آموزش: چگونه از تصاویر زیبای بینگ در پس‌زمینه صفحه قفل ویندوز 10 بهره ببریم؟

برخی به زیبایی صفحه قفل یا لاک اسکرین و تصویر پس‌زمینه خود بیش‌ازحد اهمیت می‌دهند. به همین دلیل در حدود چند ماه پیش زمانی که متوجه شدند قابلیتی به نام spotlight در ویندوز 10 وجود دارد بسیار خوشحال شده‌اند.

1

اسپات لایت قابلیتی مختص Windows 10 Home است که عکس‌های روزانه و جذاب موتور جست‌وجوگر مایکروسافت یعنی Bing را بر لاک اسکرین و برخی از برنامه‌های ویندوز، به صورت اسلاید نمایش می‌دهد. می‌توانید نمونه را در بالا مشاهده کنید. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید به ترتیب به Settings، Personalization، Lock Screen بروید. منوی Background را باز کرده و Windows Spotlight را انتخاب کنید.

متأسفانه کاربران نسخه Pro نمی‌توانند از چنین قابلیتی استفاده کنند، اما راهی وجود دارد تا بتوان تصاویر Bing را در این نسخه از ویندوز در لاک اسکرین مشاهده کرد. البته برای این کار به اندکی صبر و نصب برنامه‌ای نیاز دارید، اما اگر به عکس‌های بینگ علاقه داشته باشید، از نتیجه لذت خواهید برد.

روشی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم برای Windows 10 Pro نوشته شده اما احتمالاً در ویندوز 8.1 و احتمالاً اسکرین سیور ویندوز 7 هم کار خواهد کرد.

بینگ دسکتاپ را دانلود کنید (اما به نصب آن توجه داشته باشید)

اولین کاری که لازم است انجام دهید دانلود و نصب برنامه Bing desktop برای ویندوز است. این برنامه کوچک، نوار جست‌وجوی بینگ را در دسکتاپ شما قرار می‌دهد (نگران نباشید می‌توانید از شر آن راحت بشوید) و بعد از تصاویر روزانه بینگ به عنوان تصویر پس‌زمینه لذت ببرید.

هر کاری که انجام می‌دهید، در پروسه نصب این برنامه، بی‌توجه کلیک نکنید چراکه ممکن است نصب آن مواردی را در کامپیوتر شما تغییر دهد؛ مثلاً در کنار تغییر دادن تصویر پس‌زمینه به تصویر روز بینگ، موتور جست‌وجوی مرورگر شما را هم به بینگ تغییر دهد.

bingdesktopinstaller-100625462-large
تیک همه موارد را بردارید.

ساده‌ترین راه، برداشتن تیک تمام موارد در پنجره نصب است. اگر می‌خواهید که تصویر پس‌زمینه تغییر کند، اولین مورد یا “Make the Bing homepage image your desktop background” را باقی بگذارید.

bingdesktoppreferences-100625466-medium

بعدازاینکه بینگ دسکتاپ را نصب کردید، در پنجره‌ی برنامه روی علامت تنظیمات که در گوشه‌ی سمت راست و بالا قرار گرفته کلیک کنید. بعد Prefrences را باز کنید و تیک مقابل عبارت Show Bing Desktop icon on the taskbar و Show a search box on the taskbar را بردارید.

حالا به ترتیب به Settings و General بروید و تیک Turn on wallpaper toolset و Automatically paste copied text in the search box را فعال کنید. اگر نمی‌خواهید که با روشن کردن سیستم، این برنامه هم باز شود در همین قسمت تیک Automatically open when Windows starts را هم بردارید.

fileexplorer-100625463-large

حالا که بینگ دسکتاپ نصب و تغییرات لازم در آن اعمال شده است، نصف راه را رفته‌ایم. مطابق تصویر بالا جست‌وجوگر فایل خود را باز کرده و تیک Hidden items را قرار دهید. ما بعداً این را غیرفعال می‌کنیم، اما برای دسترسی به فولدر تصاویر بینگ باید این گزینه را فعال نگه داریم.

themes-100625464-large

حالا تنظیمات کامپیوتر را با کلیک بر روی استارت و بعد Settings باز کنید. به ترتیب به Personalization و Lock screen بروید. در قسمت Background از منوی باز شده Slideshow را انتخاب کنید.

اگر می‌بینید که تعدادی فولدر تصویر از قبل انتخاب شده و شما تنها عکس‌های بینگ را می‌خواهید، تنها بر Pictures و بعد Remove کلیک کنید.

حالا برای اضافه کردن تصاویر بینگ به اسلایدهای لاک اسکرین بر Add a folder کلیک کنید. این کار، پنجره‌ی مرورگر فایلی را باز می‌کند و می‌توانید به آدرس زیر بروید

 C:\Users > نام کاربری شما > AppData > Local > Microsoft > BingDesktop > en-US > Apps > Wallpaper_5386c… (در اینجا اعداد زیادی وجود دارد که در هر کامپیوتر متفاوت است) > VersionIndipendent > images.

حالا بر دکمه Choose this folder کلیک کنید تا فولدر عکس‌ها به اسلاید اضافه شود. آدرس بالا یکی از دو مکانی است که بینگ تصاویرش را در آن ذخیره می‌کند.

در پایان، دوباره مرورگر فایلتان را باز کنید و در قسمت View تیک Hidden items را بردارید، زیرا معمولاً به دیدن فایل‌های مخفی نیاز ندارید. حالا می‌توانید از مشاهده تصاویر روزانه بینگ در لاک اسکرین خود لذت ببرید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mahdi kh می‌گوید

    سلام من همه ى این مراحل رو انجام دادم اما بعد از اینکه فایل تصاویر رو به قسمت تنظیمات اضافه کردم شروع به نمایش تصاویر نمى کنه اینگار باید این فایل رو فعال کنم تا اونا رو نشون بده ولى نمى دونم چطورى ؟ اگه مى شه کمک کنید ممنون