ده دلیل قانع‌کننده برای ترک میز کار در هنگام صرف ناهار

آیا هرروز ناهار را سر میزتان می‌خورید؟ آیا احساس می‌کنید نمی‌توانید نیم ساعت، یعنی حتی کمتر از یک ساعت را دور از کامپیوترتان بگذرانید؟ آیا می‌ترسید ایمیلی را از دست بدهید یا کاری را به علت صرف ناهار دیر انجام دهید؟

0

اعتراف می‌کنم من هم از اینکه وقت ناهار را به خودم اختصاص نمی‌دهم، احساس گناه می‌کنم. نمی‌دانم چرا فکر می‌کردم هر چیزی در ایمیلم از سلامتی و احساس خوب خودم مهم‌تر بود؛ اما اگر شاید شنیده باشید که بهتر بدانید، بهتر هم انجام می‌دهید؛ و الآن می‌دانم که صرف زمانی دور از میز کار، برایم مفید است اما چرا؟ اگر نیاز به قانع شدن دارید، ده دلیل زیر برای ترک میز کار در هنگام صرف ناهار را بخوانید.

بازدهی بیشتری خواهید داشت

شما ماشین نیستید. چه قبول بکنید یا نکنید، به عنوان یک انسان، محدودیت‌های فیزیکی مشخص دارید. برای اینکه بازده بیشتری داشته باشید، باید چند بار در روز بعلاوه زمان ناهار میز خود را ترک کنید.

خلاقیت بیشتری خواهید داشت

همان نکته‌ای که در بالا اشاره شد، در اینجا نیز وجود دارد. آیا تابه‌حال شده بهترین ایده‌ها زیر دوش حمام به مغزتان خطور کند؟ آیا فکر می‌کنید تنها کسی هستید که این را تجربه کرده؟ خب تنها نیستید. وقتی سر خود را خلوت می‌کنید، مغزتان فرصت مطرح کردن ایده‌های تازه، برای حل مشکلاتی که تمام روز با شورونشاط برای حل کردنشان تلاش می‌کردید و جوابی نمی‌گرفتید، می‌یابد. بگذارید هنگام ناهار، ذهنتان به هرکجا که دلش می‌خواهد برود و ایده‌ها و طرح‌های جدید را بیابد.

بیشتر مواظب خوردوخوراکتان خواهید بود

وقتی سر میز کار غذا می‌خورید، یعنی دارید چند کار را باهم انجام می‌دهید. حواستان به کار نیست و مطمئناً به غذایی که احتمالاً فقط به داخل بدن می‌فرستید هم نیست. برای سالم غذا خوردن، باید به چیزی که می‌خورید توجه کنید. از غذا لذت بیشتری می‌برید، مقدار کمتری قورت می‌دهید و درنتیجه برای سلامتی شما مفیدتر است.

رابطه کاری بهتری با همکارهایتان خواهید داشت

اگر گهگاه با آن‌ها برای ناهار بیرون بروید، این رابطه بهبود پیدا خواهد کرد. روابط کاری مهم هستند. برای داشتن رضایت شغلی بیشتر، به‌طورکلی باید روی روابط کاری سالم و مفید کار کنید. البته لازم نیست که همکارانتان بهترین دوست یا نزدیک‌ترین محرم اسرار شما باشند. در حقیقت وقتی راجع به چیزهای شخصی با همکار‌ها صحبت می‌کنید، باید با احتیاط عمل کنید. ولی به این معنی نیست که نمی‌توانید با آن‌ها بیرون بروید و از زمان سپری‌شده دور از دفاتر مربوطه، باهم لذت ببرید.

به هوای تازه احتیاج دارید

یک دلیل برای ترک میز کار در هنگام ناهار بیرون رفتن و هوای تازه تنفس کردن است. احتیاج دارید به سرتان باد بخورد و به هوای تازه برای افزایش سلامتی نیاز دارید.

می‌توانید باز هم بنشینید و این برایتان بسیار مضر است

بدن شما احتیاج به حرکت کردن دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن در طولانی‌مدت به شدت ناسالم است. یک پیاده‌روی سریع در ساعت ناهار، می‌تواند مفید بوده و سلامتی را بهبود بخشد.

میز و کیبورد پر از خرده غذا نخواهد شد

درصورتی‌که سر میز کارتان غذا نخورید، میز تمیز است و اگر خرده غذایی نباشد مورچه‌ها هم جمع نمی‌شوند.

از غذا بیشتر لذت می‌برید

از چیزی که می‌خورید آگاه باشید. برای لذت بردن از غذا، باید به چیزی که می‌خورید توجه کنید. به طعم غذایی که می‌جوید توجه کنید. این‌گونه احتمال اینکه در هنگام سیری دست از غذا خوردن بکشید و پرخوری نکنید هم وجود دارد.

شاید از شبکه ارتباطی خود در ساعت ناهار استفاده کنید

در دنیای CareerHMO هر شغلی موقتی بوده و شما همیشه فقط و فقط برای خودتان کار می‌کنید. شما همیشه باید برای فرصت‌های تازه آماده باشید و بدانید حفظ این شبکه ارتباطی، چیزی جز به معنای حفظ رابطه با دوستان، همکاران و آشناهای جدید نیست. ساعت ناهار، بهترین زمان برای بهتر کردن این شبکه ارتباطی است.

شاید از این زمان برای دیدار با دوستان قدیمی استفاده کنید

بعضی‌اوقات سرمان به قدری با تعهدات کاری و خانوادگی شلوغ است که ارتباط با دوستانمان را از دست می‌دهیم. ما به دوستان، برای داشتن زندگی سالم‌تر و شادتر نیاز داریم. از ساعت ناهار برای دیدار با دوستانتان استفاده کنید، پشیمان نخواهید شد.

پس از ذکر این 10 دلیل نتیجه مشخص است. جدا از این موارد، عقل سلیم به ما می‌گوید برای افزایش بازده کاری، باید زمانی در وسط روز را به استراحت بپردازیم. مدتی از میز کارتان فاصله بگیرید. لیاقتش را دارید.

careerealism

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.