گوشی هوشمند شما چه زمانی به اندروید 6 مارشملو آپدیت می‌شود؟

همان‌طور که در جریان هستید و یا اگر نیستید بهتر است آگاه باشید که هم‌اکنون نسخه پیش‌نمایش اندروید M (اندروید مارشملو) تنها در برای توسعه‌دهندگان و دارندگان آخرین نسل از گوشی‌های سری نکسوس منتشر شده، با این حال انتظار می‌رود در ماه‌های باقی مانده از سال جاری نسخه نهایی آن در اختیار تولیدکنندگان دیگر محصولات اندرویدی نیز قرار گیرد.

180

یکی از دغدغه‌های دارندگان گوشی‌های بالا رده اندرویدی به دلیل اینکه هزینه بالاتری نسبت به میانرده‌ها هزینه می‌کنند، عدم اطمینان خاطر از عرضه شدن نسخه‌های جدید پلتفرم قدرت گرفته دستگاه خود و بازه زمانی پشتیبانی شرکت سازنده از آن می‌باشد. با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا برنامه شرکت‌های مختلف را به منظور عرضه اندروید 6 مورد بررسی قرار دهیم.

سونی

Six Sony devices will jump straight to Android 6.0 from Android 5

سونی طبق روال همیشه هیچ عجله‌ای به منظور آماده‌سازی بسته‌های به‌روزرسانی جدید برای تولیدات خود نداشته و دارندگان گوشی‌های این برند همیشه جزو آخرین افرادی هستند که می‌توانند نسخه‌های جدید اندروید را دریافت کنند. بر همین اساس هم‌اکنون نیز هیچ جدول زمان‌بندی مشخصی به منظور آماده‌سازی و انتشار آپدیت اندروید 6 مارشملو از سوی این شرکت ژاپنی ارائه نگردیده با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که برخی پرچم‌داران سری اکسپریا تا پایان سال جاری می‌توانند به اندروید 6 به‌روز شوند، این در حالی است که میان رده‌های این خانواده زودتر از بهار سال آینده نباید منتظر دریافت این بسته باشند.

البته خوشبختانه سونی لیست محصولاتی که به طور یقین به اندروید 6 ارتقا خواهند یافت را آماده کرده که از طریق این صفحه قابل دسترس می باشد. بر این اساس گوشی‌هایی همچون اکسپریا زد 3 پلاس، ام 5، تبلت زد 4، سی 4 و سی 5 الترا به جای اندروید 5.1.1 مستقیماً به نسخه مارشملو ارتقا خواهند یافت.

اچ‌تی‌سی

htc-marshmallow-list

در صورتی که شما به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید و از یکی از دستگاه‌های هوشمند جدید اچ‌تی‌سی بهره‌ ببرید به احتمال زیاد این به‌روزرسانی برای شما در اواخر سال جاری قابل دریافت خواهد بود. این شرکت تایوانی از زمان عرضه رسمی M8 به بازار وعده انتشار سریع‌تر نسخه‌های جدید اندروید 6 برای خریداران محصولات خود  را داده بود که تا به امروز به نظر می‌رسد به عهد خود وفا کرده زیرا One A9 قرار است به صورت پیش‌فرض با اندروید مارشملو بر روی پیشخوان خرده فروشی‌ها قرار گیرد.

در طرف دیگر انتظار می‌رود محصولات بالا رده این شرکت نیز در بازه زمانی کوتاهی که تا پایان سال جاری میلادی باقیست بتوانند به اندروید 6 دسترسی داشته باشند البته بدیهی است که نسخه گوگل پلی M8 زودتر از تمامی محصولات اچ‌تی‌سی مجوز دریافت اندروید 6 را دریافت خواهد کرد. بر اساس این جدول، گوشی‌های Desire Eye، Desire 816، Desire 820، Desire 826، One M8s، One M8 Eye، One E8، One ME، One E9+، Butterfly 2 و Butterfily 3 هم بدون شک به اندروید 6.0 به‌روزرسانی خواهند شد، این در حالی است که این نسخه همراه با رابط کاربری سنس 7 نیز به زودی برای HTC One M9 و +One M9 از راه می‌رسد.

