در چین با 90 دلار می‌توانید حافظه آیفون 16 گیگابایتی خود را به 64 گیگابایت ارتقا دهید!

آیفون در چین عاشقان سینه چاک زیادی دارد؛ از طرف دیگر این محصول به عنوان کالایی تجملاتی شناخته می‌شود که همه اقشار جامعه چین قادر به خرید آن نیستند، این امر باعث شده تمایل خرید چینی‌ها نسبت به مدل آیفون ۱۶ گیگابایتی که قیمت کمتری دارد بیشتر باشد، ظاهرا با هزینه‌ای اندک می‌توان حافظه کم گوشی را ارتقا داد.

0

اپل در تولید محصولات خود همیشه سازِ خود را می‌زند و اکو سیستم‌ منحصر به فرد خود را دارد، یکی از این موارد جالب و سوال برانگیز، نبود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در آیفون‌های این شرکت است، همان‌گونه که اشاره شد آیفون‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی هم قیمت گزافی دارند و از طرف دیگر کاربری که گوشی آیفون وی تنها ۱۶ گیگابایت دارد دائم با کمبود حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات روبرو است.

اخیراً در اخبار داشتیم که کاربران چینی آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی با صرف مبلغی حدود ۹۰ دلار قادر هستند حافظه ذخیره سازی گوشی را تا میزان ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهند. قدیمی‌ها خوب گفته‌اند که نیاز مادر اختراع است، از قرار معلوم چند تعمیرکار موبایل چینی موفق به کشف راهی شده‌اند تا حافظه آیفون را ارتقا دهند، این شیوه در نوع خود منحصر به فرد است و پیش از این به کار گرفته نشده است.

این فرآیند از طریق استفاده از روزنه‌ای که در نرم‌افزار اپل وجود دارد ممکن شده است. جالب اینجاست که انجام این کار زیاد هم سخت نیز و تنها یک ساعت زمان نیاز دارد. البته در این فرآیند باید چیپ‌ حافظه گوشی از طریق حرارت دادن جدا شده و چیپ حافظه جدید جایگزین شود، با این حساب اگر کاربر کار خود را به خوبی بلد نباشد ممکن است به گوشی صدمات جدی وارد شود، اما تعمیر کاران چینی معتقد هستند این روش در ۷۰ در صد مواقع جواب می‌دهد.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد این فرآیند کاملاً غیر قانونی است و اپل گوشی‌هایی را که از این طریق ارتقا حافظه پیدا کرده‌اند تحت شرایط گارانتی قرار نمی‌دهد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.