۵ مشکل رایج گلکسی نوت 5 سامسونگ و راه‌حل برطرف کردن آنها

همانند آنچه پیش از این در گلکسی اس 6 سامسونگ شاهد بودیم، سامسونگ با رونمایی از نوت 5 نیز سطح جدیدی از کیفیت را در محصولات سری نوت خود تعریف کرد. بهره‌گیری از طراحی یکپارچه فلز و شیشه در کنار مشخصه‌های خوب سخت‌افزاری و تجربه نرم‌افزاری عالی در قالب رابط کاربری بهبود یافته و البته عدم وجود نرم‌افزارهای اضافی همگی باعث شده‌اند شاهد عرضه ترکیبی بدیع از شرکت سامسونگ باشیم. علاوه بر موارد یادشده نباید قلم ویژه S-Pen را به عنوان ویژگی بارز این دستگاه هوشمند فراموش کرد.

523

متاسفانه و صد البته همانند روند موجود در دیگر دستگاه‌های هوشمند در گلکسی نوت 5 سامسونگ نیز مشکلات و مواردی چند مشاهده می‌شوند که کاربران را ناراضی به سمت اینترنت و انجمن‌های پشتیبانی روانه می‌کنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم نیم‌نگاهی به مشکلات رایج گلکسی نوت 5 (از دید کاربران) و معایب گوشی نوت 5 و البته راه‌حل‌های موجود داشته باشیم.

جا زدن اشتباه قلم

Pengate واژه‌ای است که با جستجوی آن می‌توانید مطالبی در خصوص نتایج مشکل آفرین جازدن بالعکس قلم گلکسی نوت 5 شاهد باشید. این در حالی است که اگرچه در نگاه اول بروز این مشکل دور از ذهن به‌نظر می‌رسد اما شاهد نمونه‌های متعدد و گیرکردن S Pen در جای آن در نتیجه جازدن وارونه این قلم بوده‌ایم.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هرچیز باید همواره مدنظر داشته باشید که در جازدن این قلم نهایت دقت را به عمل آورید. با این اوصاف در صورتی که قلم یادشده را به اشتباه جا زدید از وارد آوردن فشار در جهت آزادکردن قلم از جای خود جدا پرهیز کنید.  بدنیست نیم‌نگاهی هم به ویدئوی ویژه‌ای که در واقع آموزشی برای برطرف کردن این مشکل است داشته باشید.

مشکلات خاموش و روشن شدن ناگهانی

برخی کاربران در انجمن‌های مختلف پشتیبانی نوت 5 از راه‌اندازی مجدد به‌طور خود به خود و یا حتی خاموش شدن این دستگاه شکایت کرده‌اند. برخی کاربران نیز از عدم واکنش دستگاه به لمس صفحه‌نمایش حتی هنگامی که بر روی هوم‌اسکرین‌ها هستند خبر داده‌اند.

samsung-galaxy-note-5-first-look

راه‌حل‌های موجود

در صورتی که با مشکل هنگ‌کردن دستگاه روبرو هستید می‌توانید با مجبورکردن دستگاه به راه‌اندازی مجدد از طریق کلیدهای سخت‌افزاری این مشکل را حل کنید. روند اجرای این راه‌اندازی را در پایان مطلب دنبال کنید.

در صورتی که این مشکل پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شد، پاک‌کردن پارتیشن کش می‌تواند موثر واقع شود. روند اجرای این راه‌حل را نیز در پایان مطلب مشاهده خواهید کرد.

نهایتا بد نیست نیم نگاهی به برنامه‌هایی که ممکن است مشکل‌ساز شده باشند داشته باشید. بدین‌منظور پیش از هر چیز گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید (دستورالعمل را در ادامه مشاهده خواهید کرد) و کنترل کنید که آیا مشکل همچنان پابرجاست یا مرتفع شده است. در صورتی که مشکل از میان رفته است، برنامه یا برنامه‌هایی ایجاد کننده این مشکل بوده و می‌توانید با پاک‌کردن برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید مجددا عملکرد گوشی را بررسی کنید. در بدترین حالت، بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل شما را حل کند.

مشکلات مرتبط با قابلیت شارژ بی‌سیم

کاربران مختلفی در انجمن‌های پشتیبانی اعلام کرده‌اند که قابلیت شارژ بی‌سیم در نوت 5 به‌طور ناگهانی و پس از گذشت زمانی در حدود 15 دقیقه متوقف شده است. بعضا این توقف شارژ به دفعات مشاهده می‌شود و کاربر باید گوشی را برداشته و مجددا بر روی شارژر بگذارد تا فرایند شارژ شدن از سر گرفته شود.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هر چیز به‌نظر می‌رسد این مشکل ریشه نرم‌افزاری داشته باشد. با توجه به اینکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری در شُرف عرضه می‌باشد این احتمال وجود دارد که شرکت سامسونگ در بسته نرم‌افزاری جدید خود این مشکل را به‌طور کامل مرتفع کند. با این وجود برخی کاربران اعلام کرده‌اند فعال‌کردن قابلیت DayDream در هنگام شارژ دستگاه با توجه به اینکه اتمام زمان درنظر گرفته شده برای روشن بودن صفحه‌نمایش را منتفی می‌کند، به برطرف شدن مشکل کمک کرده است. با این وجود استفاده از روش یادشده منجر به کاهش سرعت شارژ شدن دستگاه شده و از سوی دیگر باعث گرم‌شدن آن می‌شود.note5-fast-wireless

برای برخی کاربران این مشکل در زمانی که از شارژرهای تولیدی شرکتی به جز سامسونگ استفاده کرده‌اند به وقوع پیوسته است. با تغییر شارژر خود می‌توانید از سالم بودن آن مطمئن شوید. با این اوصاف مدنظر داشته باشید که تا حد امکان از شارژر ویژه و رسمی نوت 5 برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره ببرید.

