دستگاه‌های خودپرداز مجهز به اسکنر چشم به زودی راه‌اندازی می‌شوند

بر اساس آخرین گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت Citibank در حال توسعه دستگاه‌های خودپرداز مجهز به اسکنر چشم است که از روش بیومتریک به جای وارد کردن رمز ورود برای تائید هویت کاربران استفاده می‌کند.

0

اسکنر چشم مدت هاست که در گوشی‌های هوشمند به عنوان روشی برای احراز هویت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو شرکت Citibank نیز که به عنوان یکی از اصلی‌ترین سازندگان ATM در جهان شناخته می‌شود درصدد استفاده از این قابلیت به جای وارد کردن رمز عبور در هنگام مراجعه افراد به دستگاه‌های خودپرداز است.

این ایده که “Irving” نامیده می‌شود، سرعت تائید هویت را بسیار افزایش خواهد داد به طوری که یک فرد ظرف کمتر از 10 ثانیه می‌تواند با در هنگام مراجعه دستگاه‌های خودپرداز شناسایی شده و مبلغ مورد نیاز خود را دریافت کند. ایده بعدی شرکت توسعه دهنده نسل بعدی ATM ها،  Janus نامیده می‌شود که به زبان ساده یک خودپرداز دو کاربره است؛ یکی از آن‌ها فاقد چاپگر بوده و رسید را صرفاً از طریق ایمیل برای کاربران ارسال خواهد کرد و دیگری نیز به طور مستقیم فرد را به متصدی بانک متصل خواهد کرد.

از آنجا که روزبه‌روز کارایی گوشی‌های هوشمند افزوده می‌شود، بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته و تحقیقات میدانی به عمل آمده توسط موسسه Wayne Malone، استفاده از سرویس بانکداری تحت موبایل طی دو سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش یافته است؛ با این حال به نظر نمی‌رسد Citibank عجله‌ای به منظور عرضه نسل جدید دستگاه‌های خودپردازهای خود داشته باشد.

بازیگران اصلی در صنایع مختلف گاهی در حاشیه صبر می‌کنند تا شایستگی یک محصول برای سرمایه‌گذاری به آن‌ها اثبات شود

یکی از دلایل عرضه نشدن سیستم‌های مورد بحث علی‌رغم تست‌های صورت گرفته، نبود اعتماد مردم به امنیت روش‌های بیومتریک برای تشخیص هویت آن‌ها که ممکن است سرمایه چندین سالی‌شان را به باد دهد می‌باشد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.