سونی احتمالا بخش سنسور دوربین‌ توشیبا را برای تسلط بیشتر بر بازار می‌خرد

شرکت سونی احتمالا با خرید بخش تولید سنسورهای توشیبا، به حضور خود در بازار دوربین‌های ویژه گوشی‌های هوشمند استحکام بیشتری خواهد بخشید.

0

بر اساس گزارش روییترز در میان این تغییر ساختار، توشیبا نیز به عقد قرارداد برای فروش قسمت ویژه سنسورهای دوربین تمایل داشته و به تفاهم  نزدیک شده است. این در حالی است که سونی با اختلاف زیادی در عرضه سنسورهای ویژه CMOS برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و برخی دوربین‌های DSLR در صدر قرارگرفته و چیزی در حدود 40.2 درصد از بازار سال 2014 را در این بخش در اختیار خود داشته است. این خرید جدید سونی می‌تواند این شرکت را در موقعیتی بهتر نسبت به رقبایی مانند سامسونگ قراردهد.

از سوی دیگر عملکرد بخش گوشی‌های هوشمند سونی آنچنان که باید و شاید موفقیت آمیز نبوده اما این شرکت تلاشی مضاعف و نتیجه‌بخش در حوزه بازار دوربین‌های ویژه این گوشی‌ها داشته است. در سال جاری شرکت سونی دو بار شرکت‌های تولید سنسور دوربین خود در ناگاساکی و یاماگاتا را توسعه داده که چیزی در حدود 1.2 میلیارد دلار برای این شرکت هزینه داشته است. علاوه بر این، مشتریانی مانند شیائومی واپل نیز با فروش بالای گوشی‌های هوشمند خود، باعث سودآوری بیشتر برای سونی در این حوزه شده‌اند.

اما در سمت مقابل، این تصویر برای توشیبا تیره‌ و تار به‌نظر می‌رسد. این شرکت پس از مشخص شدن آنکه در خصوص درآمدهای خود در هفت سال گذشته چیزی در حدود 1.3 میلیارد دلار اغراق کرده حالا به بحران مالی نزدیک شده است. پس از اینکه مدیرعامل این شرکت Hisao Tanaka توشیبا را ترک کرد مدیران رده بالای این شرکت تصمیم به ایجاد تغییرات در این شرکت گرفتند که فروش بخش تولید سنسورهای تصویری یکی از این تصمیمات است.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.