آیا وقت آن رسیده که به فکر ارتقا گوشی هوشمند جی 3 خود به جی 4 باشیم؟

در آبان ماه هستیم و تقریبا نزدیک به شش ماه از معرفی گوشی هوشمند جی 4 به بازار ایران می‌گذرد و این زمان یعنی تقریبا شاهد یک قیمت منطقی از این گوشی در بازار هستیم و شاید بهترین زمان برای خریدن یک گوشی پرچمدار به حساب آید چرا که تا بیرون آمدن یک گوشی پرچمدار از همین برند زمان خوبی باقیست و در عین حال شاهد کاهش قیمت منطقی آن بوده‌ایم. شاید این سوال از همان زمان رونمایی برای شما پیش امده باشد که آیا باید جی 4 را بخرم اما شاید برای خریداران و کاربران راضی از جی 3 این یک سوال جدیتر باشد و از خود می‌پرسند آیا لازم است گوشی خود را ارتقا دهم؟

6

این روزها در آبان ماه گوشی جی 4 به قیمت حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان در بازار ایارن رسیده که قیمت وسوسه‌کننده‌ایست. به نظر می‌رسد آخرین پرچم‌دار LG یعنی G4، تعدادی از صاحبان G3 را حالا در وضعیت تردید قرار داده باشد. جی 4 از جذابیت‌هایی نظیر جدیدترین سخت‌افزار، آخرین نسخه نرم‌افزار، بهبودهای جذاب دوربین و مقدار کمی چرم، درصورتی‌که موردعلاقه‌تان باشد، بهره می‌برد. پس اگر این سؤال ذهنتان را مشغول کرده، بیایید با هم به بررسی بپردازیم.

پلاستیک یا پلاستیک یا چرم

جنبه‌هایی از G4 کاملاً شبیه G3 باقی مانده است. هر دو دارای صفحه با اندازه و رزولوشن یکسان هستند، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی و رزولوشن QHD دارد و کلیدهای قفل و تنظیم صدا در پشت گوشی واقع شده است.

G4-Lg-Hands-On-in-Farnet-14

این جمله معروف را به یاد دارید که می‌گوید بزرگ‌تر همیشه بهتر است؟ در اینجا اندکی تفاوت وجود دارد، زیرا از نظر اندازه صفحه واقعاً بزرگ‌تر نشده و افرادی که زیاد طرفدار گوشی‌های خیلی بزرگ نیستند، احتمالاً خوشحال خواهند شد. به این مجموعه قطعات خوب، منحنی‌های ظریفی را نیز اضافه کنید و حالا دستگاهی با صفحه‌ی بزرگ دارید که استفاده از آن با توجه به اندازه‌اش دشوار هم نیست.

g3g4--1

البته استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ چندان سورپرایزی از طرف ال‌جی محسوب نمی‌شود. از G2 به بعد این کمپانی علاقه خاصی به صفحات بزرگ و بدنه‌ی کوچک نشان داده است. قرار دادن دکمه‌ها در پشت گوشی این علاقه را پشتیبانی می‌کند. در حقیقت، این فرمولی برای بزرگ‌تر کردن صفحه‌نمایش است که در هر دو گوشی‌های G3 و G4 به خوبی کار می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌هایی که برای مصرف‌کنندگان علاقه‌مند در G4 تعبیه کرده‌اند، قاب‌های پشتی چرمی است. درست است که می‌توانید نوع پلاستیکی ولی شبیه به همین را در G3 هم داشته باشید، اما چرم اصلی در G4 قرار گرفته و این واقعا وسوسه‌کننده است.

کارایی و باتری

اجزای درونی را باید با توجه به به‌روز شدن سالیانه این قطعات بررسی کرد. G4 از پردازنده‌ی Snapdragon 808 استفاده می‌کند که G3 در سال گذشته مدل 801 را داشت. پس باید شاهد پیشرفت اندکی در کارایی آن باشیم؛ اما آیا اکثر مردم تفاوتی در انواع شرایط احساس خواهند کرد؟ متوجه شدیم که G4 بیشتر کارها را اندکی روان‌تر انجام می‌دهد. پس بااینکه تغییر زیادی نکرده، احتمالاً اکثر مردم به آن توجه کنند.

بزرگ‌ترین پیشرفت لزوماً آنکه سازنده گوشی بر آن تأکید دارد نیست. این پیشرفت، برنامه یا قابلیتی جدید یا حتی هرگونه تقویتی در ظاهر نیست. در عوض کارایی ساده و تمام شدن تکه‌تکه شدن کارها در گوشی‌هایی نظیر G3 و G Flex 2 است که شاهد آن هستیم. این یکی از چیزهایی بود که در G3 زیاد دوست نداشتیم. چه در رابطه با رزولوشن صفحه‌نمایش باشد یا قطعات داخلی یا فقط نرم­‌افزار ضعیف، موارد زیادی وجود داشت که دارای کیفیت پایین بودند.

