اپل در نهایت به پرداخت 234 میلیون دلار جریمه نقض پتنت به دانشگاه ویسکانسین محکوم شد

چند روز پیش اخباری در خصوص استفاده غیرمجاز و بدون اطلاع اپل از فناوری‌های ثبت‌شده توسط دانشگاه ویسکانسن در تراشه‌های این شرکت منتشر شده بود.

1

حق ثبت اختراع مورد بحث، به تراشه‌های A7,A8,A8X شرکت اپل مربوط بوده و البته باتوجه به عرضه آیفون 6s و 6s Plus، تراشه A9 مورد استفاده در این محصولات را نیز درگیر کرده است.

در دادگاه برگزار شده اعلام شد که میزان خسارت واردشده چیزی در حدود 862 میلیون دلار برآورد شده است اما براساس گزارش خبرگزاری روییترز، این دادگاه نهایتا اپل را محکوم به پرداخت 234 میلیون دلار به دانشگاه یادشده تشخیص داد.

این در حالی است که مبلغ یادشده در مقایسه با تخمین‌های اولیه، کاهش محسوسی داشته اما همچنان هنگفت است. با این اوصاف همچنان حق اعتراض برای شرکت اپل محفوظ بوده و این شرکت می‌تواند مبلغ یادشده را تا حد محسوسی کاهش داده و حتی در صورت خوش‌شانسی هیچ هزینه‌ای پرداخت نکند.

این در حالی است که شکواییه تنظیم‌شده به نقض حق ثبت اختراع توسط اپل از سال 2014 باز می‌گردد و در این بازه زمانی دستگاه‌های زیادی توسط این شرکت تولید و در بازار عرضه شده‌اند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدي می‌گوید

    سلام یکی پیدا نمی شود از طرف داران اپل به پرسد که ۴رسال دیگر شما هم عین خرید تبلت من اپل ایپد دو هزارو ده می شود اهن پاره وهیچ گونه امکانا تی ندارید ویگ اهن پاره بی مصرف عین من دا رید خود دا نید