مایکروسافت: اجبار کاربران برای آپدیت به ویندوز 10 اتفاقی بوده است!

همان‌طور که روز گذشته در خبری اعلام شد، فرایند به‌روزرسانی اجباری به ویندوز 10 توسط مایکروسافت اجرایی شده تا کاربران هیچ گزینه دیگری به جز راه‌اندازی مجدد رایانه و شروع به نصب جدیدترین ویندوز مایکروسافت نداشته باشند.

0

اگرچه در ابتدای امر مشخص نبود که به چه دلیل فرایند به‌روزرسانی به ویندوز 10 که قراربود اختیاری باشد اجباری شده اما در جدیدترین اظهار نظر، مقامات مایکروسافت اعلام کرده‌اند که این به‌روزرسانی اجباری تنها از سر یک اشتباه اتفاق افتاده است.

این شرکت اعلام کرده این تنظیمات را به روال سابق بازگردانده تا کاربران همچنان بتوانند نسبت به استفاده از ویندوز 10 به‌صورت دلخواه تصمیم‌گیری کنند. متن کامل توضیح این شرکت به صورت زیر است:

به عنوان بخشی از تلاش ما در عرضه ویندوز 10 برای کاربران فعلی ویندوز 7 و ویندوز 8.1، به‌روزرسانی ویندوز 10 به‌صورت گزینه‌ای انتخابی در رابط کاربری ویندوز آپدیت در کنترل پنل مشاهده می‌شود. این قسمت در واقع رابطی قابل اعتماد برای دریافت به‌روزرسانی‌های دلخواه برای ویندوز است. در به‌روزرسانی اخیر ویندوز، این گزینه به‌عنوان پیش فرض و به‌صورت فرایندی اجباری انتخاب شده است. این اشتباه از سوی ما انجام شده و ما این قابلیت را غیرفعال خواهیم کرد.

این در حالی است که در ابتدا تصور می‌شد تنها نصب ویندوز 10 گزینه تغییر یافته بر اثر این اشتباه است اما دیگر به‌روزرسانی‌های انتخابی نیز از این تغییر در امان نمانده بودند. با این وجود در حال حاضر کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌های انتخابی را دانلود و نصب اما گزینه مربوط به نصب ویندوز 10 را غیرفعال کنند. با این وجود فرایند نصب ویندوز 10 نیز برای شروع نیاز به تایید کاربران دارد بنابراین در طول چندین مرحله می‌توانید از به‌روزرسانی ویندوز 10 جلوگیری کنید تا همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده کنید.

با این اوصاف باور اینکه این به‌روزرسانی اجباری به‌طور اشتباهی و تصادفا فعال شده باشد (آن‌هم از سوی شرکتی مانند مایکروسافت) کمی دور از ذهن به‌نظر می رسد. این در حالی است که مایکروسافت نیاز دارد تا در آمارهای ارائه شده از کاربرانی که از جدیدترین ویندوز این شرکت استفاده می‌کنند ارقامی خیره‌کننده را در خصوص میل کاربران به دانلود به‌روزرسانی ویندوز جدید منتشر کند.

Softpedia

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.