یکی از مدیران هواوی: کار کردن با گوگل برای ساخت نکسوس 6P یک رویا بود

نکسوس 6P هواوی کم‌کم به زمان عرضه در سراسر جهان و البته مواجهه با استقبال بیشتر کاربران نزدیک می‌شود. این گوشی هوشمند چه از نظر ابعاد صفحه‌نمایش و چه از نظر ضخامت در سطحی ایده‌آل قراردارد و به مشخصات سخت‌افزاری و دوربینی با توانایی بالا تجهیز شده است.

0

با این وجود مدیر ارشد بخش تحقیق و توسعه هواوی، اریک فَنگ معتقد است این موارد به‌سادگی بدست نیامده‌اند. فنگ همکاری با گوگل را برای هواوی همانند یک رویا می‌داند. وی تولید یک گوشی هوشمند از سری نکسوس را موفقیتی بزرگ برای این شرکت چینی و شخص خود می‌داند. این در حالی است که هواوی با تولید گوشی‌هایی مانند Mate 7 و P8، توانایی خود در زمینه سخت‌افزاری را در بازارهای مختلف به اثبات رسانده بود.

فنگ می‌گوید:

ما در زمینه کیفیت ساخت و تجربه کاربر، از همان ابتدای طراحی این محصول، هیچ تعارف و سازشی نداشتیم. قصد ما بر این بود تا بهترین کیفیت‌ و متمایزترین محصول در تاریخ نکسوس‌ها را روانه بازار کنیم. به نظر من گوگل قدردان حضور فعال و تاثیرگذار  هواوی در بازار دستگاه‌های اندرویدی بوده و البته افزایش بیش از پیش سهم هواوی در بازارهای جهانی نیز مدنظر گوگل قرارگرفته است.

اما آیا به واقع نکسوس 6P بهترین نکسوس در میان هشت نکسوس عرضه شده از سال 2010 است؟ اگرچه پاسخ به این پرسش‌، تا حدودی سلیقه‌ای خواهد بود اما مطمئنا 6P را می‌توان در رده‌های بالایی جدول نکسوس‌های تولیدی قرارداد. تلاش زیادی انجام شده تا 6P به گوشی هوشمند مورد علاقه کاربران در سراسر جهان تبدیل شود و همین امر، مسئله تازه‌ای برای هواوی است.

nexus-6p-blue-wallpaper-front در واقع این شرکت پیش از این سری Mate را برای کاربرانی با استفاده‌های تجاری و شرکتی روانه بازار کرده بود، سری P در خصوص طراحی خوب و G+ نیز در زمینه قابلیت‌های اولیه و ابتدایی و نهایتا سری Honor نیز به‌منظور فروش در قالب راهکاری برای تجارت الکترونیک مورد نظر قرارگرفته بودند.

فنگ در این خصوص می‌گوید:

چالش‌های کار بر روی یک دستگاه سری نکسوس در دو قسمت مشاهده می‌شود. چالش اول به سیکل توسعه کوتاه‌مدت مربوط است و چالش دوم نیز عرضه محصولی با هدف بازارهای جهانی است. در نتیجه شاهد پیچیدگی‌های فراوان در روند تولید خواهیم بود.

به‌طور ویژه، این مشکل در زمینه تولید محصولی با بدنه یکپارچه آلومینیومی و البته به‌کارگیری تجهیزات لازم برای بهره‌گیری از شبکه‌های مختلف LTE در سطح جهانی به‌چشم می‌آید. فنگ در این خصوص می‌گوید:

من چیزی نزدیک به یک دهه است که در زمینه گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنم و این پروژه، یکی از چالش بر‌انگیزترین پروژه‌هایی است که تجربه کرده‌ام. به همین دلیل بیشترین میزان انرژی و تلاش ما در این برنامه صرف شد.

همواره در پروژه‌های اینچنینی بده بستان‌هایی هم مشاهده می‌شود. فنگ معتقد است در این پروژه، گوگل با توجه به آگاهی که از توانایی‌های هواوی در تولید سنسورهای تشخیص اثرانگشت داشته است، از این تکنولوژی بهترین بهره را گرفته است. این در حالی است که در طرف مقابل، هواوی از قابلیت USB-C در دستگاه جدید تولیدی خود بهره‌برده که می‌تواند سرمنشا استفاده‌های بعدی در محصولات این شرکت باشد. فنگ، نظر یک خبرنگار در خصوص اینکه نکسوس 6P هدیه‌ای به یک شرکت چینی بوده تا بدین‌طریق راهی جدید برای ترغیب دولت این کشور برای اجازه بیشتر به سرویس‌دهی گوگل ایجاد شود را رد کرد. وی در این خصوص می‌گوید:

تولید نکسوس، مستقل از سرویس‌دهی این شرکت در چین است. گوگل تیمی ویژه به‌منظور برقراری ارتباط با دولت چین در خصوص صحبت بر سر ارائه و توسعه بازی‌ها، برنامه و سرویس‌ها در این کشور دارد. ما معتقدیم هوای در حال حرکت به سمت تولید محصولات رده بالای بازار است و از همین‌رو در زمینه سخت‌افزاری و سیستم‌های ارتباطی می‌توانیم در جهت توسعه محصولات سطح بالا به گوگل کمک کنیم.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.