تمام چیزهایی که در رونمایی‌های شب گذشته سونی در Games Week پاریس شاهد بودیم

پلی‌استیشن با عدم حضور خود در نمایشگاه‌های Gamescom و EGX خود را برای حضوری قدرتمند در نمایشگاه Games Week پاریس آماده کرد. آماده‌سازی که به‌نظر می‌رسد به‌طور تمام و کمال انجام شده و سونی با دستی پر در قالب بازی‌های جدید پلی‌استیشن و واقعیت مجازی در این نمایشگاه حاضر شده است.

0

این در حالی است که خبرهای منتشر شده معمولا در حد ویدئوهای به نمایش گذاشته شده و کمی کمتر و بیشتر از آن هستند. همان طور که انتظار داشتیم دیوید کِیج برای نمایش اولین بازی عرضه شده شده توسط Quantic Dream برای پلی‌استیشن، با عنوان Detroit (و یا عنوان احتمالی Detroit: Become Human) بر روی صحنه آمد. بر اساس پیش‌نمایش موجود، شاهد روایتی داستانی از یک اندروید و همچنین گیم‌پلی حول محور انسانیت در این بازی هستیم.

این در حالی است که نسخه‌های انتشار مجدد Beyond: Two Souls and Heavy Rain  نیز در معرض نمایش دوستداران بازی‌های رایانه‌ای قرارگرفتند اما هیچ خبری در خصوص زمان انتشار آن‌ها اعلام نشده است.

آن‌طور که از شواهد پیداست نسخه مخصوص رایانه‌های شخصی و همچنین پلی‌استیشن 4 بازی به سبک اکتشاف در فضا با عنوان No Man’s Sky نیز برای عرضه در ماه ژوئن سال 2016 در نظر گرفته شده است. اگرچه این زمان عرضه همچنان نا امیدکننده است اما بهتر از زمان‌هایی است که پیش از این اعلام شده بود. این در حالی است که Hello Games عنوان داشته در آینده قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و مورد نظر کاربران را پیش روی آن‌ها قرار خواهدداد. همین امر می‌تواند دلیلی برای تاخیر بیش از حد در عرضه این بازی به بازار باشد.

پس از این شاهد معرفی بودیم که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم. Gran Turismo Sport نهایتا برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد تا Polyphony از برنامه‌‌های خود در ابداعات تازه در بازی‌های مسابقه‌ای به این سبک خبر دهد. این تغییرات شامل اضافه‌شدن دو لیگ قهرمانی متفاوت در قالب رقابت‌های FIA خواهند بود. لازم به ذکر است که نسخه آزمایشی این بازی اوایل سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد.


از جمله خبرهای دیگر مربوط به بازی‌های مسابقه‌ای پلی‌استیشن 4 می‌توان به معرفی عنوان Driveclub برای این کنسول اشاره کرد.

Uncharted 4: A Thief’s End نیز از جمله عناوین دیگری است که در قالب بازی چندنفره با رزولوشن تمام اچ‌دی و نرخ 60 فریم در ثانیه قابل اجرا خواهد بود. تنظیماتی که شگفت انگیز بوده و البته در قالب آن شاهد المان‌های فوق تصور خواهیم بود.


در راستای برنامه‌های مستقل سونی، این شرکت با ارائه پیش‌نمایشی، از گیم‌پلی Horizon: Zero رونمایی کرد. پیش‌نمایشی که پیش از این تنها در پشت درب‌های بسته پخش شده بود.

علاوه بر این شاهد اولین پیش‌نمایش گیم‌پلی پروژه Media Molecule برای پلی‌استیشن 4، با عنوان Dreams بودیم.


Gravity Rush 2 از جمله عناوین جالب دیگری است که اکنون با تغییراتی همراه بوده است.

معرفی‌های انجام شده توسط شرکت‌های دیگر

با حضور یوشینورو اُنو و کاتوشیرو هارادا که به ترتیب مسئولان ارشد Street Fighter و Tekken هستند منتظر خبرهای تازه در این زمینه بودیم. اُنو به‌منظور تایید گنجاندن Dhalsim در فهرست برنامه‌های خود و البته صحبت در خصوص شش شخصیت جدید و قابل دانلود در استریت فایتر 5 (که کاربران می‌توانند از طریق خریدهای درون بازی به آن‌ها دسترسی داشته باشند) صحبت کرد.

این در حالی است که شخصیت ششم استریت فایتر، هارادا نام دارد که نکته جالبی به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر هارادا نیز در این همایش حضور داشت و عرضه Tekken 7 برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را تایید کرد. این در حالی است که نسخه پلی‌استیشن 4 از قابلیت واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تریلر جدیدی از استار وارز جدید، نسخه Battlefront در این رویداد در معرض نمایش قرارگرفت. به‌نظر می‌رسد روابط سونی و 2K در شرایطی مثبت قرارداشته و از همین رو اعلام شده نسخه آزمایشی Battleborn ابتدا برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

علاوه بر این موارد، انبوهی از معرفی‌های جدید و مستقل را نیز در این رویداد مشاهده کردیم. Vector از نمونه‌های یادشده است که بازی اکشن به سبک موسیقی‌های ریتم‌دار است و از سوی AVICII برای پلی‌استیشن عرضه شده است.


Housemarque شرکت تولید کننده بازی Resogun نیز در این کنفرانس از بازی Matterfall رونمایی کرد. اگرچه تریلر این بازی از نوع سینمایی است اما تماشای آن خالی از لطف نیست. به‌نظر می‌رسد شاهد یک بازی سراسر هیجان و البته مملو از موجودات عجیب و غریب باشیم.

Boundless از شرکت Wonderstruck نیز عنوان جدیدی است که البته شباهت‌های زیادی با ماین‌کرفت دارد.

Michel Ancel خالق Rayman نیز به‌روزرسانی جدیدی از WiLD را که در واقع اولین پروژه مستقل او است پیش روی کاربران قرارداده است.

PlayStation VR

در قسمت واقعیت مجازی سونی نیز Rebellion از بازی جدید BattleZone رونمایی کرد که برای اولین‌بار برای پلی‌استیشن وی‌آر عرضه خواهد شد.

Until Dawn: Rish of Blood نیز عنوان مستقل دیگری است که البته نه در قالب محتوای قابل دانلود بلکه به‌طور مستقل برای پلی‌استیشن وی‌آر عرضه خواهد شد.


Crytek نیز بازی ویژه‌ای به نام Robinson: The Journey را برای این پلتفرم در دست تهیه دارد که البته علاقمندان به دایناسورها می‌توانند لحظات بهتری در استفاده از این بازی داشته باشند.

این در حالی است که در بحث‌های پیرامونی این رویداد نیز خبرهایی از ارائه‌های جدید eSports ویژه پلی‌استیشن منتشر شده است.

Vg247

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.