G4-Lg-Hands-On-in-Farnet-11

باتری 3000 میلی‌آمپری G4، از باتری رقیب این گوشی یعنی گلکسی S6 بزرگ‌تر بوده و مثل G3 قابل جدا شدن توسط کاربر است، پس شخص می‌­تواند به جای حمل شارژر در صورت نیاز یک باتری اضافی را همراه داشته باشد.

به‌هرحال باتری G4 از نسخه قبلی خود باتری کمتری مصرف می­کند، پس احتمالاً به اندازه زمانی که با G3 کار می­کردید نیاز به خریداری یک باتری اضافی را احساس نخواهید کرد. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه، نبود قابلیت شارژ بی­سیم در G4 است. اگر الآن صاحب G3 هستید و نمی‌توانید دوباره به دوران استفاده از شارژرهای معمولی بازگردید، پس بهتر است که گوشی خود را سفت بچسبید.

نرم‌ افزار و قابلیت‌ها

G4 همان‌طور که انتظار می­‌رفت از آخرین و بهترین نسخه نرم­‌افزار و رابط کاربری LG UX v4.0 بر پایه اندروید 5.1 استفاده می­‌کند. اگر چه زیاد با رابط کاربری G3 تفاوت نکرده و فقط اندکی بهتر و روشن­‌تر شده است، این یعنی از رنگ­‌های روشن‌تری استفاده کرده است. فراموش نکنیم که این گوشی هنوز هم توسط ال­‌جی تولید شده و از طراحی Material الهام گرفته، با این‌حال تغییر زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نکرده است.

g3g4--3

هنوز قابلیت­‌های منحصربه‌فرد ال‌­جی نظیر Smart Notice و Smart Bulletin باقی مانده‌اند و این قابلیت­‌ها می‌­توانند روی G4، کارایی بیشتری برایتان به همراه داشته باشند. قابلیت­‌های خوب نظیر KnockOn و KnockCode در G4 تکرار شده‌اند و مثل همیشه خوب هستند. این برنامه‌ها از G3 به G4 بهبود قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند،

G4-Lg-Hands-On-in-Farnet-12

راحت بگویم چیزها زیباتر به نظر می‌رسد، پلتفرم اندکی بهتر شده و برخی قابلیت‌ها بهبود پیداکرده‌اند، اما این‌ها دلیل خوبی برای عوض کردن گوشی نیستند. اگر LG رابط کاربری به‌روز شده را به G3 هم اعمال می­‌کرد، چقدر خوب می‌شد. اگر چه همانطور که می‌دانید ال‌جی از عرضه آپدیت اندروید 5.1.1 صرفنظر کرده و هر دو گوشی جی 3 و جی 4 را متسقیما به اندروید 6 مارشملو آپدیت خواهد کرد.

عکاسی

دوربین موجود در LG G3 یکی از بهترین‌های سال 2014 بود و حالا دوربین G4 بهتر هم شده است. به توضیحات بیشتر نیاز دارید؟ علاقه­‌مندان به عکاسی باید بدانند یکی از قابلیت‌­های بزرگ G4 امکان عکس‌برداری به صورت RAW است. این قابلیت باعث می­‌شود که اگر بعداً می‌خواهید عکس‌ها را با برنامه‌ای نظیر Adobe Lightroom ویرایش کنید، انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب‌های خود داشته باشید.

G4-Lg-Hands-On-in-Farnet-15

دوربین 16 مگاپیکسلی آن که از تکنولوژی OIS 2.0 استفاده می‌کند، فوکوس خودکار لیزری را از G3 حفظ کرده و حتی تحسین‌برانگیزتر هم شده است. مطمئناً در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های اندرویدی در جی 4 بکار گرفته شده است و در کنار گوشی­‌های گلکسی S6 و آیفون 6 یکی از بهترین دوربین‌هایی است که روی هر پلتفرمی می‌توانید آن را خریداری کنید. پس اگر در خرید گوشی جدید، دوربین یکی از فاکتورهای مهم برای شماست، باید بدانید که G4 دوربینی حتی بهتر از G3 دارد.

g3g4--6

یک عکس RAW که توسط G4 گرفته و بعد ویرایش شده است.

ما در مطلبی به صورت اختصاصی به بررسی دوربین جی 4 ال‌جی پرداخته‌ایم که مطمئنا با خواندن آن متوجه خواهید شد که دوربین جی 4 یکی از نقاط قوت و دلایل اصلی شما در خرید آن خواهد بود.

