پرچمدار بعدی شیائومی نیز از صفحه‌نمایش حساس به فشار برخوردار خواهد بود

فناوری تاچ سه‌بعدی را پیش از این در گوشی‌های آیفون 6S و 6S پلاس شاهد بودیم، هواوی نیز صفحه‌نمایش حساس به فشار خود را در گوشی Mate S در نمایشگاه IFA‌ به نمایش گذشت، از قرار معلوم این فناوری در ابتدای راه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته است و شیائومی نیز پرچمدار بعدی خود را با صفحه‌نمایش حساس به فشار روانه کارزار گوشی‌های هوشمند می‌کند.

0

ممکن است نام شرکت سینَپتیکز (Synaptics) به گوش شما نخورده باشد، این شرکت در زمینه تولید صفحه‌نمایش‌های تعاملی ید طولایی دارد، عرضه راه‌حل‌های تاچ‌پد، تاچ‌اسکرین و تشخیص اثر انگشت تخصص این شرکت است. این شرکت خوشنام اخیراً فناوری جدید تاچ سه‌بعدی خود را معرفی کرده است، این فناوری با نام کلیِر فُورس (ClearForce) در بازار شناخته می‌شود. صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار ساخت سینپتیکز عملکردی همانند آنچه در تاچ‌فورس یا تاچ‌ سه‌بعدی اپل دیده‌ایم، دارد.

کاملاً‌ مشخص و واضح است که فناوری تاچ سه‌بعدی در اختیار اپل نیست و سایر شرکت‌ها نیز بدشان نمی‌آید تا بخت خود را امتحان کرده و محصول یا محصولاتی را با این صفحه‌نمایش‌ها روانه بازار کنند. همان‌گونه که اشاره شد، هواوی Mate S به صفحه‌نمایش فورس تاچ مجهز است و از قرار معلوم پرچمدار بعدی شیائومی نیز از این قافله عقب نخواهد ماند و Mi 5 با صفحه‌نمایش حساس به فشار روانه بازار خواهد شد.

اخیرا شایعاتی منتشر شده که احتمال استفاده شیائومی از این صفحه‌نمایش‌ها را بیشتر می‌کند. در یکی از بلاگ‌های معروف فناوری چینی ذکر شده که شیائومی از کلیرفوُرس ساخت سینپتیکز در گوشی‌ آینده خود استفاده خواهد کرد.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، Mi 5 قادر است عکسی را که در نمای کوچک نمایش داده شده را با فشار بیشتر انگشت در ابعاد تمام صفحه‌ نمایش دهد. فناوری کلیرفورس از اسکرول کردن نیز پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب کاربر قادر است باستفاده از صفحه‌نمایش جدید تعامل بهتری با اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف داشته باشد.

به هر ترتیب باید گفت فناوری صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار هنوز در ابتدای راه خود هستند و با توجه به استقبالی که از آنها شده است انتظار می‌رود در آینده صفحه‌نمایش تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به این فناوری مجهز شوند و از طرف دیگر اپلیکیشن‌ها نیز تعامل‌های متفاوتی با تاچ‌ سه‌بعدی داشته باشند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.