از نظر برخی کاربران نیز پاک کردن پارتیشن کش یا راه‌اندازی ساده گوشی مشکل را موقتا حل کرده اما پس از چندروز مجددا شاهد بازگشت این مشکل بوده‌اند.

نهایتا این احتمال وجود دارد که مشکل یادشده ناشی از کیس استفاده شده توسط شما بر روی نوت 5 باشد. اگرچه برخی شرکت‌های سازنده تاکید کرده‌اند که کیس‌های تولیدی آن‌ها امکان بهره‌گیری از قابلیت شارژ بی‌سیم را منتفی نمی‌کند اما همچنان بهتر است کیس یا قاب اضافی را در هنگام استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم از دستگاه خود جدا کنید.

درخواست اطلاعات حساب مالک پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه

پیش از هر چیز خاطر نشان کنیم که این مورد یک مشکل نبوده و تنها قابلیتی امنیتی است که در شرایط ویژه فعال می‌شود. با توجه به اینکه در چنین شرایطی عملا نمی‌توان از گوشی استفاده کرد این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان مشکل را مرتفع نمود؟samsung-galaxy-note-5-5-tips-and-tricks

راه‌حل‌های موجود

این قابلیت امنیتی هنگامی فعال می‌شود که کاربر گذرواژه حساب گوگل خود را بازنشانی کرده و دستگاه مرتبط با آن حساب نیز سریعا پس از آن به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد. این مشکل ممکن است در صورت خرید گوشی‌های دسته دوم از کاربران دیگر به وقوع بپیوندد. به همین دلیل پیش از هرچیز در مواردی اینچنینی مشخصات فروشنده را در جهت برقراری تماس با وی در شرایط اضطراری اخذ کنید.

در صورتی که این احتمال وجود ندارد، راه‌حل دیگری به جز استفاده از رام‌های دست‌ساز توسعه‌دهندگان وجود نخواهد داشت. مدنظر داشته باشید که این قابلیت امنیتی به‌مدت 72 ساعت فعال خواهد بود و پس از آن می‌توانید به‌طور طبیعی از دستگاه استفاده کنید.

مشکلات مرتبط با قابلیت‌های ارتباطی

همان‌طور که این مشکل ممکن است در هر دستگاه هوشمند دیگری نیز مشاهده شود، این احتمال وجود دارد که با وای‌فای و یا بلوتوث نوت 5 مشکلاتی داشته باشید. در ادامه به راه‌حل‌های موجود در این خصوص اشاره خواهیم کرد.samsung-galaxy-note-5-review-second-batch

راه‌حل‌های موجود

به عنوان اولین گزینه موجود، روتر و گوشی خود را حداقل به مدت 10 ثانیه خاموش کرده و مجددا آن‌ها را روشن و قابلیت‌های ارتباطی را فعال و آزمایش کنید. با رفتن به قسمت تنظیمات مطمئنا شوید که قابلیت Power Saving یا همان ذخیره انرژی، غیرفعال باشد.

از برنامه Wi-Fi Analyzer که در پلی‌استور قراردارد می‌توانید برای بررسی ترافیک موجود در کانال خود بهره ببرید تا بهترین گزینه موجود برای روتر خود را مشخص  و انتخاب کنید. با انتخاب گزینه فراموشی ارتباط وای‌فای ( از طریق نگه‌داشتن انگشت بر روی ارتباط وای‌فای و نهایتا انتخاب گزینه Forget)، با برقراری مجدد ارتباط، گذرواژه خود را وارد و ارتباط را بررسی کنید. بد نیست از به‌روز بودن فیرمویر نصب شده بر روی روتر خود نیز مطمئن شوید. از به‌روز بودن برنامه‌ها و فیرمویر دستگاه خود نیز اطمینان حاصل کنید.

با رفتن به قسمت تنظیمات وای‌فای در گوشی خود، در قسمت Advanced نگاهی به آدرس مک دستگاه خود داشته باشید و مطمئن شوید که این آدرس در سیستم فیلترینگ مک روتر شما دسترسی لازم را دارد.

در خصوص مشکلات مرتبط با بلوتوث نیز در صورتی که قصد برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه خاصی را دارید پیش از هرچیز راهنمای شرکت سازنده را در خصوص برقراری ارتباط مطالعه کنید تا مطمئن شوید که قسمتی مهم و اصلی از فرایند برقراری ارتباط را فراموش نکرده‌اید.

با مراجعه به قسمت تنظیمات بلوتوث مطمئن شوید که تنظیمی برای تغییر دادن وجود ندارد که فراموش کرده باشید. از مخفی نبودن دستگاه خود در روند برقراری ارتباط نیز اطمینان حاصل کنید. نهایتا با رفتن به قسمت تنظیمات، مراجعه به قسمت بلوتوث، کلیه ارتباطات قبلی صورت گرفته به واسطه بلوتوث را پاک کرده و سعی کنید مجددا ارتباط بلوتوثی جدیدی با دستگاه مورد نظر خود را ثبت کنید.

