پروژه Project Wing گوگل برای سرویس تحویل کالا توسط پهپادهای سبک در سال 2017

در چند ماه اخیر تب‌وتاب پهپادهای حمل مرسولات بالا گرفته و گویا گوگل که از سال 2011 روی چنین پروژه‌ای تحت عنوان Project Wing کارکرده تا سال 2017 آن را عملیاتی خواهد کرد.

0

پروژه هم Project Wing به مانند پروژه‌هایی نظیر خودروی بدون راننده و گوگل گلس از دل تیم تحقیقاتی Google X به بیرون آمده است. هدف اصلی این طرح که با کمک ناسا در حال پیگیری است،  تحویل کالا توسط پهپادها سبک در آینده‌ای نزدیک است.

به گزارش رویترز، مراحل آزمایشی پروژه Project Wing به اتمام رسیده و ساکنین مانتین ویو به دنبال آماده کردن سازوکارهای بهره بردی تجاری از آن در سال 2017 هستند. پهپاد توسعه داده شده توسط گوگل برای به کار گیری در این طرح، ترکیبی از یک هواپیما و یک بالگرد است تا بتواند حرکات افقی و عمودی را برای پرواز داشته باشد.

به موازات این طرح، گوگل در حال همکاری با سازمان فدرال هوانوردی ایالات‌متحده به منظور برقراری خطوط رجستر پرنده‌های بدون سرنشین و نظارت بر ترافیک هوایی است. بدین ترتیب انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور پرنده‌های بدون سرنشین در ایالات‌متحده برای پرواز مجبور به دریافت مجوزهای لازم باشند.

اساسی‌ترین بخش این پروژه بر عهده‌ی نیک روی، متخصص رباتیک در دانشگاه MIT است که توانسته در طول همکاری 2 ساله‌اش با Google X سیستمی را طراحی کند که به پهپادها اجازه‌ی ورود به مناطقی که سیگنال جی‌پی‌اس ندارند را می‌دهد و آن‌ها می‌توانند راه خود را پیدا کنند. به گفته دیوید ووس سیستم کنترل ترافیک هوایی شرکت گوگل بر پهپادهایی که در ارتفاع کمتر 14,500 پا پرواز می‌کنند نظارت خواهد داشت؛ این سیستم مبتنی بر ارتباط از طریق اینترنت خواهد بود تا از طریق آن بتوان پهپادهایی در سطح شهر‌ها پرواز می‌کنند را کنترل کرد.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.