تحقیقات جدید نشان می‌دهد دنیاهای دیگر شبیه به زمین هنوز به وجود نیامده‌اند

در مطالعه جدیدی که توسط ناسا و با همکاری انستیتو علوم فضایی انجام شده، این چنین نتیجه‌گیری شده که چیزی در حدود 92 درصد از جهان‌های قابل‌ سکونت هنوز ایجاد نشده‌اند.

0

در این تحقیقات که در آن از یافته‌ها و اطلاعات بدست آمده از تلسوپ‌های فضایی هابل و کپلر استفاده شده و با هدف بررسی ایجاد زمین و احتمال وجود زندگی در قسمتی دیگر از جهان هستی انجام گرفته، مشخص شده سیاره‌های زمین‌گونه که در منطقه قابل سکونت یک ستاره باشند، در حال حاضر تعداد زیادی دارند و چیزی در حدود میلیاردها جهانِ اینچنینی تنها در کهکشان خود ما وجود دارند. با این وجود، با استناد به این مطالعه، این جهان‌های قابل سکونت که بر روی آن‌ها شهروندانی متمدن! زندگی کنند هنوز متولد نشده‌اند.

در نگاه اول به‌نظر می‌رسد ساکنان فعلی زمین، کمی زود متولد شده‌اند اما نویسندگانِ این مطلب به پیغام امیدوارکننده‌ای نیز اشاره دارند. بر اساس مطالب موجود در این مقاله، جهان هستی پیش از پایان خود، چیزی بیش از 10 برابر سیاره‌های کنونی، زاد و ولد خواهد داشت و این احتمال وجود خواهد داشت که ساکنان زمین، تنها شهروندان جهان هستی، پیش از پایان آن نباشند.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.