 

راهنمایی‌های مورد نیاز در اجرای راه‌حل‌های مشکلات و معایب گوشی گلکسی نوت 5

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به روندهای مورد نیاز در جهت اجرایی کردن راه‌حل‌های ذکر شده در قسمت قبل. در اکثر موارد شاهد استفاده ترکیبی از کلیدهای مختلف خواهیم بود و البته مدنظر داشته باشید که این روندها ممکن است به از دست رفتن اطلاعات شما به‌صورت جزئی یا کلی منجر شوند.

سافت ریست

با نگه‌داشتن همزمان کلید خاموش روشن و کلید کاهش صدای گوشی به‌مدت 10 ثانیه باعث خواهید شد که گوشی کاملا خاموش شود. این روند در مواردی که صفحه‌نمایش به ورودی‌های لمسی شما پاسخگو نیست موثر و مفید واقع خواهد شد.

هارد ریست

پس از خاموش کردن کامل دستگاه، کلیدهای افزایش صدا، کلید هوم و کلید ویژه خاموش روشن دستگاه را همزمان نگه‌دارید. با نمایش لوگوی سامسونگ کلید خاموش و روشن را رها کرده اما کلیدهای افزایش صدا و هوم را همچنان نگه دارید. با پدیدار شدن صفحه ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش صدا، های لایت را بر روی گزینه Wipe Data/Factory Reset آورده و نهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش، این گزینه را انتخاب کنید. مجددا با فشردن کلید کاهش صدا، گزینه Yes-Delete all User Data را مشخص و بار دیگر کلید روشن و خاموش را در جهت تایید بفشارید.

حالا منتظر بمانید تا این فرایند به پایان برسد. نهایتا گزینه Reboot System Now پیش روی شما قرار خواهد گرفت تا با فشردن کلید روشن و خاموش بتوانید به روند موجود ادامه دهید.

در صورتی که گوشی شما روشن می‌شود می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، لمس گزینه Backup & reset، انتخاب گزینه Reset Device، نهایتا گزینه Erase Everything را انتخاب کنید. مدنظر داشته باشید که با این عمل کلیه اطلاعات دستگاه شما از بین خواهد رفت.samsung-galaxy-note-5-review-second-batcha

پاک‌کردن پارتیشن کش

پس از خاموش کردن کامل گوشی، کلیدهای افزایش میزان صدا، هوم و کلید خاموش و روشن را به‌طور همزمان نگه دارید. با مشاهده لوگوی سامسونگ، کلید روشن و خاموش را رها کرده اما همچنان کلیدهای افزایش صدا و هوم را نگه دارید. با مشاهده صفحه مربوط به ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش میزان صدا، های‌لایت را بر روی گزینه Wipe Cache Partition قراردهید و نهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش این گزینه را تایید کنید. با مشاهده منوی جدید، حالا گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

راه‌اندازی در حالت Safe Mode

با خاموش کردن کامل دستگاه، گوشی را مجددا روشن کرده و کلید کاهش میزان صدا را نگه دارید تا نهایتا گزینه Safe Mode را مشاهده کنید. با لمس این گزینه می‌توانید گوشی خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید.

در صورتی که شما مشکلاتی متفاوت با این گوشی قدرتمند دارید و یا راه‌حل‌هایی متفاوت برای حل مشکلات یادشده به ذهنتان خطور کرده بدنیست در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. مدنظر داشته باشید که مشکلات یادشده عموما در اکثر گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شوند و گردآوری آن‌ها در این مطلب نشان‌دهنده کارایی پایین نوت 5 نخواهد بود. از سوی دیگر مشکلاتی که ریشه نرم‌افزاری دارند با دریافت به‌روزرسانی اکثرا مرتفع خواهند شد و جای نگرانی برای کاربران نخواهد بود.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

523 نظر برای این مطلب
  1. SL می‌گوید

    از وقتی گوشیم و به روزرسانی کردم کلید پاورش کار نمیکنه و هی میره تو گوگل و روشن نمیشه .کلید پاور و ولوم رو زدم برای بار اول درست شد اما الان درست نمیشه و ری استارت میکنم فرقی نمیکنه .از کجا بفهمیم کدوم برنامه ای ک اخیرا نصب کردیم ایراد داره و چجوری رو safe mood بذاریم .؟؟؟؟توروخدا بگید

  2. ناصر می‌گوید

    سلام. من نوت 5 دارم حدود دو ساله. الان چند روزی هست . وقتی کابل سارژر رو بهش وصل میکنم که شارژ بشه اگه گوشیم روشن باشه شارژ نمیشه ‌. اگه خاموش کنم شارژ میشه. دلیلش چیه. ممنونم راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممکنه مشکل از کابلتون باشه یا آی سی شارژ بورد گوشی یا سوکت شارژ … باید بررسی بشه

  3. مهدی می‌گوید

    سلام ببخشید موبایل من ریست شده نت ۵ اندروید ۷ کل اطلاعات من پاک شده عکس فیلم و مخاطبین ایا قابل برگشت هست ریکاوری کنم یا نه؟

    1. فریبرز می‌گوید

      سلام گوشی من نوت۵ حافظه۶۴ هست وقتی روشن میکنم دوتا چرخ دنده میاد روی صفحه و۲۰ دقیقه طول میکشه بالا بیاد, دلیلش چیه ایراد داره

