وردپرس حالا 25 درصد از دنیای وب را جان بخشیده است

وردپرس نرم‌افزاری تحت وب است که می‌توان از آن برای ساختن سرویس وبلاگ دهی، وب‌سایت یا وبلاگی زیبا و قدرتمند استفاده کرد. خبر خوشحال‌کننده برای به وجود آورندگان این سرویس اینکه هم‌اکنون یک‌چهارم وب‌سایت‌های جهان از طریق وردپرس اداره می‌شوند.

0

بدون شک امروز نقطه عطفی در زندگی خلق‌کنندگان سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن‌باز وردپرس به شمار می‌آید زیرا بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی W3Techs، هم‌اکنون یک‌چهارم وب‌سایت‌های مختلف جهان از این سرویس قدرت گرفته‌اند.

بر این اساس 58.7 درصد وب‌سایت‌های فعال جهان از سیستم‌های مدیریتی رایگان و غیر رایگان استفاده می‌کنند که از این آمار حدود 25 درصد آن‌ها به دلیل مانور پذیری و امنیت بالای ورد پرس آن را انتخاب کرده‌اند. در حالی که آمار استفاده کنندگان از سایر سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان جهان در حال تغییر کردن است، نمودار محبوبیت وردپرس طی چند سال گذشته با یک شیب پیوسته همواره در حال بالا رفتن بوده است.

cms_w3techs_november_2015

هرچند این یک موفقیت بزرگ برای وردپرس به شمار می‌آید، با این حال پایه‌گذار اصلی این سرویس Matt Mullenweg، از هم‌اکنون به دنبال شناساندن قدرت وردپرس  به مدیران 57 درصد از وب‌سایت‌هایی است که هنوز از هیچ سیستم مدیریت محتوای خاصی استفاده نمی‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس سادگی و سهولت نصب و استفاده از آن در عین بهره‌مندی از هسته قدرتمند است. وبلاگ شخصی ساده یا سایت بزرگ با میلیون‌ها بازدیدکننده می‌توانند با وردپرس در مدت زمان کوتاهی راه اندازی شوند.

cms_w3techs_november_2015_graph

امروزه تقریباً تمامی سرورهای میزبانی وب‌سایت‌ها از وردپرس پشتیبانی می‌کنند. پس می‌توانیم هاست دلخواه خود را انتخاب و با خیال راحت یک نسخه از آن را نصب کنیم. البته به یاد داشته باشید که هر اندازه محبوبیت یک سرویس بیشتر شود، علاقه افراد سودجو برای دستیابی به اطلاعات استفاده‌کنندگان آن نیز افزایش می‌یابد، از این رو مدیران وردپرس باستی هرچه زودتر فکری برای چاله‌های امنیتی این سرویس بیندیشند.

لازم به ذکر است که W3Techs یک سرویس اسکن همه‌گیر وب‌سایت‌های جهانی نیست، از این رو آمار فوق تنها از بررسی 10 میلیون وب‌سایت برتر جهان چه از لحاظ فنی و چه آماری و بدون در نظر گرفتن وبلاگ‌های شخصی منتشر شده است.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.