دانشمندان یک قلب مصنوعی از جنس فوم برای پمپاژ خون در بدن انسان ساختند

در حال حاضر استفاده‌های زیادی از فوم در صنایع مختلف می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد تا از این ماده در ساخت نسخه مصنوعی اعضای بدن انسان هم استفاده شود.

0

محققان دانشگاه کرنل اخیرا با استفاده از فوم الاستومری، پمپی با قابلیت به گردش درآوردن مایعات تولید کرده‌اند که ظاهر وعملکردی شبیه به قلب انسان دارد. این فوم با انعطاف بالا را می‌توانید با استفاده از قالب ویژه پرینت سه‌بعدی در زمانی که هنوز مایع است به شکل‌های دلخواه حالت دهید. در این زمان، متریال یادشده کاملا صاف و البته قابل انعطاف بوده و می‌توانید آن‌را تا 60 درصد وضعیت فعلی آن بکشید و گسترش دهید. وجود منافذ به هم پیوسته در این ترکیب نیز باعث خواهد شد مایع به خوبی در میان فضای موجود حرکت کند.

همچنین می‌توان به نوعی این منافذ را بهینه‌سازی کرد که مایع بتواند به‌راحتی در میان فوم جریان یابد و به مقصد برسد. به‌منظور حرکت بهتر و مفیدتر مایعات در این قلب مصنوعی، محققان قسمت بیرونی را (به جز قسمت‌های ورودی و خروجی) با پوسته فیبر کربن/سیلیکونی قابل انعطاف پوشانده‌اند. با تغییر در میزان و نوع مواد استفاده شده برای این لایه‌ها امکان تغییر در میزان انبساط قسمت‌های مختلف نیز وجود خواهد داشت.

پژوهشگران در حال حاضر با استفاده از این روش در حال کار بر روی طرحی نمونه و البته مشابه با دست انسان بوده و قصد دارند از موادی سازگارتر با سیستم دفاعی بدن بهره ببرند. اخذ تاییدیه FDA نیز مرحله بعدی در این فرایند خواهد بود. بر اساس اعلام این تیم، فرایند طراحی قلب انسان بسیار ساده و سریع بوده و طراحی قلب و دیگر اعضا بر اساس استانداردهای مورد نیاز افراد مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.