    2. متين می‌گوید

      سلام من حدود یه ساله نوت ۵دارم جدیدا تاچش با قلم کار میکنه بدون قلم نمیشه کاری کرد مشکلش چیه؟

  4. جواد می‌گوید

    سلام من یک ماه این گوشی رو گرفتم البته کارکردس ولی وقتی خاموش روشن میشه لوگوی ال جی یو پلاس میاد.دلیلش چیه؟ممنون میشم بگید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطمئنید گوشی سامسونگه و تعمیر شده نیست؟

  5. محمد می‌گوید

    به نظرشمانوت 5 بخرم بانه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در حال حاضر نوت 5 توقف تولید شده

  6. Amirhossein می‌گوید

    سلام ایا برای گوشی نوت ۵ اندرویدی بالاتر از ۷ میاید یا نه ؟
    ایا کل گوشی های نوت ۵ رم نمی خوره یا مال من اینجوریه نمیشه کاری کرد که گوشیم رم بخوره؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چون این گوشی از اندروید 5 به 6 و بعد به 7 آپدیت شده خیلی بعیده آپدیت دیگه ای دریافت کنه.
      هیچ گوشی رم نمی‌خوره! رم (RAM) به معنای Random Access Memory حافظه موقتی هست که نمیتونین چیزی روش ذخیره کنید. اگر منظورتون کارت حافظه یا microSD هست خیر سری گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 مموری نمی خورن. متاسفانه کاری هم نمیشه کرد چون سخت افزارش توی گوشی تعبیه نشده.

  7. مهرداد می‌گوید

    ازوقتی که گوشیمو به روزرسانی کردم قسمت تنظیمات هنگ کرده وبالا نمیره لطفا راهنماییم کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از اطلاعات بکاپ بگیرید و گوشی رو فکتوری ریست کنید

  8. mohammadreza می‌گوید

    سلام.خسته نباشید.ببخشیدمن یه سوال داشتم.میخواستم بدونم بین گوشیA5وnote5کدومش بهتر.ازنظرکارایی ‌بقیه موارد.چون یکیشومیخوام بخرم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      قطعاً گلکسی نوت 5 گوشی بهتری هست از هر لحاظ.

      1. Mohammadreza می‌گوید

        اخه بعضیا میگن A5گوشی بهتری هستش وجدیدتره نسبت به note5.وبروزرسانی های بهتری داره.یاحتی موقع خرابی بهتردرست میشه نسبت به note5.وموارددیگه

        1. علی ارغوان می‌گوید

          از نظر صفحه نمایش، پردازنده، دوربین اصلی و البته قلم نوت 5 کاملاً گوشی برتری هست. برتری سری آ به دوام شارژ بالاتر، مقاومت دربرابر آب و دوربین سلفیه.
          گلکسی نوت 5 به احتمال زیاد آپدیت جدیدی دریافت نمی کنه و همینطور آ5 2017. با این حال نوت تا اندروید 7 آپدیت شده و آ5 تا اندروید 8

  9. ناصری می‌گوید

    سلام. بعد از بروزرسانی به اندروید ۷ همه اس ام اس هام بدون صدا میاد. وتمام تنظمیات رو هم بررسی کردم ولی باز هم بی صدا میاد. لطفا راهنماییم کنید

  10. ناصر می‌گوید

    سلام.من 6 ماهه نوت 5 دارم الان شارز میزنم فست شارز نمیشه خیلی دیر تر شارز میکنه مشکل کجاست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا با تعویض کابل مشکل برطرف میشه

  11. ع-امینی می‌گوید

    گوشی بنده نوت 5 می باشد ولی در اکثر جاها آنتن دهی ندارد وآنتن دهی آن ضعیف می باشد چکار کنم؟

  12. فرزاد می‌گوید

    سلام خیلی ممنون از پیج خیلی مفیدتون.منم با نت پنج یه مشکلی که دارم اینه که خودبه خود خاموش روشن میشه! دومیشم این که بعضی عکسا و فایلارو هرچقد پاک میکنم حذف نمیشن اِرور ابرسامسونگ میده!
    خواهشا راهنماییم کنید چیکار کنم🤔

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل اول رو نمیتونیم کمکی کنیم. اما برای مشکل دوم باید samsung cloud رو غیرفعال کنید:
      Settings/Cloud and accounts/Backup and reset/Back up my data

  13. مجتبی می‌گوید

    با سلام
    من برای گوشیم که نوت ۵ کیف مخصوص خودش را گرفتم که دارای در میباشد که پس از بستن آن باید صفحه نمایش خاموش گردد و در زمان زنگ خوردن هم از قسمتی که شفاف است بشود بدن باز کردن درب آن تماس را پاسخ داد .
    اما بنده بعد از جا زدن کوشی درون کیف این قابلیت فعال نیست و با بستن و باز کردن درب کیف هیچ اتفاقی نمی افتد .
    لطفا راهنمایی فرمائید چگونه این قابلیت را فعال کنم .
    با تشکر

  14. فائزه می‌گوید

    سلام .من برای s noteم رمز گذاشتم و الان رمزو فراموش کردم امکانش هست یادداشتام بازیابی بشه؟چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر گزینه بازیابی با اکانت گوگل هست میتونین از اون استفاده کنید وگرنه مجبور به فکتوری ریست هستید. اگر هم یادداشت هاتون با اکانت سامسونگ همگام سازی شده باشه میشه بازیابی کرد