حرف آخر

ارائه مقایسه نهایی کار دشواری است. برخلاف Galaxy S6 که سامسونگ نسبت به نسخه قبلی­ این گوشی، بهبودهای عظیمی را اعمال کرده بود، G4 پیشرفت زیادی نکرده. بیشتر شبیه تکرار گوشی قبلی است تا جایگزینی برای آن، چراکه همه‌چیز فقط اندکی بهتر شده است.

Lg-G4-Review-in-Farnet-07

چیزهایی وجود دارند که با استناد به آن‌ها علت‌های تعویض گوشی شخص را مشخص کنند، یکی از آن‌ها دوربین بهبود یافته است. اگر عکاسی هستید که بیشتر عکس‌هایش را با گوشی می‌گیرد، با G4 از نتایج کارتان راضی‌تر خواهید شد. در غیر این صورت اگر الآن صاحب یک گوشی G3 هستید بهتر است که از همان نهایت استفاده را ببرید.

G4 بزرگ‌تر نیست، بااینکه کیفیت صفحه‌نمایش بالا رفته، رزولوشن بیشتر نشده است. عمر باتری اندکی بهتر شده، نرم­‌افزار آن هنوز هم از زیر دست LG بیرون آمده، اما کمتر آزاردهنده است و مجموع قطعاتش باعث می‌شود یکی از بهترین گوشی‌های تولیدشده‌ی امسال باشد.

G3 هم یکی از بهترین گوشی‌های سال 2014 بود و بااینکه شاید از ته دل خیلی دوست داشته باشید گوشی خود را عوض کنید، در این مورد مبلغی که در اختیار دارید، حرف نهایی را خواهد زد. بیشتر مردم هنوز هم می‌توانند از G3 استفاده کنند و راحت باشند، چراکه هنوز هم گوشی خوبی محسوب می‌شود. اگر صاحب G2 هستید پس حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت تمایل، G4 را خریداری کنید.

این روزها قیمت جی 4 پائین آمده و همانطور که گفتیم به یک قیمت منطقی رسیده است و  در هرصورت باید بدانید که برای خریداری یک گوشی اندرویدی خیلی خوب، هزینه می‌کنید و از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

S6بررسی کامل جی 4 ال‌جی در فارنت

اگر هنوز بررسی کامل جی 4 ال‌جی را در فارنت نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم این بررسی را از دست ندهید! در این مطلب ما به طور کامل زوایای مختلف نرم‌افزاری وسخت‌افزاری گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. ماهان می‌گوید

    من حالا گوشیم جی۳پرو هستش ارتقا دادم مثل گوشی A50شده از نظر نرم افزار اندروید ۹ و امکانات جدید اضافه شده باورتون نمیشه مثل جت کار می کنه تا حالا یک بار ویروس نرفت توش دست کسی که این گوشی رو ساخته درد نکنه با تشکر وادب احترام

  2. حسن می‌گوید

    ازخرید این گوشی خیلی زود پشیمون شدم حتی نمیتونم بفروشمش کسی نمیخره همه میدونن این چه گوشی داغونی هس مثل اجاق گاز عمل میکنه تنها کارمفیدش هس

  3. bagher می‌گوید

    من که خودم الان جی 3 دارم
    و به جرأت میتونم بگم دوربینش از اس 6 اج بسیار بهتر هستش در مورد سخت افزار هم می 3 سنگین ترین برنامه ها و بازی ها رو به راحتی اجرا میکنه به هیچ عنوان ارزش ارتقا نداره
    با ارایه اندروید 6 هم عملکردش بهتر خواهد شد حتی بهتر از جی 4

  4. ال می‌گوید

    آهان. مثلا سامسونگ کره ای نیست دیگه؟

  5. جوشکار خسته می‌گوید

    به عقیده من دیگه وقتشه که کلان گوشیشون رو از این مدل به مدل دیگری مثه سونی یا اپل تغیر بدن ،
    حالا یه خفتی کردن ،، از رو نا آگاهی و جو زدگی یه اشتباهی کردن این گوشی رو خریدن و خیلی زود هم پشیمون شدن، اما انسان که یه اشتباه رو دو بار انجام نمیده ! بهتره که بفروشنش و یه گوشی بهتر بگیرن.. این گوشی های کره ای مشتریه اول و آخرشون خود خریداره،،
    از ما گفتن بود از شما نشنفتن و خفت کردن مجدد.

    1. سعید فداییان می‌گوید

      اما دوربین این گوشی واقعا عالی هست
      به دور از هر گونه برند بازی و تعصب برندی میگم
      من هم آیفون ۶ دارم هم این گوشی G4
      واقعا عالی هست