سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2015 از مجموع اپل و هواوی گوشی هوشمند بیشتری عرضه کرده است!

هرچند اپل کماکان بزرگ‌ترین عرضه کننده گوشی هوشمند در ایالات‌متحده به شمار می‌آید، با این حال شرکت کره‌ای سامسونگ همچنان در سطح جهانی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل شناخته می‌شود.

2

بر اساس آخرین  آمار و ارقام ارائه توسط تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان طی سه ماه سوم سال 2015، سامسونگ با تولید 84.5 میلیون نسخه از انواع موبایل، همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول در سطح جهانی شناخته می‌شود و اپل نیز با تولید 48 میلیون آیفون طی این مدت در ده دوم قرار می‌گیرد.

بر این اساس در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، جمعاً 355.2 میلیون گوشی هوشمند در سطح جهانی فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 6.8 درصد رشد داشته است.

همان‌گونه که در جدول زیر که توسط موسسه تحلیلی IDC ارائه گردیده مشاهده می‌شود، شرکت سامسونگ سال گذشته 23.8 درصد بازار گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار داشته که امسال با 0.1 درصد افزایش به 23.9 درصد رسیده است. با نگاهی اجمالی بر این آمار می‌توان دریافت که کره‌ای‌ها تنها طی چند سالی که به صورت جدی وارد عرصه تولید موبایل شده‌اند، اکنون بر بیش از یک پنجم این بازار تسلط یافته‌اند که بدون شک فراگیری روز افزونه پلتفرم اندروید در این عمر نقش به سزایی داشته است.

idc_smartphones_q3_2015

هرچند سامسونگ در این بازه زمانی از محصولات بالا رده‌ای همچون گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اچ پلاس رونمایی کرده است، با این حال کماکان کلید موفقیت این شرکت عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه زیر 200 دلار است.

کوپرتینوها نیز که در هفته اول عرضه آیفون 6 اس و 6 اس پلاس توانسته بودند به رکورد فروش 13 میلیون دست پیدا کنند نیز با 1.7 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، اکنون 13.5 درصد بازار را در اختیار دارند.IDC به کار گیری نمایشگر بزرگ‌تر در آیفون‌های جدید و از طرفی کاهش قیمت مدل‌های قبلی را علت این رشد می‌داند.

هواوی، لنوو و شیائومی نیز با در اختیار داشتن 7.5، 5.3 و 5.2 درصد از بازار گوشی‌های همراه در جهان، به‌ ترتیب در رده سوم تا پنجم این لیست قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب این سه شرکت بزرگ چینی در مجموع به 18 درصد بازار تسلط دارند که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها خطری برای یکه تازان این عرصه ایجاد کنند.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Al!R3ZA می‌گوید

    اتفاقا سامسونگ افت سهام داشته. و اپل و هواوی رشد سهام

  2. m.h می‌گوید

    هیولاییه این سامسونگ.