حالا می‌توانید اپلیکیشن‌های ویندوز 10 را بدون حتی یک خط کدنویسی بسازید

اگرچه در فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز فون مایکروسافت  هنوز هم جای خالی بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب احساس می‌شوند، با این حال بر کسی پوشیده نیست که ردموندی ها از هر ترفندی برای جذب توسعه‌دهندگان به سمت پلتفرم یکپارچه خود استفاده می‌کنند. در همین حال به تازگی نسخه جدید ابزار App Studio در دسترس کاربران قرار گرفته که به آن‌ها امکان ساخت اپلیکیشن‌های یونیورسال را بدون حتی یک خط کد نویسی می‌دهد.

1

حدود یک سال پیش مایکروسافت از پلتفرمی تحت عنوان یونیورسال جهت آسان‌سازی کار توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌هایی با قدرت مانور بر روی گجت‌های مختلف رونمایی کرد، این در حالیست که پل Astoria نیز توسعه‌دهندگان اندرویدی را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را بدون تغییری در صفر و یک ها، برای ویندوز موبایل پورت کنند.

در سوی دیگر دولوپرهای iOS نیز می‌توانند از ابزار بریج برای پورت برنامه خود به ویندوز 10 استفاده کنند. ویندوز بریج درواقع ابزاری در جهت تبدیل کدهای یک اپلیکیشن توسعه‌یافته بر مبنای iOS برای اجرا بر روی ویندوز 10 می‌باشد، این در حالیست که مایکروسافت تأکید دارد این برنامه به هیچ عنوان عاملی در جهت کم شدن رغبت توسعه‌دهندگان برای توسعه مستقیم برنامه‌های خود برای ویندوز به وجود نخواهد آورد و اپلیکیشن‌های که از این طریق برای ویندوز پورت شوند نسبت به نسخه اصلی کارایی کمتری را ارائه خواهند داد.

حال برگه برنده جدید ردموندی ها برای ایجاد هرچه بیشتر انگیزیه برای توسعه‌دهندگان به منظور کار با پلتفرم یونیورسال، نسخه جدید ابزار تحت وب App Studio است که به راحتی امکان ساخت نرم‌افزارهایی با قابلیت اجرا بر روی گجت‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. بدین ترتیب کاربران عادی نیز می‌توانند بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و فارغ از ویژوال استودیو می‌توانند اپلیکیشن خود را طراحی کنند.

seaniccusupdates3

App Studio به زبان ساده یک رابط برنامه‌نویسی بصری است که قالب‌های آماده زیادی را در اختیار کاربران به منظور ایجاد اپلیکیشن‌های شخصی قرار می‌دهد. در این ابزار که حدود 2 سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، کاربران می‌توانند از API های سرویس‌های محبوب همچون تویتر، فیس‌بوک، بینگ و… برای کاربردی‌تر کردن اپلیکیشن خود استفاده کنند.

از آنجا که با عرضه ویندوز 10 استور واحدی برای تمام دستگاه‌های مبتنی بر آن ایجاد گردید،  App Studio  نیز در آپدیتی تازه امکان ساخت برنامه برای این سیستم‌عامل را به دست آورده. این بدان معناست که زین پس اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط این ابزار امکان اجرا بر روی هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 اعم از گوشی، پی‌سی، ایکس‌باکس و یا هولولنز را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که از برنامه مذکور به هیچ عنوان نمی‌توان در جهت ساخت بازی استفاده کرد، با این حال برای توسعه اپلیکیشن‌های سازمانی ساده بسیار مناسب است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین می‌گوید

    از نظر من مشکل کمبود برنامه ها یه سیاست کثیف برای جلب توجه بیشتر تبلیغات شرکت هایی که گوشی های اندرویدی یا آی او اسی دارن تا ویندوزفون محبوب نشه