چگونه قابلیت‌های 3D Touch و Live Photos را در آیفون‌های قدیمی تجربه کنیم؟

شرکت اپل به منظور ترغیب کردن دوست داران گوشی‌های آیفون به خرید نسخه 6 اس و یا 6 اس پلاس اس، آن‌ها را به قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فردی همچون تاچ سه‌بعدی، 3D Touch و یا Live Photos مجهز کرده است.

0

همان‌گونه که روز گذشته اعلام کردیم، برخلاف انتظار بسیاری روز گذشته اولین جیلبریک پایدار iOS 9 تا iOS 9.0.2 عرضه گردید که امکان استفاده از چند قابلیت انصاری برای آیفون‌های قدیمی‌تر نسبت به 6 اس و 6 اس پلاس را به همراه دارد.

هرچند نسل‌های پیشین آیفون به دلیل عدم برخورداری از تراشه A9 از تصویربرداری با وضوح 4k محروم هستند، با این حال با استفاده از چند ترفند ساده که در ادامه در فارنت آموزش خواهیم داد می‌توانند از قابلیت میانبرهای تاچ 3 بعدی و یا عکس‌برداری مشابه با Live Photos استفاده کنند.

میان‌برها تاچ 3 بعدی

3d-touch

هرچند آیفون‌های قدیمی از داشتن پنل نمایشگر حساس به فشار یا همان فورس‌تاچ محروم هستند، با این حال به لطف جیلبریک iOS 9 که روز گذشته منتشر گردید می‌توان این قابلیت را بر روی آیفون‌های قدیمی نیز شبیه سازی کرد.

به منظور ساخت میان‌برهای تاچ سه‌بعدی بر روی آیفون‌های قدیمی به توییکی به نام Forcy نیاز است که پیش‌نیاز راه‌اندازی آن جیلبریک دستگاه شما می‌باشد.همان‌طور که مستحضر هستید در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با اعمال فشار بیش از اندازه بر صفحه‌نمایش میان‌برها نمایش داده می‌شوند، این در حالیست که Forcy امکانی به وجود می‌آورد تا با سوایپ کردن به بالای صفحه به جای فشار دادن میان‌برها را فراخوانید.

به زبان ساده‌تر در این روش تَپ‌ کردن را طبق روال همیشه در اختیار خواهید داشت و هر موقع نیز که میان‌بر نیاز داشته باشید، جای تَپ مجدد باید به سمت بالا سوایپ کنید. برای دریافت فورسی به این وب‌سایت مراجعه کرده و سپس در لیست توییک‌ها نام آن را جست‌وجو کنید.

قابلیت Live Photos

live-photos (1)

Live Photos این امکان را فراهم می‌کند که در کنار عکس، کمی فیلم نیز گرفته شود. به حرکت درآمدن اجسام متحرک به تصاویر نتیجه این ویژگی است. Live Photos  1.5 ثانیه قبل و 1.5 ثانیه بعد از عکس گرفتن را ثبت می‌کند که البته برای دیدن تصاویر متحرک باید از تاچ‌ سه‌بعدی استفاده کرد.

حال آنکه گوشی‌های آیفون 6 و یا پیش‌تر نیز می‌توانند از این قابلیت به لطف توییک Flex علی‌رغم نداشتن قابلیت فورس‌تاچ تصاویری مشابه با آنچه Live Photos ثبت می‌کند را تجربه کنند. پس از دریافت، نصب و راه‌اندازی توییک Flex، یک گزینه به اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض iOS 9 یا بالاتر دستگاه شما افزوده خواهد شد که با فعال کردن آن تصاویری زنده را می‌توانید ضبط کنید.

برخلاف لیو فوتوز، برای راه‌اندازی Flex به فشار بیش از اندازه به صفحه‌نمایش نیاز نیست و تنها با یک بار تَب کردن فعال خواهد شد. مزیت بعدی این توییک نسبت به Live Photos امکان ذخیره‌سازی تصاویر در غالب فایلی با فرمت PNG به جای MOV است که به کار گیری تصاویر زنده به عنوان لاک اسکرین راه هم به دنبال دارد.برای دریافت این توییک 3.99 دلاری نیز می‌توانید نام Flex را در این وب‌سایت جستجو کنید.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.