  15. محمدرضا می‌گوید

    دوستان سلام
    نمایندگی رسمی سامسونگ در غرب تهران کجا هست؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بسته به گارانتی گوشیتون وبسایت های مایکروتل پلاس، هماهنگ و … رو چک کنید

  16. نسترن می‌گوید

    سلام.۴روزی میشه گه گوشی نوت ۵ گرفتم.متاسفانه عکسهایی که میگیرم وضوح خوبی ندارند.چند بار لنز دوربینو پاک‌کردم ولی باز هم فرقی نکرد.با بررسی لتز متوجه شدم که خیلی خش داره.در حالی که گوشی را به نام آکبند بهم‌فروختند.احتمال داره که گوشی کارکرده‌باشه.از کجا میتونم اثبات کنم؟

  17. مهران می‌گوید

    سلام گوشی من خیلی دیر به وای فای وصل میشه یا اصلا وصل نمیشه و انتنش ضعیفه مشکل چیه

  18. علیرضا می‌گوید

    ببخشید من گوشیم سامسونگ نوت 5 هست بعد بعضی وقتها صفحه سیاه میشود مشکل چیه؟

  19. شایان می‌گوید

    سلام .به نظر شما درکل با اینکه باتری نوت 5 قابلیت جابحایی نداره و کمبود های دیگه خوب هستش یا ن؟؟ باتری که قابلیت جابجایی ندارد یعنی قابل تعویض نیست دوستان راهنمایی کنید در مورد این گوشی منو
    چون میخوام بخرم .مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      قابل جابجایی نبودن به معنای قابل تعویض بودن نیست به معنای اینه که به راحتی قابل دسترسی نیست وگرنه تعمیرکار می‌تونه براتون در صورت لزوم تعویض کنه

  20. دنیا می‌گوید

    سلام بچه ها دکمه وسط گوشی نوت ۵ من خش افتاده به نظرتون میشه درستش کرد ؟؟؟؟

  21. محمد می‌گوید

    سلام ببخشید من نوت 5 دارم یه سری یه قطره اب ریخت رو صفحه گوشی بعد تن تن خودش بدون لمس تاچش کار میکرد الان بالای گوشی حدود دو سانت از تاچش با دست درست کار نمیکنه ولی با قلم خوب کار میکنه قبلان هم اینجوری شده بود ولی بعد دوروز درست شده بود ممنون میشم راهنمایی کنید گوشی رو هم ریست فکتوری کردم ولی جواب نداد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر آب به داخل گوشی نفوذ کرده باشه مشکل سخت افزاریه. به نمایندگی رسمی سامسونگ مراجعه کنید بررسی کنند.

  22. مهدی می‌گوید

    سلام یه مدتیه گوشی نوت5 من وقتی شارژش ریز یس چهل درصد میاد خود به خود بعضی وقتا خاموش میشه و وقتی روشن میکنم شارژش میاد زیر 10 درصد همچنین گاهی وقتی هنگ میکنه صفحه میره و لوگوی سامسونگ روشن خاموش میشه و گوشی بالا نمیاد تا شارژش تموم بشه و کلا خاموش بشه و رامش میپره یبار درست کردم نرم افزاری ولی باز دوباره اینجوری شد مشکلش از کجاست؟
    با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به احتمال 90 درصد باتری مشکل داره باید تعویض بشه

  23. اسماعیل می‌گوید

    سلام گوشی نوت پنج دارم یه چند روزیه هدست سامسونگ لول یو پرو گرفتم با گوشی pair میشه
    اهنگ و موسیقی پخش میکنه اما تماس تلفنی نه صدا رو پخش میکنه ونه دریافت میکنه در ضمن برنامه سامسونگ level رو هم نصب کردم تو اون برنامه هم اتصال برقرار نمیشه اگه میشه راهنمایی بفرمایید

  24. نرگس می‌گوید

    سلام
    نوت 5 من از 4 روز پیش که زدم آپدیت شه، به هیچ وایفایی وصل نمیشه! البته آپدیت هم نیمه نصفه موند. ریست فاکتوری و حالت پرواز هم کمکی نکرد. کسی راه حلی داره؟

  25. محسن می‌گوید

    سلام.چندوقتیه تاچ گوشیم گیج میزنه .یا لمس نمیگیره یا جابه جامیگیره..مثلا یه شماره که میگیری چندتاهم خودش میزنه .لطفا راهنمایی کنیین که گوست تاچ گوشیم درست میشه یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل سخت افزاریه به نمایندگی خدمات سامسونگ مراجعه کنید

  26. علی طاهام می‌گوید

    سلام
    من حدود یک سال ونیم است که نوت ۵ دارم
    گوشی خیلی خوبی است
    ولی چند ماهه خیلی گرم و داغ میشه نمی دونم چکار کنم.
    یکبار هم ریست فاکتوری کردم که متاسفانه کنتاکتهام تو بک آپ هم ناقص گرفته شده بود و مشکل خوردم.
    الان چند تا مشکل دارم.
    ۱….گوشی خیلی داغ میشه.
    ۲…قبلنا وقتی با کسی تماس میگرفتم وقتی تلفن رو طرف بر میداشت یه ویبره ریز میزد و متوجه میشدم وصل شده که الان انجام نمیده.
    ۳…احساس میکنم زود شارژ خالی میشه .

