مدیرعامل سامسونگ: اگر در برابر تغییرات مقاومت کنیم نجات پیدا نخواهیم کرد

مرد شماره یک سامسونگ، آقای کوآن اُو یان،‌ در صحبت‌های اخیر خود به رکود این شرکت اعتراف کرده و مدعی شده سامسونگ باید طرحی نو دراندازد تا از این آشفته بازارِ فعلی نجات پیدا کند.

0

سامسونگ در چند سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده است،‌ گلکسی اس 5 آنچنان که باید و شاید نتوانست به وظیفه پرچمداری خود عمل کند و این امر باعث شد سامسونگ گلکسی اس 6 و اس 6 اج را با طراحی جدید روانه بازار کند تا جبران مافات کرده و جلوی ضرر دهی را بگیرد.

همان‌گونه که اشاره شد بازار گوشی‌های همراه هوشمند دیگر آنچنان که باید و شاید سکه نیست، فروش تلویزیون و سایر محصولات سامسونگ نیز تعریفی ندارد، از طرف دیگر رقبا نیز نَفَس سامسونگ را بریده‌اند و با عرضه فناوری‌های جدید و تغییر شیوه‌های بازاریابی هر روز این شرکت را به چالش می‌کشند.

حتی‌ از قرار معلوم قضیه جدی‌تر از این حرف‌هاست و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود تحلیلگران بر این باورند که سامسونگ تا 5 سال دیگر جایی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد!

با توجه به این شرایط سامسونگ باید هرچه سریعتر شرایط را به نفع خود تغییر دهد. این دقیقاً همان چیزیست که ظاهراً مدیرعامل سامسونگ نیز به آن باور دارد. مدیر عامل سامسونگ در صحبت‌های خود تاکید کرده اگر آنها در مقابل تغییرات مقاومت نشان دهند قادر نخواهند بود در این آشفته بازار دوام بیاورند.

این مدیر ارشد بر این باور است که سامسونگ به عنوان شرکتی پیشرو باید نسل جدیدی از محصولات را تولید کنند، این غول کره‌ای باید شرایط رکود فعلی را به فال نیک بگیرد و بهترین استفاده را ببرد.

بدین ترتیب انتظار می‌رود تغییرات بنیادی سامسونگ از ماه آینده شروع شود، بدیهی است که بیشتر این تغییرات در پست‌های مدیریتی انجام می‌شود.

از طرف دیگر در خبرها نیز داشتیم که سامسونگ به دنبال کاهش هزینه‌ها از طریق تعدیل نیرو است، بدون شک این سیاست باعث می‌شود از لحاظ مالی وضعیت بهتری پیدا کند اما ممکن است تنها نقش مسکن را ایفا کند و در آینده شرایطی دشوارتری را تجربه کند.

سامسونگ در آستانه جشن چهل و ششمین سال حضور خود در بازار است و با این حساب می‌توان گفت این شرکت کره‌ای گرگ باران دیده شده و بیدی نیست که به این بادها بلرزد، با این حساب باید دید چگونه می‌خواهد این تغییرات اساسی را در شالوده خود اعمال کند.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.