راه نجات!؛ یاهو با گوگل برای نمایش نتایج جستجوی موتور جستجوگر گوگل قرارداد می‌بندد!

یاهو ساعاتی پیش جزئیات قرارداد جدیدی با گوگل در بحث نمایش آگهی‌ها و نتایج جستجوی را در کنار گزارش مالی سه ماه سوم سال مالی خود منتشر کرد.

1

بر اساس این قرارداد که عمر آن حدود سه سال اعلام شده، یاهو برای ارائه خدماتی باکیفیت تر در موتور جستجوی خود از الگوریتم‌های نمونه گوگلی استفاده خواهد کرد. البته جستجوی تصاویر و تبلیغات بر روی بستر دسکتاپ و موبایل از دیگر بندهای قرارداد گوگل و یاهو به شمار می‌آید.

این نکته را باید یادآور شویم که یاهو تمامی جستجوهای صورت گرفته را به موتور گوگل انتقال نخواهد داد بلکه با سنجش عوامل مختلفی درگاه خروجی را برمی‌گزیند. بدون شک این توافق انعطاف موتور جستجوی یاهو را برای انتخاب بین تأمین‌کنندگان نتایج جستجو و تبلیغات از بین ارائه‌دهندگان مطرح این سرویس همچون مایکروسافت و گوگل را بالا خواهد برد.

یاهو در تلاش است تا درآمد بیشتری از طریق موتور جستجوگر خود کسب کند، اما متأسفانه فناوری و دانش کافی را برای مدیریت بهتر نتایج حاصله نداشته از این رو تبلیغ‌کنندگان کمتری سراغ آن می‌روند؛ حال این شرکت درصدد افزایش سهم 12.7 درصد خود از بازار جستجوهای صورت گرفته دسکتاپی در ایالات‌متحده و در پس آن افزایش درآمد با جذب بیشتر تبلیغات با کمک گرفتن از مایکروسافت و گوگل است.

یاهو در سال 2010 نیز قراردادی 10 ساله با مایکروسافت را در استفاده از فناوری موتور جستجوگر بینگ به امضا رساند که البته ماه گذشته بندی مبنی بر امکان پایان همکاری یک‌طرفه ظرف بازه زمانی 4 ماهه به آن افزوده شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین آصفی می‌گوید

    من یه ایده خوب واسه موتورهای جستجوگر دارم ولی حیف که دستمون به اینا نمیرسه….