موتورولا

motorola-droid-turbo-2

بدون شک بعد از گوگل، موتورولا بهترین عملکرد را در آماده‌سازی آپدیت نسخه‌های جدید اندروید برای تولید خود داشته است به طوری که قریب به اتفاق اکثر محصولات بالا رده این شرکت همیشه ظرف مدت دو الی 3 ماه پس از معرفی نسخه‌های جدید اندروید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رود این رویه برای اندروید مارشملو کماکان حفظ شود.

از جمله محصولات این شرکت که ممکن است تا پایان سال جاری به اندروید 6 ارتقا پیدا کنند می‌توان به موتو ایکس استایل، موتو ایکس پیور ادیشن، موتو ایکس پلی و نسل سوم موتو جی، نسل دوم موتو ایکس پیور ادیشن، دروید توربو، موتو مکس، نسل دوم موتو ایکس، نسل دوم موتو جی و موتو جی نسخه‌ی LTE اشاره کرد.

سامسونگ

marshmallow-829x420

بر طبق یک رسم همیشگی پرچم‌داران دو نسل قبل سامسونگ همیشه در صدر جدول دریافت‌کنندگان آپدیت‌های جدید قرار گرفته‌اند، بر این اساس بدون شک گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 آج پلاس اولین محصولاتی از سوی سامسونگ خواهند بود که به اندروید مارشملو ارتقا می‌یابند بااین حال شرکت سازنده برای القا اطمینان خاطر به دارندگان محصولات این شرکتی لیستی از گوشی‌هایی که این نسخه را دریافت می‌کنند را به این شرح اعلام کرده است: گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 آج پلاس، گلکسی اس 6 آج، گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 دو سیم‌کارت، گلکسی نوت 4، گلکسی نوت 4 دو سیم‌کارت، گلکسی نوت آج،  گلکسی تب A و گلکسی آلفا.هنوز هیچ تاریخ مشخصی از سوی این شرکت کره‌ای به منظور انتشار آپدیت اندروید 6 برای این محصولات اعلام نگردیده است.

هواوی

Huawei-P8-Lite-1

این شرکت چینی تا به امروز عملکرد رضایت بخشی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌هایش را به نمایش نگذاشته با این حال ممکن است همکاری جدید آن با گوگل که منجر به تولید نکسوس 6P شده است این روند را کمی تغییر دهد. بر این اساس گوشی‌های هواوی پی ۸، میت ۷، میت اس، پی ۸، پی ۸ مکس، جی ۷ پلاس، جی ۷، آنر ۷، آنر ۷ آی، آنر ۶ پلاس، آنر ۶، مدیاپد ایکس ۲، ۴ ایکس و پلی ۴ سی به‌روزرسانی اندروید مارشملو را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی در قالب اندروید استوک عرضه نخواهد شد و از رابط کاربری Emotion UI بر روی اندروید مارشملو استفاده خواهد شد. این در حالی است که زمان دقیق عرضه این به‌روزرسانی‌ها نیز مشخص نشده اما آن‌طور که از شواهد پیداست این فرایند تا ابتدای سال آینده آغاز نخواهد شد.

ال‌جی

lgg4update-980x420

بر اساس خبرهای تائید نشده، کاربرانی لهستانی ال‌جی جی 4 در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند به اندروید 6 گوشی خود را ارتقا دهنده. در همین حال به نظر نمی‌رسد به جز ال‌جی جی 4، جی 3، جی فلکس 2 و V10 دیگر محصول این شرکت کره‌ای به اندروید مارشملو ارتقا پیدا کند؛ هرچند که تاریخ انتشار آپدیت مذکور برای چهار گوشی ال‌جی نیز در نقاط مختلف جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تا الآن خبری از دریافت آپدیت به اندروید 6.0 مارشملو برای سایر تبلت‌های ال‌جی منتشر نشده، اما ممکن است برنامه عوض شود. درحالی‌که LG G Pad 8.3 سه ماه پیش و LG G Pad II 8.0 تنها اندکی قبل از فامیل بزرگ‌تر خود در کره عرضه شد، خبری از برنامه ال‌جی برای عرضه اندروید مارشملو برای این دو هم نشده است.

