گوگل یک استارتاپ مرتبط با تصاویر پانوراما را برای بهبود سرویس استریت ویو خریداری کرد

گوگل برای سرویس استریت ویو خود خواب‌های زیادی دیده است و برای پیشرفت این پروژه با خرید استارت‌آپ مرتبط با تصاویر پانوراما،‌قرار است حسابی دستی به سر و روی این سرویس بکشد.

0

باخبر شدیم این غول بزرگ اینترنتی اخیراً‌ استارت‌آپ موفق Digisfera را با هدف بهینه کردن تصاویر پانوراما خریداری کرده است. جالب اینجاست که مشخص نشده دقیقاً‌ این استار‌ت‌‌آپ پرتغالی چه نقشی در بهبود تصاویر پانورامای سرویس استریت ویو ایفا می‌کند، اما بدون شک انتظار می‌رود تغییرات چشم‌گیری را در آینده شاهد باشیم. در جام جهانی ۲۰۱۴ و مراسم معارفه اوباما، Digisfera توانسته بود با تصاویر پانورامای خود نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

fifa-world-cup-panorama-digifera 2
متاسفانه همان‌گونه که در بیشتر پروژه‌های خرید استارت‌آپ‌های موفق رخ می‌دهد، این استارت‌آپ نیز قسمت‌های زیادی فناوری خود را از دست داده است. ساز و کار تَگ نمودن این شرکت که آنرا با نام PanoTag میشناختیم چندی پیش منحل شد و قابلیت مشاهده تصاویر پانوراما (Panorama viewer) نیز به صورت اپن سورس منتشر شده است.

به هر ترتیب، این خرید گوگل مشخص می‌کند که تصمیم این شرکت برای بهینه سازی سرویس استریت ویو بیشتر از گذشته است و بدون شک در آینده حرف‌های بیشتری از استریت ویو خواهیم شنید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.