مایکروسافت ظاهرا هیچ علاقه‌ای به استفاده کاربران ویندوز ۱۰ از کروم ندارد

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت آن‌طور که انتظار می‌رفت نتوانسته پتانسیل کافی برای جذب کاربران به سوی مرورگر اج را خلق کند، از این رو ضریب نفوذ مایکروسافت اج علی‌رغم رشد روز افزون ویندوز 10 کماکان ثابت مانده است.

0

در همین حال گوگل و موزیلا که دو مرورگر پرمخاطب جهان را در دست توسعه دارند با همگام‌سازی محصولات خود با طراحی یکپارچه ویندوز 10 توانسته‌اند گوی سبقت را از مایکروسافت اج که به عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 برگزیده بربایند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت که نتوانسته طبق وعده قبلی خود امکانات بیشتری از جمله پشتیبانی از افزونه را به مرورگر اج اضافه کند، درصدد کاهش مخاطبین سایر مرورگرهای رقیب برآمده است. استفاده‌کنندگان ویندوز 10 بر این نکته آگاه هستند که شیوه تعیین نرم‌افزارهای پیش‌فرض از جمله مرورگر و پلیر فایل‌های مدیا نسبت به نسخه قبلی تغییرات گسترده‌ای به خود دیده به طوری که تنها با مراجعه به قسمت تنظیمات داخلی سیستم‌عامل می‌توان آن‌ها را برگزید.

حال خبرهای منتشر شده حاکی از آن‌اند که ردموندی ها در بیلد جدید ویندوز 10 دسکتاپ ترفند تازه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت کاربران مرورگر اج به سایر مرورگرها به کار گرفته‌اند به طوری که این افراد هنگام تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 با جمله “به مایکروسافت اج یک فرصت کوتاه دیگر بدهید ” رو به رو می‌شوند.

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، مایکروسافت در ادامه مطالب این کارد خصوصیات منحصر به فرد مرورگر اج از جمله امکان حاشیه‌نویسی و ادغام با کورتانا را به کاربران یادآور شده است. در انتها این کادر دکمه بزرگی نیز گنجانده شده که بر روی آن جمله “اکنون نیاز به تغییر این مرورگر نیست ” حک گردیده است.

انتظار می‌رود این اقدام مایکروسافت در آینده‌ای نه چندان دور صدای اعتراض گوگل و موزیلا را درآورد؛ این در حالیست که کمپانی موزیلا در اولین اقدام خود ویدئو کلیپی آموزشی از تنظیم مرورگر خود در ویندوز 10 را تهیه کرده که در هنگام نصب به کاربران نمایش داده خواهد شد.

در همین حال دریافت‌کنندگان این بیلد گزارش داده‌اند که در هنگام تغییر برنامه پیش‌فرض نمایش تصاویر و پخش موزیک ویندوز 10 نیز با چنین کادرهایی برای متقاعد کردن کاربران به استفاده از برنامه‌های داخلی سیستم‌عامل رو به رو گردیده‌اند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.