اکتیویژن شرکت توسعه‌دهنده بازی CandyCrush را 5.9 میلیارد دلار خرید

اکتویوژن بلیزارد نامی آشنا برای علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری است، عناوین موفقی مانند استارکرافت، وارکرافت و دیابلو که هر کدام به تنهایی شاهکاری محسوب می‌شوند ساخت این شرکت هستند، در خبرها داشتیم که توسعه دهنده بازیِ محبوبِ موبایلِ Candy Crush توسط این شرکت بزرگ به قیمت 5.9 میلیارد دلار خریداری شده است.

0

بازی Candy Crush محبوبیت بسیار زیادی دارد اما شرکت سازنده این عنوان پرطرفدار آنچنان که باید و شاید معروف نیست، این شرکت King Digital Entertainment نام دارد و‌ می‌توان گفت این معامله از عزم اکتیویژن بلیزارد برای حضوری پر رنگ‌تر در دنیای بازی‌های موبایل حکایت دارد.

Candy-Crush-Saga-para-Windows-Phone

بر اساس اطلاعاتی که از این معامله منتشر شده است، شرکت King Digital Entertainment منحل نمی‌شود و به یکی از زیر مجموعه‌های مجموعه‌های اکتیویژن بلیزارد تبدیل خواهد شد. در این مدت زمان نیز انتظار می‌رود تا به صورت مستقل تحت پرچم اکتیوژن به حیات خود ادامه دهد.

گفته می‌شود کندی کراش نیز در نسخه‌های بعدی تغییر خواهد کرد چرا که. گزارش‌ها حکایت از کاهش سود این بازی دارند، بر اساس این آمار منتشر شده، در سه‌ ماهه دوم سال جاری میلادی این بازی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش سودآوری داشته است.

جالب است بدانید کندی‌کراش در دوران اوج خود روزی ۶۳۳ هزار دلار سود به جیب سازندگان این بازی روانه می‌کرد. آمار نجومی زیادی از سود این بازی منتشر شده است، در گزارش دیگری داشتیم که بازیکنان کندی‌کراش ۱.۳ مبلغ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی در این بازی خرج کرده‌اند.

در حال حاضر خبر زیادی از آینده کندی کراش منتشر نشده است اما اکتیویوژن یکی از خوش‌آوازه ترین شرکت‌ها در دنیای بازی‌های کامپیوتری است و بدون شک اگر دست روی این شرکت گذاشته فکر همه جای کار را کرده و با این حساب در آینده شاهد عناوین جذابی برای موبایل از جانب اکتیوژن بلیزارد خواهیم بود.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.