گزارش برخی کاربران از مشکلات دوربین اکسپریا M2 پس از آپدیت به اندروید 5.1.1

علی‌رغم رونمایی گوگل از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید، مارشملو، Xperia M2 شرکت سونی به تازگی به‌روزرسانی اندروید 5.1.1 آبنبات چوبی را دریافت کرده است. به‌روزرسانی که به نظر می‌رسد در آن ویژگی‌هایی ناخواسته‌ای هم به چشم می‌آیند.

10

به‌روزرسانی اندروید آبنبات چوبی بر روی اکسپریا ام 2 تاثیری منفی بر روی عملکرد دوربین این دستگاه هوشمند داشته است. این در حالی است که با بهره‌گیری از اندروید 4.4.4 بر روی این دستگاه، دوربین 8 مگاپیکسلی آن عملکرد مطلوبی داشت اما با نصب به‌روزرسانی جدید، کیفیت تصاویر گرفته شده به‌طور مشهودی کاهش یافته است.

این مشکل بارها و بارها در انجمن‌های XDA و سونی موبایل مطرح شده است و کاربران معتقدند عکس‌هایی رنگ و رو رفته و تار جای عکس‌های با کیفیت در نسخه قبلی سیستم‌عمل اندروید را گرفته‌اند. با این وجود به‌نظر می‌رسد مشکل از برنامه دوربین نبوده و با دانلود برنامه دوربین گوگل نیز تاثیری بر عملکرد دوربین مشاهده نشده و عملا شاهد عکس‌هایی به مراتب با کیفیتِ پایین‌تر هم هستیم تا این شائبه به وجود آید که الگوریتم دوربین و یا گزینه‌های دیگری توسط سونی تغییر یافته‌اند.Xperia-M2-Aqua-Lollipop-sample-Comparison-2-710x799

سونی موبایل نیز اعلام کرده در حال بررسی دلایل بروز این مشکل است و همین  مطلب نشان‌دهنده آن است که حداقل این شرکت از وجود این مشکل باخبر است. اکسپریا ام 2 در لیست به‌روزرسانی به اندروید 6.0 توسط شرکت سونی قرار نداشته و به همین دلیل اندروید آب‌نبات چوبی آخرین دلخوشی کاربران این گوشی هوشمند در دریافت به‌روزرسانی‌های اندرویدی خواهد بود. با این اوصاف عرضه بسته‌ نرم‌افزاری جداگانه‌ای می‌تواند مشکل یادشده را مرتفع کند.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. sa می‌گوید

    ﺳﻮﻧﯽ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭﺵ ، ﻫﻤﻪ ﺭﻭ ﺍﺯﺧﻮﺩﺵ ﻧﺎ ﺍﻣﻴﺪﮐﺮﺩ.
    ﻣﺎ ﺳﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﺩﺭ ﻣﻮﻟﺘﯽ ﻣﺪﻳﺎ ﺑﺒﺸﺘﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻴﮑﺮﺩﻳﻢ. ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻼ ……… ؟
    ﻣﻦ ﻳﮏ ﮔﻮﺷﯽ ﻗﺪﻳﻤﯽ sony xperia x8 ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡ. ﺑﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺧﻴﻠﯽ ﻗﺪﻳﻤﯽ و ﺧﻴﻠﯽ ﺿﻌﻴﻒ ﺍﺳﺖ ﺩﻭﺭﺑﻴﻨﺶ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺷﯽ ﺍﺳﺖ ( ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﭘﮕﺮﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺭﻭﻳﺪ 5.1.1 )
    Sony xperia m2 aqua d2403

  2. مهدی می‌گوید

    من m2دارم بعد از آپدیت بع اندروید 5ستمکارتر رو نمیخونه چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  3. راحیل می‌گوید

    وااااای کلافه شدم.تورو خدا یه راه حل بدید.من اکسپریا m2 دارم.چطور میشه برگشت به همون سیستم عامل قدیمی؟جدید نخواستیم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید فیرمور قبلی رو دستی بگیرید و فلش کنید

  4. مسعود می‌گوید

    من اکسپریا زد دارم، از منم افتضاح شد، چیکار کنیم؟ یه راه حل بدید

  5. سیدمحمد می‌گوید

    من t2ultraدارم منم وقتی اپدیت کردم به 5.1 این مشکل رو دارم حالا باید چه کار کنم

  6. روحی می‌گوید

    سلام دوستان
    منم c4 دارم
    بعد اپدیت یه مشکلی شبیه به همیین دارم

  7. فاطمه می‌گوید

    من گوشی رو واسه دوربینش خریدم،تازه هم خریدم ،گفتم ورژن جدید باشه بهتره ،گوشی داغون شد مخصوصاً دوربینش که اصلا به درد نمیخوره . خواهشا کسانی که میتونن یه کاری بکنن

  8. Amir Hossein Kazemi می‌گوید

    آپدیت کردم دوربینش واقعا مضخرف شد،چطوری برگردونمش به اندروید قبلی؟توروخدا کمک کنید

  9. Amir می‌گوید

    تف حالا چیکار کنم