این سنجاق سر صدای محیط اطراف را به لرزش و نور در سر افراد ناشنوا ترجمه می‌کند

در نگاه اول این سنجاق سر یا گیره مو ظاهری معمولی دارد اما عملکرد این تجهیز جانبی چیزی فراتر از یک گیره موی معمولی است.

0

Ontenna  در واقع دستگاهی است که وقتی به موی کاربر متصل می‌شود می‌تواند مشخصات و ویژگی‌های صدای اطراف را با استفاده از نور و لرزش به المان‌هایی قابل درک تبدیل کند. این دستگاه به عنوان راه‌حلی برای افرادی که شنوایی خود را از دست داده‌اند و یا به‌طور مادرزادی از توانایی‌های شنیداری بی‌بهره بوده‌اند توسعه یافته است.japan-ontenna-hairclip-3

ایده ساخت Otenna تولید دستگاهی است که می‌تواند به کاربر امکان احساس کردن صورت از طریق موی خود را بدهد. این دقیقا مشابه روندی است که گربه‌ها به کار می‌گیرند و  با استفاده از سبیل خود می‌توانند جابجایی را حس کنند. با ترجمه صداهای موجود در محدوده 30 تا 90 دسی‌بل به 256 سطح متفاوت از لرزش و نور، الگو و کیفیت صداها را می‌توان به شکل نور و لرزش تشریح کرد. با استفاده از این روند می‌توان ریتم، الگو، بلندی و دیگر ویژگی‌های صدا را به کاربر انتقال داد.

Otenna همچنان پروژه‌ای در مرحله تحقیق و بررسی است اما یکی از اهداف بلندمدت تولیدکنندگان این محصول، بهره‌گیری از آن در المپیک ناشنوایان در سال 2021 است.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.