AVG لیست 10 اپلیکیشن موثر در کاهش سرعت عملکرد گوشی‌های اندرویدی را اعلام کرد

گوشی‌های اندرویدی به هر سخت‌افزاری هم که مجهز باشند باز هم اپلیکیشن‌هایی هستند که در کاهش سرعت عملکرد آنها موثر به نظر می‌رسند، شرکت معتبر AVG در گزارشی لیست ۱۰ اپلیکیشنی را که باعث کندی گوشی می‌شوند منتشر کرد.

1

به جرات می‌توان گفت گوشی‌های اندرویدی تراز اولِ امروزی از لحاظ سخت‌افزاری چیزی کم و کسر ندارند و یک‌تنه حریف اجرای هر اپلیکیشنی هستند،‌گوشی‌های میان رده بازار نیز دست کمی ندارند و در اجرای اپلیکیشن‌ها کم نمی‌آورند اما در کنار سخت‌افزار قوی باز هم شاهد هستیم که گوشی‌های اندرویدی از استفاده زیاد پردازنده،‌درگیر شدن حجم بیش از اندازه رم و اشغال فضای زیاد حافظه رنج می‌برند، در این بین مصرف زیاد باتری نیز غمی است که هر کاربرِ گوشی اندرویدی نگران آن است. شرکت معتبر امنیتی AVG اخیرا اپلیکیشن‌هایی را که مسبب این مشکلات هستند را معرفی کرد.

avg-top-10-1

جالب است بدانید اپلکیشن پرطرفدار و محبوب اسنپ‌چت در این لیست مقام اول را از آن خود کرده است. این اپلیکیشن که در نگاه اول به هیج وجه سنگین به نظر نمی‌رسد به صورت همزمان به دوربین گوشی،‌شبکه وای‌فای و جی‌پی‌اس دسترسی دارد، این امر باعث می‌شود سرعت گوشی کند شود. پیش از این گفته می‌شد که فیس‌بوک نیز فشار زیادی بر روی سخت‌افزار گوشی‌های اندرویدی میاورد اما اسنپ‌چت روی اپلیکیشن فیس‌بوک را در این زمینه کم کرده است.

در کمال تعجب اپلیکیشن تامبلر (Tumbler) که گفته می‌شود میزان مصرف ترافیک اینترنتش از نت‌فلیکس و اسپاتی‌فای هم بیشتر است نیز در این لیست دیده می‌شود. موسسه AVG توضیح زیادی در خصوص علت مصرف ترافیک زیاد این اپلیکیشن مطرح نکرده است.

avg-top-10-2

شک و شبه‌های دیگری نیز به لیست AVG وارد است. برای نمونه تاکید شده که اپلیکیشن Words with Friends در زمان راه‌اندازی گوشی اجرا می‌شود و در نتیجه شارژ باتری کاهش می‌یابد. مرورگر کروم نیز به مصرف زیاد فضای حافظه معروف است که AVG‌ در لیست خود به این امر اشاره داشته است. فیس‌بوک و فیس‌بوک Pages، به همراه گوگل پلی سرویس نیز همان‌گونه که انتظار می‌رود در لیست AVG جا خوش‌ کرده‌اند.

در این گزارش تاکید شده‌ است که شرکت امنیتی AVG به هیچ وجه قصد نداشته کاربران اندرویدی را نگران کند. هدف آنها ارتقا دانش کاربران برای اتخاذ عملکرد مناسب در حین تعامل با اپلیکیشن‌های مختلف بوده است.

از طرف دیگر باید اعتراف کرد که لیست منتشر شده خواهی نخواهی کاربران را نگران می‌کند چرا که اپلیکیشن‌هایی را در آن شاهد هستیم که حذف آنها توسط کاربر دشوار است و با این حساب کاربران باید با مشکل‌های فعلی کنار بیایند چه بسا که در آینده توسعه دهندگان به خود آیند و دستی به سر و روی این اپلیکیشن‌های محبوب بکشند تا در حین اجرا فشار کمتری به گوشی وارد شود.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. milad47 می‌گوید

    AVG این و که خوب اومده