    به نظر اساتید ایراد از کجاست متناسب با هر سوال.
    عرض کردم یکبار هم ریست فاکتوری کردم ولی با بک آپ همه همون برنانه ها رو دوباره ریختم.
    ممنون

  27. علی می‌گوید

    سلام. من گوشی نوت5 خودم رو داخل آب افتاده بود بردم نمایندگی مرکزی که سرویس کنند. البته اونجا روشن کردند و هیچ مشکلی نداشت ولی بابت نگرانی که داشتم خواستم که سرویس کنند. اول گفتند جلد پشت ترک داره باید عوض بشه. بعد دوباره زنگ زدند که چون باید کامل باز بشه لذا احتمال داره در ال سی دی موبایل حباب ایجاد شود و بخاطر کوتاهی ما نیست و این نقص موبایل نوت5 هست. میخواستم ببینم آیا این نقص در موبایل نت5 وجود دارد که بخاطر باز کردن دستگاه در ال سی دی دستگاه حباب ایجاد شود؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله اگر خوب انجام نشه امکانش هست

  28. نیما می‌گوید

    سلام من نوت ۵ دارم
    چند روزه هی سنگین کار می کرد
    الان دیگه خاموش شد و دیگه روشن نشد . بعد میزنمم ب شارژ . شارژ نمی کنه .‌و خاموشه کلا . لطفا راهنماییم کنید .‌با تشکر .

  29. ابراهیم می‌گوید

    من گوشیم انتنش میپره چیکار کنم تعمیرکار ها هم سر در نمیاورند
    البته گوشیم ال سی دی شکسته بود عوضش کردم این طور شد

  30. مصطفی می‌گوید

    نوت 5 دارم سری c نمیدونم چشه واقعا فست شارژ به درستی کار میکنه و شارژ میشه حتی با شارژر معمولی مشکل ندارم ولی به کامپیوتر وصل نمیشه و حتی فلش رو اجرا نمیکنه
    به اندروید 7 ارتقا دادم

    1. alireza می‌گوید

      سلام چه کردی منمئ چنین مشکلی دارم

  31. هادی بحرانی می‌گوید

    باعرض سلام.یکسالی هست نوت 5 دارم خدارو شکر تا الانم مشکلی نداشته.همیشه بانت 4gگوشیمو اپدیت میکردم الته همین اپدیتایی که پیامش رو گوشی میاد.اندرویدم 7هست امروز بعد از اپدیت یکی از همین نرم افزارا گوشیم روی کلمه سامسونگ قفل کرد دکمه پاور و ولوم و هوم رو گرفتم رفت یه قسمتی میگه باید custom os رو دان کنید ادامه رو که زدم نوشته dont target donload میشه رانمایی کنید باید چیکار کنم ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما وارد حالت Download Mode شدید که برای فلش کردن گوشی هست.
      برای فکتوری ریست باید دکمه پاور و ولوم بالا و هوم رو بگیرید.

      1. هادی بحرانی می‌گوید

        مرسی از جوابتون یعنی با فکتوری ریست درست میشه.اخه الان بردمش تعمیرگاه گفت فلشش میکنم

        1. علی ارغوان می‌گوید

          ضرری نداره فکتوری ریست کنید با روشی که گفتم (اون ترکیب دکمه منوی ریکاوری رو باز می کنه). اگر باز مشکل باقی بود فلش کنید

          1. هادی بحرانی می‌گوید

            علی آقا لطف کردی عزیز ممنون.مرسی از سایت خوبتون

  32. میلاد می‌گوید

    با عرض سلامت خدمت همه دوستان و با تشکر از مدیریت سایت بابت ایجاد فضای حل مشکلات مردم
    من یه گوشی نوت ۵ دارم سری n920cd اوایل اومدن اندروید ۷ گوشیم رو آپدیت کردم بوسیله اینترنت گوشی سرعت گوشیم هم 4g بود سریل دانلود و نصب شد و بعد از ارتقا اندروید ۷ گوشیم در فواصل رمانی مختلف صداش قطع می شد! بعد ریستارت می کردم درست می شد دوباره یکساعت بعد دو ساعت بعد یا یه وقتایی ۴ ساعت بعد دوباره صداش قطع می شد! زنگ می زدم نمایندگی تهران میگفتن که چون با اینترنت گوشی آپدیت کردی فایلا ناقص دانلود شدن بنابراین ببرید نمایندگیش دوباره فلش کنن براتون از نو نصب کنید ما بردیم نمایندگی نسخه های مختلف اندروید ۷ روی نوت ۵ نصب کردن برام در حدود ۳ تا ۴ بار فکر کنم بازم مشکل دقیقا مثل روز اولش بود! من چون خودم برنامه نویسی می کردم یه کارای دیگه هم می کردم مثلا ریست فکتوری گوشی نمیدونم منوی مخفی رو اول گوشی هست بیارم پارتیشن کش رو پاک کنم و تو برنامه ها برم سرویسی که مشکوک هست رو ببندم و … بازم مشکل رر طرف نشد ولی از اونجا که برنامه نویس اندروید هستم و گوشی نوت ۵ توی بازار خیلی خوب جا افتاده بود اون موقعها و روز به روز گرون تر میشد از دومیلیون رفت روی ۲و۴۰۰ در طول یکسال با وجود اینکه اس ۷ اومده بود بازم نوت ۵ قیمتش پایین نیومده بود و من حدس زدم سامسونگ این ایراد رو توی نوت ۵ انداخته که گوشیای مدل بالاترش فروش برن چون اندروید ۷ خیلی خوشکل هست و نوت ۵ فقط اندرویدش ۷ بشه دیگه هیچ مشکلی نخواهد داشت! من بارها به نمایندگیم گفتم بابا این اندروید ۷ باگ داره به سامسونگ اطلاع بدین باگش اینه برطرفش کنه میگفتن نه شما گوشیت مشکل داره باید فلش بشه و … از این حرفای بیخود بالاخره بعد یکی دوماه رفتن به نمایندگیها یه نمایندگی که بارها برام فلش کرده بود گوشیمو گفت من با ریسک برات اندروید ۶ رو دانگرید میکنم یعنی یه نسخه اندروید بیاد پایین تر اون موقع اندروید ۶ آخرین اصلاحاتش اومده بود و نسخه آخر اندروید ۶ رو برام نصب کرد باورتون نمیشه گوشیم که درست شد هیچ تازه سرعتشم بالاتر رفته! اینه که من الان یکسالی هست که اندروید ۶ بعد از اون اندروید ۷ باگ دار دارم که خیلی ازش راضیم دوست داشتم تجربه و مشکلاتپو اینجا مطرح کنم بلکه کسی با دیدن مطلب من بتونه مشکلشو حل کنه و یه دعا هم برا ما بکنه اگر مشکلش حل شد. ممنون و خدانگهدار

