این گیمر مدعی است کنسول بازی سوپر نینتندو خود را برای 20 سال روشن نگه داشته است!

هرچند وقت‌یکبار در لیست وب‌سایت‌هایی مانند eBay می‌توان شاهد حضور کنسول‌های بازی قدیمی بود اما یکی از این کنسول‌های قدیمی، داستانی جالب دارد.

2

آن‌طور که عنوان شده، یکی از گیمرهای ژاپنی مدعی شده وی در طول 20 سال گذشته هیچ‌گاه کنسول Super Famicom (که از آن در بازارهای دیگر با عنوان سوپر نینتندو یاد می‌شود) را خاموش نکرده است. دلیل اصلی این امر، ترس از پاک‌شدن بازی‌ ذخیره شده او است.

او عنوان داشته بازی از  Umihara Kawaseرا بر روی کنسول خود ذخیره کرده است و در صورت خاموش کردن کنسول، احتمال پاک‌شدن بازی ذخیره‌شده وجود دارد. او در توییت خود اینچنین عنوان کرده است:

من مطمئن هستم بازی نسل اول Umihara Kawase موجود بر روی کنسول من، بیش از 20 سال و در واقع بیش از 180 هزار ساعت در حال اجرا بوده است. در صورتی که برق قطع شود، این احتمال وجود دارد که اطلاعات من از بین برود.

بدنیست بدانید که در اوایل امر، کارتریج‌های بازی به همراه SDRAM هایی برای ذخیره فرایند بازی روانه بازار می شدند. با این وجود رم موجود از باتری همراهی به عنوان راهکاری برای ممانعت از پاک‌شدن اطلاعات بهره می‌برد. ظاهرا با هر بار خاموش شدن کنسول، باتری موجود یک‌قدم به پایان راه خود نزدیک می‌شد. همین امر باعث شده این گیمر، کنسول خود را برای مدت 20 سال روشن نگه دارد.

با این تفاسیر، پذیرش این امر که در طول 20 سال گذشته هیچ‌گاه برق قطع نشده باشد، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر مشخص نیست چرا این فرد تا این حد اصرار دارد بازی‌های ذخیره‌شده خود را پس از گذشت این مدت زمان، همچنان نگه دارد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محسن می‌گوید

    نظم بسیار کارشون رو میرسونه
    ایشون هم برای خاطرات اینا ر نگه داشته

  2. Sahar می‌گوید

    ژاپن هستا الکی که نیست برق قطع شه