گزارش: آپدیت بزرگ ویندوز 10 مایکروسافت با نام کد Redstone تابستان سال آینده منتشر می‌شود

به گزارش بلاگ‌ وین‌بِتا (WinBeta) که منبع مطمئنی در خصوص اخبار مایکروسافت به حساب می‌آید، آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ با نام رمز رِداِستون (Redstone)‌ تابستان آینده منتشر می‌شود.

4

مایکروسافت اعلام کرده که آپدیت Threshold 2‌ را برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد کرد و بر اساس گزارش وین‌بتا بعد از انتشار این آپدیت تا تابستان خبری از آپدیت حجیم نخواهد بود. آپدیت رداستون امکانات زیادی را برای ویندوز ۱۰ به ارمغان خواهد آورد، ناگفته نماند که در این بین گزارش می‌شود مایکروسافت هنوز تصمیم قطعی خود را برای ویژگی‌هایی که قصد دارد به آپدیت رداستون اضافه کند نگرفته است.

در این بین وین‌بتا دو ویژگی مهم را که با آپدیت رداستون به ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود را برملا کرده است. یکی از این امکانات جدید قابلیت اضافه کردن امکانات جدید به مرورگر اِج توسط توسعه دهندگان خواهد بود،‌این فرآیند در حال حاضر برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس وجود دارد. خودِ شرکت مایکروسافت نیز پیش از این اعلام کرده بود که سال دیگر این ویژگی را در اج تعبیه خواهد کرد.

ویژگی دیگری که توقع داریم آن را در آپدیت رداستون ببینیم امکان انتقال بین دستگاه‌های ویندوزی در حین کار است، کاربران اپل این ویژگی را با نام Continuity میشناسند. با قابلیت Continuity‌ کاربران قادر هستند کاری مانند مرور اینترنت را با مرورگر خود بر روی کامپیوتر مک انجام دهند و گشت و گذار در اینترنت را با آیفون ادامه دهند.

وین‌بتا مدعی است که مایکروسافت ویژگی مشابهی را در آپدیت جدید رداستون که تابستان سال آینده منتشر می‌شود برای ویندوز ۱۰ فراهم می‌کند. از طرف دیگر مایکروسافت به فکر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز بوده است و ابزارهای مناسبی را برای ساخت اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند در اختیار سازندگان نرم‌افزاری خواهد گذاشت.

مایکروسافت با ویندوز ۱۰ ثابت کرد که تاکید زیادی بر روی یکپارچگی فرآیند انجام کارها بین موبایل و کامپیوتر دارد با این حساب کاملاً‌ منطقی به نظر می‌رسد که این روند در آینده با انتشار آپدیت رداستون پیشرفت داشته باشد.

اگر تمامی این گمانه زنی‌ها درست باشد می‌توان پیش‌بینی کرد که مایکروسافت راه درستی را در پیش گرفته و تمرکز بر روی بهبود ویژگی Continuity باعث خواهد شد یکپارچگی بیشتری را میان دستگاه‌های ویندوز شاهد باشیم، بدون شک این یک‌پارچگی به افزایش نفوذ ویندوز بر روی گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای خانگی منجر خواهد شد.

pcworld.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. m می‌گوید

    آیا بعد از رداستون نسخه های بیلد های دیگر هم می آیند ؟ یا فقط به صورت آپدیت های کم حجم می آیند؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      قرار هست رداستون 2 هم عرضه بشه

  2. بردیا می‌گوید

    سلام
    من جدیدا وبسایتی راه اندازی کردم
    اما منبعی برای ارسال پست ندارم
    ممنون میشم اگر چند تا وبسایت بهم معرفی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      منابع اخبار فارنت در انتهای مطالب موجوده می‌تونید استفاده کنید.
      موفق باشید