آزمایشگاه ارتش آمریکا راهی برای خواندن ذهن سربازان یافته‌ است

تحلیل‌گران اطلاعاتی ارتش، زمان زیادی را صرف بررسی و تحلیل تصاویر در دسترس قرارگرفته از منابع مختلف مانند پهپادها و سیستم‌های نظارتی می‌کنند اما در برنامه جدیدی که توسط دکتر آنتونی رایس، متخصص اعصاب حاضر در ارتش این کشور توسعه داده شده، این روند می‌تواند به‌مراتب سریع‌تر انجام شود.

0

او که برای موسسه تحقیقاتی MIND ارتش آمریکا کار می کند، برنامه آزمایشی را در دست دارد که در آن به ترجمه امواج مغز اقدام می‌کند. به عبارت ساده‌تر، در این برنامه خواندن ذهن افراد از طریق الگوریتم‌هایی خاص انجام می‌شود. در طول انجام این آزمایش، یکی از سربازان ارتش آمریکا روبروی صفحه‌نمایش رایانه قرارگرفته و از وی درخواست می‌شود به مجموعه‌ای از تصایر که با سرعت یکی در هر ثانیه پخش می‌شوند نگاه کند. هر تصویر در یکی از پنج دسته قایق، خرس‌های پاندا، توت فرنگی، پروانه و لوستر قرار می‌گیرد.

در پایان آزمایش، رایانه اینچنین نتیجه‌گیری می‌کند که سرباز حاضر در این آزمایش بر روی تصاویری که در دسته قایق‌ها قرار می‌گیرند تمرکز کرده است. اما بدنیست بدانید که این امر تنها با بررسی تغییرات ایجاد شده در امواج مغز این سرباز بدست آمده است. با نگاه کردن سرباز به هرآنچه که مرتبط با دسته قایق‌ها بود، به وضوح تغییری در الگوی امواج مغزی وی ایجاد می‌شد.

هنگامی که تحلیل‌گر و یا سرباز، موردی را مهم‌تر از دیگران شناسایی می‌کند، پاسخی از طرف مغز وی صادر می‌شود که می‌توان از آن در تحلیل‌ها استفاده کرد. این عمل با انجام بازی‌های ویدئویی نیز تکرار شد تا عکس‌العمل وی در خصوص شلیک به حبابی از میان مجموعه‌ای از حباب‌ها و البته رهگیری حرکت‌های چشمی او بررسی شود.

تحلیلگران معتقدند می‌توانند از این سیستم برای دسته‌بندی تصاویر به قسمت‌هایی کوچک‌تر و یافتن سریع علاقمندی‌ها بهره ببرند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.