    1. علی می‌گوید

      ممنون اما مال من اللن خیلی وقته ۷ شده و واقعا عالیه.به قلمشم تمام قابلیت های قلم نوت سون اضاف شد از وقتی اندردید ۷ انداختم

  33. محمدرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشین.علت اینکه گوشیم هارد دوترابایتم رو شناسایی نمیکنه چیه؟البته هارد رو فقط وقتی با ntfs فرمت میکنم جواب نمیده ولی با fatکه فرمت میشه جواب میده.
    من میخوام که بتونم به تلویزیون هم وصل کنم ولی تی وی برعکسه و ntfsرو جواب میده ولی fatرو جواب نمیده.توروخدا اگه میتونین راهنماییم کنید.ممنون از لطفتون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اندروید به شکل پیش فرض از NTFS پشتیبانی نمی کنه اما طبق این آموزش می تونید مشکلش رو حل کنید:
      http://techpp.com/2015/06/25/how-to-enable-ntfs-support-on-android-with-without-root/

  34. پریا می‌گوید

    سلام با اینکه اینترنت گوشی من ۴G+اما بازم برنامه‌هارو باید با فیلتر شکن باز کنم حتی اینستا یا آپدیت کردن گوشی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  35. محمد می‌گوید

    سلام.
    گوشی نوت ۵ بنده، بعضی وقتها موقع پخش صدا از بلندگوها، پارازیت شدیدی دارد و صدا مفهوم نیست(خش شدید روی صدا) و همان لحظه با هدفون صدا مشکل ندارد. این مشکل را چه گونه میشه حل کرد؟ آیا مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری؟

    1. شیدا می‌گوید

      منم دقیقا همچین مشکلی رو دارم.حالت safe mode رو هم امتحان کردم.ولی فایده ای نداشت!!
      در حال حاضر نه آهنگ به درستی پخش میشه(با خش زیاد) و نه وقتی گوشیم زنگ میخوره صدایی ازش در میاد…ولی وقتی هنذفری وصل میکنم همه چیز عادیه!!اگه راهی هستین بگین.

      1. شهرام می‌گوید

        دکمه قفلو باز گوشی رو با ولوم کم رو باهم منج شش ثانیه نگهدار گوشی خاموشو روشن میشه …ریستارت میشه هیچ چیزی پاک نمیشه گوشی منم اینجوری بود درست شد

        1. مصطفی می‌گوید

          مرسی آقا شهرام از راهنمایت داداش کارم حل شد یه همچین مشکلی داشتم

  36. Saeede می‌گوید

    سلام . گوشی من از دیروز شیش هفت بار با اینکه باتریش شارژ داشته خاموش شده هربار خاستم دوباره روشن کنم بازم خاموش شده همون لحظه .ولی وقتی به شارژ میزنم روشن میکنم دیگه خاموش نمیشه . مشکل از باتریه یعنی؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به احتمال خیلی بالا بله

  37. جواد می‌گوید

    سلام. منم این مشکلو دارم. چجوری برطرف میشه؟؟؟؟

  38. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    گوشی من نوت ۵ الان یکی دوروزه دچار مشکلی شده
    به این شکل که قفلش با اثر انگشت و رمز ورود باز میشد
    اما الان وقتی رو صفحه انگشت رو میکشم قفلش باز میشه
    و رو صفحه عکس یک قفل هست که حالت باز شدست
    وقتی اونو رو میزنم حالتش بسته میشه و اثر انگشت میخواد
    برای باز شدن وقتی باز شد دوباره قفلش میکنم باز همون مشکل هست
    و با یه لمس کوچیک رو صفحه قفلش باز میشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    1. مسعود می‌گوید

      آغا سلام منم این مشکلو دارم اگه جواب گرفتی بیزحمت برا منم ارسال کن

    2. P می‌گوید

      زمانیه ک با بلوتوث ب ماشینی اسپیکری وصل میشین بعدش این مشکل یا باید درست کنین یا خودش گاهی درست میشه

