آپدیت جدید سرویس Google Play Games امکان ضبط گیم‌پلی بازی‌ها را می‌دهد

بازی‌‌های موبایل بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد طرفدار دارد و گوگل برای راضی نگه‌داشتن این دسته از کاربرانِ خود در آپدیت جدید سرویس گوگل‌ پلی گیمز امکان ضبط و به اشتراک‌گذاری گیم‌پلی بازی‌ها را برای کاربران میسر ساخته است.

0

اگر اهل بازی‌های ویدئویی نیستید احتمال دارد باور نکنید که بیشتر ویدئوهای مشاهده شده در یوتیوب را گیم‌پلی بازی‌ها تشکیل می‌دهند، جالب است بدانید بعضی از کانال های یوتیوب که بیشترین تعداد مشترکین را به خود اختصاص داده‌اند مربوط به بازی‌کنانی هستند که گیم‌پلی بازی‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارند.

یوتیوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اشتراک گذاری ویدئو چندی پیش امکان مشاهده مستقیم گیم‌پلی بازی‌هایی را که بر روی گوشی اندروید انجام میشد را به سرویس خود اضافه کرد. این طور که پیداست سرویس دهی به طرفدران بازی‌های موبایل از جانب گوگل همچنان ادامه دارد چرا که آخرین آپدیت گوگل پلی‌‌گیمز کاربران را قادر می‌سازد تا گیم‌پلی بازی دلخواه خود را بر روی گوشی یا تبلت ذخیره کنند.

به این ترتیب هر بازی که از جانب کاربر انجام شود بر روی دستگاه اندرویدی ذخیره و ضبط می‌شود، گوگل وعده داده تا امکان اضافه کردن صدای بازیکن به همراه ویدئوهای وی برای تفسیر بازی را در آینده به این سرویس اضافه کند، لازم به ذکر است که این ویدئو از هر کانالی که کاربر تمایل داشته باشد قابل اشتراک گذاری است.

فرآیند ضبط گیم‌پلی بازی نیز بسیار آسان طراحی شده است، برای این کار کاربران باید اپلیکیشن مربوطه را انتخاب کرده و به اجرای بازی دلخواه خود بپردازند. در مرحله بعد از کاربر نوع کیفیت فیلم‌برداری پرسیده می‌شود که این گزینه بین دو حالت 720p و 480p متغیر است، همان‌گونه که اشاره شد در آینده قابلیت اضافه کردن تصویر بازیکن نیز از طریق دوربین سلفی به این سرویس اضافه می‌شود. اپلیکیشن عرضه شده امکانات مختصری را نیز برای ویرایش و بهینه سازی ویدئو ضبط شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اگر خاطر شما باشد در ابتدا اشاره کردیم که یوتیوب به تازگی سرویسی را برای استریم گیم‌پلی بازی معرفی کرده است، آپدیت جدید گوگل‌پلی گیمز در واقع با سرویس یوتیوب فرق چندانی ندارد و تنها کاربران با استفاده از این شیوه امکان استریم بازی خود را به صورت آنلاین ندارند.

گوگل وعده داده تا این آپدیت جدید را برای کاربران انگلیسی و آمریکایی خود در آینده نزدیک منتشر کند و تاکنون خبری از دسترسی سایر مناطق جغرافیایی به آپدیت جدید گوگل‌پلی‌گیمز منتشر نشده است.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.