پیش‌بینی معرفی آیفون 4 اینچی اپل برپایه چیپست A9 در اوایل سال 2016

یکی از تحلیل‌گران موسسه KGI Securities به نام Ming Chi Kou، با انتشار نتایج تحقیقات خود پیرامون انتظارات خود از آیفون‌های اپل که در سال 2016 میلادی عرضه خواهند شد از چیزهای جالبی در رابطه با این دستگاه‌های نسل آینده صحبت کرده است.

1

Kou معتقد است که اپل هنوز تولید آیفون‌های 4 اینچی را متوقف نکرده و روی تولید یکی از آن‌ها که می‌توان از آن به‌عنوان یک آیفون 5 اس ارتقا یافته یاد کرد، کار می‌کند. به گفتی وی، این دستگاه جدید از چیپست A9 برخوردار بوده و قرار است در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی شود.

این تحلیل‌گر در این رابطه گفته است:

“از آنجایی که هنوز آیفون 4 اینچی علاقه‌مندان خاص خود را داشته و تقاضا برای این آیفون‌ها زیاد است، می‌توان انتظار داشت که اپل خط تولید این دستگاه‌ها را ارتقا داده و به تقاضای مشتریان پاسخ گوید. البته باید در نظر داشت که به خاطر محبوبیت بیشتر آیفون 5 اس نسبت به برادر دیگرش، آیفون 5C، می‌توان گفت که اپل آیفون 5S را به این منظور ارتقا دهد. پیش‌بینی می‌شود که اپل آیفون 4 اینچی جدید خود را با بدنه فلزی و چیپ A9 به‌منظور اجرای بهتر iOS 9 و یا نسل بعدی این سیستم‌عامل یعنی iOS 10، به تولید انبوه رسانده و در نیمه اول سال 2016 وارد بازار کند.”

Kou عقیده دارد که اهالی کوپرتینو در آیفون 4 اینچی مورد اشاره  از فناوری لمس 3 بعدی استفاده نخواهند کرد تا بدین ترتیب بین این دستگاه و آیفون 6 اس و 6 اس پلاس تفاوت‌هایی ایجاد کرده باشند. وی پیش‌بینی کرده است که اپل خواهد توانست تا پایان سال 2016 حدود 20 الی 30 میلیون دستگاه از این آیفون جدید را به فروش برساند.

iphone_screen_sizes

این تحلیل‌گر به بیان انتظارات و پیش‌بینی‌های خود پیرامون آیفون 4 اینچی بسنده نکرده و صحبت‌هایی را هم نیز در مورد آیفون 7 عنوان کرده است. Kou انتظار دارد که طبق معمول معرفی آیفون در 3 ماهه سوم هرسال، در این بازه زمانی سال 2016، شاهد رونمایی اپل از آیفون 7 با بهره‌مندی از چیپ قدرتمند A10 خواهیم بود.

وی همچنین معتقد است که اپل در زمینه حافظه رم، بین دو نسخه آیفون 7 تفاوت قائل شده که برای نسخه 4.7 اینچی این دستگاه 2 گیگابایت رم در نظر گرفته و نسخه 5.5 اینچی آن را برای عملکرد بهتر و قوی‌تر نیز با 3 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد کرد.

این تحلیل‌گر موسسه KGI Securities برندگان بزرگ چرخه تولید آیفون‌های سال 2016 را دو شرکت Foxconn که انتظار می‌رود تهیه‌کننده منابع تولید آیفون 4 اینچی جدید باشد و شرکت TSMC که احتمالاً تولیدکننده چیپ‌های A9 برای آیفون 4 اینچی و A10 برای آیفون 7، خواهد بود، عنوان کرده است.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    برتری اپل در تولید مدل های خاص و تک بود
    اما کم کم این استراتژِی داره تغییر میکنه