ژاپنی‌ها یک پهپاد به سبک پرنده اوریگامی ساخته‌اند

هواپیماهای بدون سرنشین، به‌ویژه پس از آنکه در ماه آوریل مشخص شد با استفاده از آن، فردی مواد رادیواکتیو را به سمت منزل نخست‌وزیر ژاپن حمل می‌کرده، تجربه و یا خاطره‌ای بد در ذهن‌ ژاپنی‌ها باقی گذاشته‌اند.

0

به همین دلیل شرکت تولید کننده نیمه‌هادی RHOM روشی برای جذاب‌تر کردن این هواپیماهای بدون سرنشین برای ژاپنی‌ها یافته است. در همین راستا در نمایشگاه امسال تکنولوژی‌های پیشرفته در توکیو ژاپن، LAPIS که در واقع شرکت زیرمجموعه ROHM است از Orizuru (که در واقع مرغ ماهی‌خوار کاغذی با توانایی پرواز است) رونمایی کرده است.

تکنولوژی که توان لازم برای پرواز اوریزورو را تامین می‌کند یک ریزرایانه طراحی شده توسط LAPIS بوده که بنابر اعلام این شرکت تا 90 درصد بازده انرژی بیشتری در مقایسه با سایر رقبا مانند آردوئینو دارد. ابعاد این ریزرایانه را می‌توان با یک کارت حافظه جانبی اس‌دی مقایسه کرد.

این رونمایی در شرایطی انجام شده که همان‌گونه که پیش از این اشاره داشتیم  هواپیماهای بدون سرنشین در ژاپن با بازخورد مثبتی روبرو نشده‌اند و دولت این کشور استفاده از این دستگاه‌های الکترونیکی در اطراف قصر سلطنتی را نیز ممنوع اعلام کرده است.

مرغ ماهی‌خوار کاغذی که امکان هدایت آن با استفاده از کنترل از راه دور وجود دارد نیز توسط RHOM و با همکاری Tyoukogata Hikoutai Lab به منظور دستیابی به تکنولوژی جدید برای شبیه‌سازی حرکت پرنده در آسمان ایجاد شده است.

بهره‌گیری از اسکلت ایجاد شده توسط پرینت سه‌بعدی از جنس رشته‌های نایلونی و البته استفاده از لایه‌های کاغذی برای شکل‌دهی به آن باعث شده این پرنده جذاب نهایتا 31 گرم وزن داشته باشد. این درحالی است که از مجموعه‌ کاملی از باتری‌ها و سنسورها و البته بدنه‌ای با طول 70 سانتی‌متر در این طراحی استفاده شده است.

چیزی در حدود سه ماه زمان بر روی طرح اولیه سپری شد تا نهایتا شاهد طرح فعلی باشیم. ROHM امیدوار است با همکاری شرکت‌ها و حتی استارت‌آپ‌های مختلف بتواند بهره کاملی از Lazurite Fly، پرنده کاغذی خود در محصولات دیگر ببرد. به همین منظور در آینده‌ای نزدیک این طرح در اختیار عموم قرارخواهد گرفت تا مشتاقان و علاقمندان آن بتوانند مهندسی‌های خود را بر روی آن پیاده‌سازی کنند.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.