اگزینوس 7650 و 7880 سامسونگ سال آینده به رقابت اسنپ‌دراگون 620 کوالکام می‌آیند

هرچند تعداد انگشت شماری از گوشی‌های بالا رده و میان رده سامسونگ به تراشه‌های داخلی اگزینوس تجهیز شده‌اند، با این حال اخبار دریافتی حاکی از آن‌اند که این شرکت کره‌ای سال آینده حداقل دو عضو جدید خانواده اگزینوس را به تولید انبوه خواهد رساند.

0

بر این اساس اگزینوس 7650 و 7880 دو تراشه میان رده جدید سامسونگ هستند که قرار است سال آینده در جهت رقابت با اسنپ‌دراگون 620 راهی بازار شود.

هر دو پردازنده جدید کره‌ای‌ها با مهندسی LITTLE و لیتوگرافی 28 نانومتری طراحی شده و از دو دسته چهارتایی پردازنده با معماری چینش Cortex-A72 و Cortex-A53 بهره می‌برند. لازم به ذکر است که تراشه‌های مبتنی Cortex-A72 برای انجام پردازش‌های سنگین‌تر به کار گرفته خواهد شد و پردازنده‌های مبتنی بر Cortex-A53 نیز به انجام فعالیت‌های روزمره سبک خواهد پرداخت.

در سوی دیگر منابع نزدیک به سامسونگ گزارش داده‌اند که اگزینوس 7880 به لطف برخورداری از هسته‌های اختصاصی و تراشه گرافیکی Mali-T860 قادر است حداکثر تا فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت کند. سرعت انتقال اطلاعات در این تراشه‌ها نیز به ترتیب 1.4 و 1.7 گیگابیت بر ثانیه تخمین زده می‌شود.

گفتنیست پردازنده‌های Cortex-A72 که بر اساس فناوری ARMv8A طراحی شده‌اند، به عنوان جایگزین پردازنده‌های Cortex-A57 وارد میدان خواهند شد. انتظار می‌رود نسل جدید پردازنده‌های سامسونگ علاوه بر مصرف انرژی بهینه‌تر، قدرت پردازشی بیشتری را نیز فراهم کنند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.