وان پلاس

OnePlus-2-Hands-On

از آنجا که این شرکت تازه ظهور کرده تنها دو مدل مطرح در بازار دارد، انتشار قریب‌الوقوع اندروید 6 برای گوشی وان پلاس 2 که از پلتفرم اختصاصی OxygenOS دور از انتظار نخواهد بود. در طرف دیگر از آنجا که نسل اول گوشی وان پلاس از کاستوم رام سیانوژن بهره می‌برد، نمی‌تواند به این زودی‌ها منتظر دریافت آپدیت مذکور باشد. البته لازم به ذکر است که نسخه پیش‌نمایش کاستوم رام سیانوژن سازگار با اندروید 6 از هم‌اکنون نیز قابل دریافت می باشد.

سری نکسوس

Nexus_5X.0.0

طبق منوال همه ساله سری نکسوس پیش از تمامی محصولات مبتنی بر اندروید می‌توانند نسخه جدید این پلتفرم را دریافت و نصب نمایند. به نظر می‌رسد این روال برای اندروید 6 مارشملو نیز ادامه پیدا کند. در حالی که ال‌جی نکسوس 5X و هواوی نکسوس 6P  به طور پیش‌فرض از اندروید مارشملو بهره می‌برند ، محصولات منتخب دیگری از جمله ال‌جی نکسوس 5، موتورولا نکسوس 6، ایسوس نکسوس 7 (2015)، اچ‌تی‌سی نکسوس 9 و ایسوس نکسوس پلیر از تاریخ سیزدهم مهرماه این بسته به‌روزرسانی را بسته به منطقه جغرافیایی دریافت کرده و می‌کنند.

همان‌طور که مشاهده می‌شود در لیست فوق نامی از دستگاه‌هایی همچون ال‌جی نکسوس 4، ایسوس نکسوس 7 (2012) و سامسونگ نکسوس 10 به میان نیامده است؛ این بدان معناست که این محصولات سری نکسوس دیگر از پشتیبانی مستقیم گوگل خارج گردیده و امیدی به انتشار به‌روزرسانی‌های آینده برای آن‌ها نیست.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

180 نظر برای این مطلب
  1. مهران می‌گوید

    سلام گوشی هاوایی میت 8 نو خریدم فلش کردم منو اصلی باز نمیشه مدام میزنه در حال بررسی اطلاعات کمک کنید لطفا

  2. علیرضا می‌گوید

    باسلام گوشی من سونی اس پی هست آیا اندروید شش رسمی داره یا غیر رسمی باید نصب بشه.با تشکر

  3. Stn می‌گوید

    سلام.گوشی منsamsung galaxy j5 است . می خواستم بدون اندروید 6 واسش چطور یا نه؟

  4. مهدی م می‌گوید

    برا خود گوشی آپدیت نیومده.میخوام با کاستوم رام اندروید گوشیم رو که ۴.۴ هست به ۶ آپدیت کنم.که نمیدونم میشه از ۴.۴ به اندروید ۶ آپدیت کرد یا ن؟؟ممنون میشم بگید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکلی نداره. مگر اینکه توی توضیحات کاستوم رام خلافش ذکر شده باشه

  5. Mahnaz می‌گوید

    ببخشید موبایل Samsung Galaxy J1 six
    J120F چه زمانی اندروید 6براش میاد؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این گوشی به اندروید 6 آپدیت نمیشه

      1. Mahnaz می‌گوید

        من که گوشیمو خریدم گفتن بعدا ممکنه مثلا 2سال دیگه اندروید 6براش بیاد

        1. علی ارغوان می‌گوید

          اشتباه گفتن

  6. مهدی م می‌گوید

    آیا میشه اندروید چهار رو به شش اپدیت کرد یا اول باید به پنج اپدیت کنیم بعد به شش۶

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هر نحوی که خود گوشی آپدیت کنه

