این تفنگ دوربین‌دار، پهپادهای سبک را با امواج رادیویی و به صورت مسالمت‌آمیز از کار می‌اندازد

با همه‌گیر شدن استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین یا همان پهپاد، سلاح‌های مختلفی نیز در راستای سرنگونی آن‌ها در ارتش‌های مختلف جهان در حال به کار گیری است که اغلب آن‌ها خساراتی نیز در جهت پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده به بار می‌آوردند. حال در همین رابطه سازمان Battelle ، مدافع هواپیماهای بدون سرنشین جدیدی تحت عنوان DroneDefender را ایجاد کرده که می‌تواند از طریق امواج رادیویی پهپادها را نابود کند.

2

هرچند از دیرباز سیستم‌های پدافندی قدرتمندی در ارتش کشورهای جهان به منظور شناسایی و راه‌اندازی جنگ الکترونیک بر ضد جت‌های جنگنده و پهپادها در حال استفاده بوده، با این حال مزیت DroneDefender قابل نصب بدون آن بر روی یک رگبار دستی به وزن 10 پوند و ایمن بودن آن است که قادر بوده پهپادهایی تا فاصله 400 متر را سرنگون کند.

dronerifle1

Battelle که به عنوان بزرگ‌ترین موسسه تحقیقاتی نظامی غیردولتی در جهان شناخته می‌شود، روز گذشته اولین تفنگ قابل حمل با قابلیت انتشار امواج رادیویی را معرفی کرد که می‌تواند هر وسیله کنترل از راه دور پروازی همچون پهپادها را از کار بیندازد.

برخلاف سایر سامانه‌های مشابه، DroneDefender بسیار سریع آماده به کار شده و پس از هدف‌گیری، پهپاد را با رگباری از امواج مغناطیسی با فرکانس‌های ISM و GPS مورد حمله قرار می‌دهد که در نتیجه آن نه تنها ارتباط پهپاد با مرکز کنترل قطع شده، بلکه مدارهای داخلی و راهبری آن نیز  با اختلال روبه‌رو می‌شود.

dronesight

هرچند استفاده از DroneDefender بسیار آسان بوده، با این حال به کار گیری آن در مقابل اهدافی نهایتاً تا شعاع 400 متر کمی مشکل آفرین خواهد بود زیرا پرنده‌های بدون سرنشین اصولاً در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کنند.

به گفته شرکت سازنده، از این محصول می‌توان جهت حفاظت از مکان‌های مهم از جمله محوطه کاخ‌های ریاست جمهوری، مکان‌های تاریخی، موزه و یا زندان‌ها استفاده کرد.

petapixel

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    با سلام و عرض ادب
    توی عنوان موضوع کلمه بهپاد اشتباه نوشته شده
    پهباد صحیح است

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون اشتباه تایپی بود سپاس