کالبدشکافی سرفیس پرو 4 از سخت بودن تعمیر آن خبر می‌دهد

در ابتدای ماه جاری میلادی، غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت از آخرین تبلت سری سرفیس خود یعنی سرفیس پرو 4 رونمایی کرد. مایکروسافت در هر نسل تغییراتی را اعمال کرده، ویژگی‌های جدیدی را معرفی نموده و بهبودهای بسیاری را در عملکرد محصولات خود پدید می‌آورد.

0

با این حال شما اگر از کاربران نسل جدید سرفیس پرو مایکروسافت هستید و قصد دارید تا برنامه‌ریزی کرده‌اید تا برای چند سال آن را نگه دارید، مجبور خواهید بود با دقت زیادی از آن مراقبت کنید.

گروه iFixit به رسم همیشگی خود در کالبدشکافی گجت‌های جدید، این بار به سراغ سرفیس پور 4 مایکروسافت رفته و آن را کالبدشکافی کرده‌اند. بر اساس یافته‌های این گروه، به نظر می‌رسد که تبلت جدید اهالی ردموند واقعاً غیرقابل تعمیر است!

این تبلت در آزمون قابلیت تعمیر توانسته تنها نمره 2 را از 10 کسب کند. نمره 10 در این آزمون به معنی آسان‌ترین روش تعمیر و نمره 1 به معنی سخت‌ترین نحوه تعمیر یک دستگاه را نشان می‌دهد که کسب نمره 2 برای سرفیس پرو 4 سخت تعمیر بودن دستگاه را حکایت می‌کند.

surface-pro-4-teardown-640x480
علت این مسئله چیست؟ بر طبق نتایج به دست آمده در کالبدشکافی iFixit، عمده دلیل این مسئله این است که اکثر اجزای داخلی سرفیس پرو 4 بسیار به هم پیوند خورده و در واقع به هم چسبیده‌اند.

این بدین معنی است که اگر یک قطعه از کار بیافتد، برداشتن آن ممکن است به سایر اجزا آسیب رسانده و کار آن‌ها را هم نیز مختل کند. به عنوان مثال در نمایشگر دستگاه، پنل شیشه‌ای و ال‌سی‌دی با یکدیگر ترکیب شده‌اند به‌طوری‌که اگر قصد تعمیر با تعویض یک بخش آن را داشته باشید، ناچار خواهید بود هر دو بخش را تعویض کرده که در نتیجه، این امر برای شما هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت.

با این حال ظاهراً هارد SSD به‌راحتی قابل تعویض است و اگر از کار افتاد، دون هیچ مشکلی به‌سادگی قادر خواهید بود تا آن را شخصاً تعویض کنید که این در نوع خود یک مزیت خواهد بود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.