    3. حامد می‌گوید

      سلام منم دقیقا این مشکل برام پیش اومد یه گذینه ای اومد تاییدش کردم یادم نیست چی بود الان دیگخ هرکاری میکنم مشکل برطرف نمیشه

  39. محمودی می‌گوید

    باسلام من به تازگی یک گوشی نوت ۵ گرفتم بعد از خرید نسخه اندروید ۶ را ۷ بروز رسانی کردم . یکی از سیم کارتها رو ایرانسلو و دومی رو همراه اول گذاشتم حالا مشکلی که برام پیش اومده اینه که سیم کارت دایمی همراه اول تماس ها رو رد میکنه بعد از هر تماس از بیرون . ظرف یک ثانیه رو صفحه نشون میده که تماس داشتم و تماس بی پاسخ بوده.
    اگه هر دوسیم کار ت رو ایرانسلو بزارم خوب میشه….. کسی میتونه راهنماییم کنه؟؟؟؟؟

  40. میلاد می‌گوید

    سلام کسایی که نوت ۵ دارن.من زد خش ام کناراش بالا هاش پف می مونه اصلا نمیچسبده شما هم این مشکلو دارین .اگه بگین چی بخرم که پف نمونه ممنون میشم

    1. P می‌گوید

      کوچیکشو بنداز یا اونایی ک کاملن ینی گوشیت مشکیه اگ باید از اونایی بگیری ک گلسش رو همه جا میوفته و مشکیه اطرافش

  41. Sina ati می‌گوید

    سلام من امروز گوشی نوت۵ گرفتم :/

    میگن نوت ۵ خوبه ولی منفجر میشه!؟! :|

    درسته یا این مشکل مال نوت۷ یا الکی هستش؟?

    نوت۵ رو پس بدم گوشی دیگه بخرم یا نه:|

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر مشکل فقط مربوط به نوت 7 بود که جمع‌آوری شد

  42. مجید می‌گوید

    سلام من گوشی نوت۵ دارم که مدتیه الکی بوق پیام(تلگرام واس ام اس) زده میشه وهیچ پیامی هم‌نمیاد

  43. پدرام می‌گوید

    ممنون.خیلی مفید بود

  44. علی می‌گوید

    سلام خسته نباشید توروخدا کمکم کنید
    من حالتپارتیشن کش رو زدم ی صفحه ی سبز رنگ اورد و نوشت در حال دانلود کردن و زیرش نوشت ک گوشی رو خاموش نکنید
    من هرکاری میکنم هیچ دستوری نمیگیره
    ایا درست انجام دادم کارو؟
    یه وقت اطلاعاتم نپره؟ من کلی عکس دارم توش
    تورو خدا ی راهی بدید ک عکس اون صفحه رو بتونم بفرستم دست ب دامنتونم

  45. پرن می‌گوید

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من الان گوشیم به وای فای وصل نمیشه .تا مودمو پیدا میکنه وای فایو خاموش میکنه.الان باید چیکار کنم؟؟؟؟

    1. ابوالفضل می‌گوید

      این مشکل من هم هست بعد از آبدیت جدید اندروید دیگه حتی با روشن کردن حالت پرواز هم درست نمیشه??

  46. رضا می‌گوید

    سلام دوستان ببخشید من گوشی نوت 5 سامسونگ دارم امروز هر کاری کردم صبح روشن نمی شد خود به خود شب خاموش شده یک سال دارمش هیچ مشکلی هم نداشته خواهشمندم راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این روش‌ها رو بخونید شاید به کار اومد
      http://farnet.ir/1393/04/62520/how-to-force-reset-an-iphone-nokia-lumia-or-any-android-smartphone/

  47. محسن می‌گوید

    درود
    در هنگام بروزرسانی و نصب اندروید۷ پس از دانلودوبه هنگام نصب بروزرسانی تا ۲۵ درصد اجرا متوقف میشود این عمل را چند بار تکرار کردم نتیجههمان است بیشتراز ۲۵درصد انجام نمیدهد
    ممنون از کمکتان

  48. فرهاد می‌گوید

    سلام دوست عزیز چند تا مشکل داره نوت 5 که دارم که با اپدیت یکی دیگه هم بهش اضافه شده اول اینکه وقتی نت وای قطع میشه وقتی دوباره وشل میشه مرتب وای فای گوشی خاموش و روشن میشه و کانکت نمیشه با ریست و خاموشم جواب نمیده تا بعد چند بار ریست مودم و… دلبخئاهی وصل میشه ..
    دوم فارسی تو اپدیت جدید اندروید 7 نمیشه ….
    سوم اینکه مصرف باتریش تو اندروید جدید بیشتر شده و دیر ترهم شارژ میشه نزدیک به 2 ساعت از صفر تا 100 ولی با اندروید 6 از صفر تا 100 1ساعت و 20 دقیقه بود …
    بقیه موارد عالی شده
    ممنون راهنمایی کنید .

  49. عباس بگلو می‌گوید

    سلام دوستان من نت۵دارم چند روزپیش شارژ گوشیم تموم شد از اون روز گوشیم شارژ نمیشه اصلا علامت شارژم نمیاد لطفا منو راهنمایی کنید درضمن یک روز قبلش گوشیمو به علت فراموشی پس گوگل فلش کردم

  50. ابوالفضل می‌گوید

    ببخشید کابل گوشیم رو هم تعویض کردم ولی درست نشد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممکنه از شارژر یا گوشی باشه به نمایندگی خدمات رسمی سامسونگ مراجعه کنید