعامل بلک‌بری John Chen، در مصاحبه جدید خود با شبکه Fox Business این نکته را تصریح کرد که پرایو به هیچ عنوان یک محصول عجله‌ای و برای فرار از رکود نبوده به طوری که طراحی و ساخت آن حدود دو سال برای شرکت متبوعش زمان برده است. وی همچنین از سرمایه‌گذاری بالای بلک‌بری بر روی این محصول سخن گفت و به طور آشکار بیان کرد که اگر واکنش بازار به پرایو عالی باشد شاید گوشی اندرویدی دیگری بسازیم!

البته از سخنان وی به هیچ عنوان نمی‌توان این برداشت کرد که بلک‌بری به کلی سیستم‌عامل اختصاصی خود را رها کرده است. در همین حال منابع نزدیک به این شرکت کانادایی گزارش داده‌اند که در صورت استقبال خوب بازار از blackberry priv، عرضه نسخه اندرویدی بلک‌بری پاسپورت نیز دور از ذهن نخواهد بود. بسیاری از کارشناسان معتقد که تولید محصولاتی قدرت گرفته از BlackBerry 10 برای این شرکت یک گام به عقب به شمار می‌آید و هیچ سودی را به دلیل عدم توسعه کافی در پی نخواهد داشت.

ubergizmo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. alireza می‌گوید

    aabero bar shod ke ba in android, fekr konam nafasaye aakharesho dare mikeshe :( byby BB

  2. Aria می‌گوید

    من یکی از طرفداران و کاربران BlackBerry هستم، اما این برای من نگران کننده است چون اگر فروش امسال Priv چندان خوب نباشه میتونه باعث تعطیلی کل بخش موباہل BlackBerry بشه، اما از طرفی اگر فروش Priv عالی باشه، متاسفانه باید برای همیشه BlackBerry 10 رو بدرود بگیم.