Miitomo نام اولین بازی نینتندو برای تلفن‌های همراه است

نینتندو مدت زیادی است که طرفداران خود را با وعده انتشار عناوین جدید برای تلفن‌های همراه چشم انتظار گذاشته است، از قرار معلوم صبر هواداران ارزشش را داشته و بازی جذاب Miitomo از جانب این شرکت برای گوشی‌های همراه معرفی شد.

0

نینتندو از قدیمی‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و در طول حیات خود توانسته با عرضه بازی‌های ناب و درجه یک و کنسول‌های بازی منحصر به فرد، یک‌تنه راه خود را به پیش ببرد.

این روزها نمی‌توان کسی را پیدا کرد که گوشی همراه نداشته باشد و احتمال اینکه تاکنون حداقل برای یک‌بار هم که شده بر روی گوشی خود بازی کرده باشد بسیار زیاد است، افرادی هم هستند که دیگر کار و زندگی‌شان بازی‌های موبایل شده است.

با این حال جای نینتندو و عناوین دوست داشتنی این شرکت همیشه در گوشی‌های موبایل خالی بود، بازی Miitomo که از جانب نینتندو برای گوشی‌های موبایل معرفی شد از جهات زیادی به کاراکترهای آواتار Mii نینتندو شباهت دارد.

اگر از طرفداران بازی‌های نینتندو باشید باید بازی Tomodachi Life را بشناسید، در این بازی  پس از ساخت کاراکتر Mii، بازیکن قادر است برای دوستان و آشنایان خود نیز کاراکتری جدید ایجاد کرده و در فضای مجازی با این کاراکترها داستان دلخواه خود را ایجاد کند. بازی جدید موبایل Miitomo شباهت‌های زیادی به Tomodachi Life کنسول 3DS دارد. البته در این عنوان جدید بازیکن قادر است تا روند بازی را به صورت آنلاین ذخیره کرده و با سایر کاراکترهای Mii ایجاد شده تعامل برقرار کند.

وظیفه برقراری ارتباط آنلاین این بازی نیز بر عهده سرویس My Nintendo است. به این ترتیب بازیکنان قادر خواهند بود تا با گوشی‌های موبایلی که از سیستم‌عامل‌های مختلفی استفاده می‌کند از طریق این بازی ارتباط داشته باشند. همان‌گونه که اشاره شد Miitomo اولین حضور نینتندو در گوشی‌های موبایل است و با این حساب انتظار می‌رفت عنوانی حرفه‌ای‌تر برای شروع روانه بازار کند. با توجه به جزئیات کمی که از Miitomo‌ منتشر شده می‌توان گفت این بازی برای افراد خجالتی که از حضور در دنیای واقعی واهمه دارند بسیار مناسب است.

نینتندو همیشه از جانب منتقدین برای روند کند توسعه و انتشار بازی‌های خود سرزنش شده است و این‌بار نیز اعلام کرده که Miitomo تا 5 ماه آینده روانه بازار نخواهد شد. جالب اینجاست که ظاهراً به غیر از این بازی سایر عناوین موبایل نینتندو نیز یکی دو سال دیگر برای آماده سازی زمان نیاز دارند.

صنعت بازی‌های موبایل به سرعت رشد می‌کند و باید دید آیا نینتندو در این بازار پر رقابت قادر است گلیم خود را از آب بیرون بکشد یا اینکه هنوز رسما وارد میدان نشده از گود بیرون رانده می‌شود.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.