  7. مهدی می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم میشه اندروید ۴ رو به ۶ آپدیت کرد یا اول باید به ۵ اپدیت کنیم بعد به ۶؟؟

  8. علیرضا می‌گوید

    سلام ببخشید واسه هو آ وی y6 نسخه اندروید 6 ندادن بیرون؟

  9. یاشار می‌گوید

    اقای ارغوان من یه ایفون 5 هم دارم از نروژ برام اوردن الان میخوام سیمکارت بندازم نمیخونه بردمش بیرون میگن 2 بار باز شده ودیگه نمیشه بازش کنی و گوشی بایه بندازی دور ایا راهی هست/؟؟؟؟بتونم باز کنم مرسی جواب بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر لاک باشه باید آنلاک بشه اطلاعی ندارم

  10. یاشار می‌گوید

    سلام اقای ارغوان
    من یه گوشی چینی دارم مدل x9320–tesla – smart و ورژنش 4.4.3 ایا میتونم کاستوم رام یا رام های غیر رسمی روش نصب کنم و همچنین ایا ورژن جدیدی داره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعید میدونم برای این گوشی های چینی کاستوم رام داشته باشیم

  11. محمد می‌گوید

    A3.2015به 6اپدیت میشه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  12. علی می‌گوید

    سلام گوشی سامسونگj3 2016اپدیت ۶میشه؟؟؟خیلی برام مهمه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  13. امیر می‌گوید

    سلام
    مارشمالو برای htc me میاد؟؟؟؟؟
    رم تایوان زودتر میاد یا دیرتر؟؟؟

  14. hussein می‌گوید

    گوشی وای6پرو هواوی اپدیت 6میگیره؟

  15. عباس می‌گوید

    سلام y6 pro هواوی چی؟ آندروید 6 میگیره؟

    1. hussein می‌گوید

      منم این گوشیو دارم فک نکنم اپدیتش بیاد

  16. جواد می‌گوید

    باسلام
    به نظرتون برای تبلت هواوی مدیاپد x2 که در لیست اومده چه موقع اندروید 6 میاد؟ اندروید 5 کمی لگ دارد. من این تبلت را دارم ولی اصلا هیچ خبری از آپدیت نیست. ضمنا در همه سایتها گفته براش میاد. دیگه کی؟ اصلا میاد یا الکی معطلیم.؟
    ؟؟
    تشکر

  17. میثم می‌گوید

    اندروید 6 واسه htc. D828 میاد

  18. میثم می‌گوید

    یعنی واسه htc d828 نمیاد

  19. میثم می‌گوید

    Htc d828 دارم یعنی ممکنه اندروید 6 بیاد واسش

  20. محمد امین خدایی می‌گوید

    به نظر شما HUAWEI Y6 SCL-U31 آپدیت اندروید ۶ مارشمالو رو دریافت خواهد کرد یا باید به فکر موبایل دیگه ای باشم؟ لطفا جوابم رو بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر گوشی های ارزان قیمت معمولاً آپدیت اندروید رو دریافت نمی کنند

      1. محمد امین خدایی می‌گوید

        پس چرا آپدیت اندروید ۵.۱.۱ لالی پاپ رو دریافت کرد؟
        قبلا اندروید کیت‌کت بود

        1. علی ارغوان می‌گوید

          برای همین نوشتم معمولا. گوشی های ارزان قیمت نهایتاً یکبار آپدیت میشن. الان با قطعیت میشه گفت این گوشی به اندروید 6 ارتقا پیدا نخواهد کرد

  21. آرتین می‌گوید

    سلام گوشی من ال جی جی 5ساخت فنلانده الانم آپدیت میخاد چطوری آپدیتش کنم ؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      جی 5 ساخت فنلاند؟! اشتباه می کنید قطعا. به هر حال از تنظیمات گوشی آپدیت میشه و اینکه این گوشی با اندروید 6 عرضه شده فعلا آپدیت اندروید 7 منتشر نشده توی ایران

  22. mahdi می‌گوید

    سلام دوستان من گوشی سامسونگ j7دارم خواستم بدونم چقدر طول میکشه گوشی به روز شه؟