آیا می‌دانید اولین ساعت هوشمند واقعی 38 سال پیش ابداع و عرضه شده بود؟

پیش از ساخت اپل‌واچ، ساعت‌های هوشمند اندرویدی و یا حتی شکل‌گیری پروژه MSN Direct مایکروسافت، شرکت اچ‌پی از اولین ساعت ماشین‌حسابی که به نوعی می‌توان آن را اولین ساعت هوشمند مچی دنیا نیز دانست در سال 1977 یعنی 38 سال پیش با نام HP-01 رونمایی کرده است.

1

ساعت مچی HP-01 یک جهش کوانتومی تکنولوژیکی در حوزه گجت‌های پوشیدنی به شمار می‌آید که نتیجه آن را می‌توان در ساعت‌های هوشمند امروزی مشاهده کرد.

هرچند به عقیده Hodinkee، ساعت مچی HP-01 را نمی‌توان در زمره ساعت‌های هوشمند امروزی جای داد، با این حال تولید آن در زمان خود به قدری جذاب بود که در سری فیلم‌های جنگ ستارگان مورد استفاده قرار گرفت. این محصول اولین ساعت دیجیتال جهان نبود، حتی اولین ماشین‌حساب مچی نیز محسوب نمی‌شود با این حال اولین ساعت مچی است که از نمایشگر سون سگمنتی قرمز رنگ به همراه 28 کلید حرف و شماره استفاده می‌کرد.

1505667067136735522

این تجهیزات، HP-01 را به گجتی مچی با قابلیت ارائه ماشین‌حساب، کرونومتر، تایمر، ساعت زنگ‌دار، ذخیره کردن و یادآوری چند کاراکتر کوتاه تبدیل می‌کرد که در سال 1977 چیزی فراتر از یک ساعت هوشمند بود.

البته افراد برای کار با دکمه‌های این ساعتی مجبور به استفاده از یک قلم باریک بودند که به صورت ماهرانه در بند آن جای سازی شده بود. نکته قابل‌تأمل دیگر ساعت مچی HP-01، قیمت 695 دلاری بود که آن را به یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های آن زمان تبدیل می‌کرد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    “1997 یعنی 38 سال پیش”
    1977 بوده:-)