نتایج بنچمارک‌ها می‌گویند؛ ادعای مایکروسافت مبنی بر دو برابر بودن سرعت سرفیس‌بوک در برابر مک‌بوک پرو حقیقت ندارد

زمانی که مایکروسافت اولین لپ‌تاپ کامل خود به نام Surface Book را تولید کرد، با ادعای اینکه این دستگاه دو برابر سریع‌تر از مک‌بوک پروی 13 اینچی است سعی داشت نکته بزرگی را برساند. تست‌های بنچمارکی که توسط PCWorld انجام شد، نشان می‌داد که این ادعا چندان صحیح نیست. البته کارت گرافیک اختصاصی که در برخی مدل‌های سرفیس قرار گرفته است، موارد استفاده خودش را دارد و به بهبود کارایی کمک می‌کند.

5

آزمایش‌های این سایت نشان داده که در بنچمارک‌های خالص سی‌پی‌یو، در حقیقت مک‌بوک پرو اندکی سریع‌تر از Surface Book عمل کرده است. این نتیجه در تست‌های Geek Bench 3 که استفاده روزمره را بازسازی می‌کنند هم صادق بود.

surface_book_vs_macbook_pro_13_geekbench_multi-100623044-orig

جایی که Surface Book شروع به جلو زدن از مک‌بوک پرو کرده است (البته باز هم نه به میزانی که مایکروسافت ادعا می‌کرد) تست‌های مربوط به تسک‌ها یا وظیفه‌هایی که امکان به اشتراک‌گذاری آن‌ها با پردازنده گرافیکی وجود دارد می‌شد. درحالی‌که مک‌بوک پروی 13 اینچی دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه است، مدل خاصی از Surface Book که PCWorld برای انجام آزمایش‌ها انتخاب کرده بود، از پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده می‌کرد. پس عملکرد بهتر آن چندان تعجب‌برانگیز نیست.

surface_book_vs_macbook_pro_13_luxmark_3_luxball-100623040-orig

بهتر است فراموش نکنیم که امکان دارد این آزمایش برای هر دو دستگاه دیگر از دو مدل ذکرشده در بالا یکسان نباشد. چراکه Surface Book معمولی که 1500 دلار قیمت دارد، مانند مک‌بوک پروی 13 اینچی از پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده نمی‌کند و مدلی که در اینجا برای بنچمارک استفاده شده 1700 دلار قیمت داشته است. بااین‌وجود، هیچ نشانی از ادعای مایکروسافت مبنی بر سرعت دو برابر مشاهده نشد. تفاوت تنها در آزمایش‌های خالص گرافیکی وجود داشتند.

البته به گفته‌ی PCWorld، مایکروسافت در برخی موارد دستگاه خود را ضعیف‌تر نشان داده بود؛ مثلاً در بازی Tomb Raider، Surface Book به 74fps و مک‌بوک تنها به 23.6fps دست یافت. این چیزی است که کارت گرافیک GeFrorce برایتان محیا خواهد کرد.

surface_book_vs_macbook_pro_13_tomb_raider_14x9_normal-100623041-orig

اگر بتوانیم همین آزمایش را برای MacBook Pro 15 که از کارت گرافیک اختصاصی AMD استفاده می‌کند ببینیم، نتایج باید جالب باشند.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    حقیقت نه خقیقت!

    1. حسن کریمی می‌گوید

      ممنون. اصلاح شد

  2. davod می‌گوید

    دوست عزیز ماکروسافت اعلام کرده که این ۲ برابر سریعتر بودن روی گرون ترین کامفیک های این دوتا دستگاه صادق هست نه مدل ۱۵۰۰ دلاری ، خبر رسانی میکنین دستتون درد نکنه ولی حداقل با تحقیقات این کارو انجام بدین به این کار میگن عوام فریبی ، میدونمم شما زحمت کشیدی و فقط ترجمه کردی ولی یه سایت معتبر تر حداقل نه سایتی که حتی اسمش هم اپلی هست و اصلا مرجع مناسبی نیست مگر این که شما خودتون دنبال مطالب زرد باشین

    1. امیرپارسا می‌گوید

      حالا این شد بهونه جدید؟!
      مگر کم مایکروسافت دروغ گویی و دزدی ایده کرده که دفاع لازم داشته باشه
      وقتی توی معرفی سرفیس میفرماید 2برابر سریعتر یعنی فقط فلان مدل
      این رو هم درز نظر دارید که این مک بوک از سی پی یو نسل قبل استفاده مکیکنه و با نسل جدید به خاک و خون خواهد کشید این اسباب بازی جدید مایکی رو؟!

      1. davod می‌گوید

        :))))) ینی کلی شاد شدم ، بابا اگه اپل نو اوری داشت که نمیومد یه پن بزاره رو ایپد بگه ما ایپدو دوباره طراحی کردیم ! حالا جدای از شوخ طبعی شما اپل برند خوبیه به نظرم این نوع تعصبات اصلا درست نیست فناوریم شده مثل فوتبال پولشو یکی دیگه در میاره پشت پرده رقبا شامپاین موفقیت همدیگرو میخورنو به هم تبریک میگنو کیک میفرسن برا هم بعد اینور شماها خودتونو اتیش میزنین ! ردموندیا قول نرم افزارین تازه تو این صنعت پا گذاشتن و انقلاب به پا نکردن ولی خوب عمل کردن درین بحث همین کافی که لایسنس پتنت هاشو بگیره هم اپل هم گوگل سالها عقب میرن ولی ، شما به میزان شراکت ها با هم دیگه نگاه کنین متوجه میشین که این کل کل ها پوچ هست و شخصیت خود ادم زیر سوال میره