سونی برنامه خود برای خرید بخش سنسور توشیبا را تائید کرد

در راستای شایعات قبلی مبنی بر احتمال خرید بخش تولید دوربین‌های موبایلی توشیبا توسط سونی، کره‌ای‌ها امروز به صورت رسمی تائید کردند که درصدد خرید بخش تولید سنسور‌های CMOS توشیبا برای ادغام فناوری‌های این شرکت در تولیدات خود  هستند.

0

شرکت سونی احتمالاً با خرید بخش تولید سنسورهای توشیبا، به حضور خود در بازار دوربین‌های ویژه گوشی‌های هوشمند استحکام بیشتری خواهد بخشید. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سونی، این شرکت با نهایی کردن قرارداد خود با توشیبا صاحب تمامی کارخانه جات، تجهیزات و کارمندان توشیبا در شهر  Oita در جنوب ژاپن خواهد شد. علاوه بر این، بخش تحقیق و توسعه سنسور‌های دوربین توشیبا نیز به مالکیت سونی درخواهد آمد.

هرچند هنوز جزئیات این قرارداد از جمله مبلغ ردوبدل شده ارائه نگردیده، با این حال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی 2016 سند شش‌دانگ کارخانه جات مورد نظر به اسم سونی زده شود. بدون شک این اقدام از سوی سونی بسیار منطقی به نظر می‌رسد، زیرا بخش سنسور‌های دوربین موبایلی این شرکت درآمد خوبی را طی سال‌های گذشته به همراه داشته و از آنجا که اغلب گوشی‌های هوشمند سایر کمپانی‌های مطرح نیز از سنسورهای سونی استفاده می‌کنند، می‌تواند با خرید بخش سنسور‌های CMOS توشیبا، میزان تولید خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

البته به یاد داشته باشید که سونی به منظور تمرکز زدایی و افزایش سوددهی شرکت مادر در این بخش، در نظر دارد مدیریت تولید دوربین موبایلی خود را به شرکت تابعی به نام  Sony Semiconductor واگذار کند. این شرکت امیدوار است با افزایش سرمایه‌گذاری در تولید  سنسور‌های CMOS، ضرر دهی بخش گوشی‌های هوشمند خود را جبران کند.

جالب است که بدانید پس از بخش دوربین‌های دیجیتالی، سنسورهای تصویری سودآورترین حوضه کاری سونی به شمار می‌آید که به دلیل جذاب بودن طی سال‌های گذشته متقاضیان زیادی از جمله اپل، گوگل و حتی شیائومی داشته است. این شرکت همچنین در بخش عرضه لنزهای قابل تعویض نیز با نیکون رقابت سرسختانه‌ای را آغاز کرده است.

theverge

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.